2021-10-19, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
När det ändå är på tapeten med idrottares kärleksliv: Johanna Hagström och Jonas Eriksson har gjort slut.

Då undrar man ju lite smått vem Johanna nu har blivit förälskad i. Det måste vara någon i skidlandslaget. Kan det vara lilla tysta Fredrik Andersson, dvs. Ebbas bror? Han syntes i alla fall i samma träningsgrupp som Johanna på lägret i Frankrike. Om inte, gissar jag på Grate.

Hur vet du föresten att det är slut mellan Johanna och Jonas?
Citera
2021-10-19, 13:44
Medlem
Scalpings avatar
Om inte Dyvik platsar i landslaget kanske hon borde ska byta till skidskytte. Kan tänka mig att hon skulle kunna bli bra där. Hård konkurrens förstås även där, men hon ser lite ut som en skidskytt. Ser rätt lång och stabil ut.
Citera
2021-10-19, 15:04
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Då undrar man ju lite smått vem Johanna nu har blivit förälskad i. Det måste vara någon i skidlandslaget. Kan det vara lilla tysta Fredrik Andersson, dvs. Ebbas bror? Han syntes i alla fall i samma träningsgrupp som Johanna på lägret i Frankrike. Om inte, gissar jag på Grate.

Grate vänslar väl med Ribom?
Citera
2021-10-19, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Om inte Dyvik platsar i landslaget kanske hon borde ska byta till skidskytte. Kan tänka mig att hon skulle kunna bli bra där. Hård konkurrens förstås även där, men hon ser lite ut som en skidskytt. Ser rätt lång och stabil ut.
Dyvik tackade väl nej till platsen i landslaget nu senast för att hon ville testa sitt eget upplägg. Sen kan man ifrågasätta smartheten i att svinga på det sättet som hon gjort nu senast...
Citera
2021-10-19, 16:54
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Dyvik tackade väl nej till platsen i landslaget nu senast för att hon ville testa sitt eget upplägg. Sen kan man ifrågasätta smartheten i att svinga på det sättet som hon gjort nu senast...
jo, men tänkte på framtida Vm och OS
Citera
2021-10-19, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32

Ganska lösryckt ur ett större resonemang och väldigt lång podd, Dyvik-klick säljer väl. Tycker inte alls Dyvik är nån ny Rydqvist, men hon målas ibland upp som det.
Citera
2021-10-19, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X

Hur vet du föresten att det är slut mellan Johanna och Jonas?
Hon ska tydligen finnas på tinder, så hon är nog inte förälskad i någon(än...). Ordet på stan, världen är liten osv.
Citera
2021-10-20, 03:33
Medlem
Generalanderssons avatar
Ser fram emot årets säsong. Hoppas att våra svenska åkare tar knäcken på norrmännen under världscupen i Holmenknullen
Citera
2021-10-20, 05:12
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ganska lösryckt ur ett större resonemang och väldigt lång podd, Dyvik-klick säljer väl. Tycker inte alls Dyvik är nån ny Rydqvist, men hon målas ibland upp som det.
Håller med om att Dyvik inte är nån ny Rydqvist. Maria hade starka ideologiska förtecken och utifrån dem genomtänkt, Dyvik ger lite haverist-vibbar (när hon jämför sig med Kalla blir det bara fånigt - de konkurrerade inte om samma plats, då Anna i min värld bara var aktuell för sprinten och där var väl Kalla typ tionde reserv. Var det någon plats Anna skulle haft så var det ju möjligen Linns.)
Citera
2021-10-20, 05:35
Medlem
bcdefgs avatar
Hur kommer det sig att så många (främst damer) är så dåliga utför? Jag kan förstå att distansåkarna inte har fokus på det, men i sprint är ju tekniken utför väldigt avgörande, inte minst inför en stakspurt som i VM.
Citera
2021-10-20, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Håller med om att Dyvik inte är nån ny Rydqvist. Maria hade starka ideologiska förtecken och utifrån dem genomtänkt, Dyvik ger lite haverist-vibbar (när hon jämför sig med Kalla blir det bara fånigt - de konkurrerade inte om samma plats, då Anna i min värld bara var aktuell för sprinten och där var väl Kalla typ tionde reserv. Var det någon plats Anna skulle haft så var det ju möjligen Linns.)
Kan hålla med om att Dyvik just nu osar bitterhet över petningen från VM. Om nu landslagets upplägg är så kasst varför tog hon inte rygg på Lovisa Modig när hon lämnade för några år sedan och var öppet kritisk mot upplägget, något som väl dessutom ordnats nu med hennes comeback i Team Bauhaus. Vill man till OS kan det väl för övrigt vara smart att hålla lite låg profil så man överhuvudtaget får köra någon världscuptävling och inte ställs åt sidan till förmån för mindre gnälliga åkare.

Tror hon bara har svårt att förhålla sig till den nya verkligheten där hon inte längre är det stora sprinthoppet efter Stina utan snarare en utfyllnadspjäs i laget.
Citera
2021-10-20, 07:18
Medlem
Alkibiadess avatar
Jag tycker nog folk här inne är lite väl orättvisa mot Dyvik.

För övrigt kan man göra en jämförelse utan att jämställa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in