2021-10-19, 11:44
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dismisswall
Du verkar inte stabil själv. Du använder uttryck som "apan" och "mongo"?

Incel - det är en person som inte har samlag trots försök till detta. Varför tror du han inte haft sex? Många börjar vid 13-15år att ha sex.

Du verkar fäst vid sex som en statussymbol och ett mått för att ha lyckats i livet? Är du incel själv måntro?

Jag länkar till källor tillskillnad från dig som bara skriver.

Du och många andra tror att föräldrar känner sina barn mer väl än vad verkligheten är. Vid tonåren så börjar barn och tonåringar få en egen identitet. Vad ska föräldrarna göra?

Vilka tydliga tecken fanns? Ett litet hakkors i en bok? Soft air guns? Soft air guns hade en del när jag gick i högstadiet och var rätt coolt, det ville jag själv ha kommer jag ihåg. Dators innehåll? Att som förälder hålla på att bugga sina barns datorer och mobiler är extremt integritetskränkande, dem måste väl få ha ett eget liv.

Nej föräldrarna kan inte hållas ansvariga, det vet alla om sedan Columbine.

Det var inte mig du svarade/citerade men svarar på en del av din text (det jag fetmarkerat) hur jag ser på det.

Som förälder har man ett ansvar. Har inte läst hela FUP men av det jag läst så har grabben pratat massa om skolskjutningar hemma med sina föräldrar, (även visat filmer om det på Youtube för föräldrarna), pappan har köpt diverse olika "vapen" till honom och bägge uppger att dom i princip inte går in på hans rum (mamman uppger något med att det var länge sedan hon såg hans rum). Detta i samband med att han gjort saker innan som resulterat i polisiära ärenden tycker jag är väldigt nonchalant av föräldrarna.

Jag skulle aldrig få för mig att bugga min sons mobil/dator, men han har inte heller varor "stökig", utan är en relativt skötsam ungdom (vad jag vet).

Däremot är jag ofta på hans rum av olika anledningar. Och hade min son gjort dom sakerna som H hade gjort så hade jag definitivt sett det som min skyldighet att åtminstone ha koll på vad han har på sitt rum och jag hade aldrig köpt vapen åt honom om han hade haft en fascination för skolskjutningar och dessutom hotat en skola i Australien.

Som förälder kan man inte ha koll på allt, och det är en tid då man bryter sig loss från att vara barn till att bli mer självständig och man bör känna sig trygg med att få ha sitt privata ifred. Men om man visat flera ggr att man inte kan sköta sig och har fascination för våld så är det en förälders ansvar att iallafall göra det man kan för att leda barnet rätt och iaf ha koll på vad barnet har på sitt rum.
Senast redigerad av lillaflippen 2021-10-19 kl. 11:45. Anledning: Lade till text.
Citera
2021-10-19, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timeisbackwards
Om man ritar swastikor direkt på väggen så bör det nog tas som en allvarlig varningssignal

Vilket trams. Det finns ju för fan både hakkors, pentagram och anarkisymboler blandat. Det här är en autistisk 15-åring som bevisligen inte tror på någonting alls, utan bara har fått på käften av en neger eller Ali-arab, och nu fokuserar hela sitt liv på att försöka återupprätta det ömtåliga egot.

Vilken jävla (miljö)mupp till farsa tillåter f.ö. att barnen ritar på väggarna? Herregud, ingen disciplin nuförtiden. Vad fan ska det bli av det här pajaslandet?

Edit: sedan verkar ju påstådda bilder på GM göra gällande att han själv är någon sorts blatte, för inte fan är han varken skandinavisk eller vit. Ser på sin höjd ut som någon från norra Medelhavskusten, som nästan alltid bär på obehagliga mängder muslimskt blod.
Senast redigerad av nomen.nescio5 2021-10-19 kl. 12:04.
Citera
2021-10-19, 12:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
[/b]

Det var inte mig du svarade/citerade men svarar på en del av din text (det jag fetmarkerat) hur jag ser på det.

Som förälder har man ett ansvar. Har inte läst hela FUP men av det jag läst så har grabben pratat massa om skolskjutningar hemma med sina föräldrar, (även visat filmer om det på Youtube för föräldrarna), pappan har köpt diverse olika "vapen" till honom och bägge uppger att dom i princip inte går in på hans rum (mamman uppger något med att det var länge sedan hon såg hans rum). Detta i samband med att han gjort saker innan som resulterat i polisiära ärenden tycker jag är väldigt nonchalant av föräldrarna.

Jag skulle aldrig få för mig att bugga min sons mobil/dator, men han har inte heller varor "stökig", utan är en relativt skötsam ungdom (vad jag vet).

Däremot är jag ofta på hans rum av olika anledningar. Och hade min son gjort dom sakerna som H hade gjort så hade jag definitivt sett det som min skyldighet att åtminstone ha koll på vad han har på sitt rum och jag hade aldrig köpt vapen åt honom om han hade haft en fascination för skolskjutningar och dessutom hotat en skola i Australien.

Som förälder kan man inte ha koll på allt, och det är en tid då man bryter sig loss från att vara barn till att bli mer självständig och man bör känna sig trygg med att få ha sitt privata ifred. Men om man visat flera ggr att man inte kan sköta sig och har fascination för våld så är det en förälders ansvar att iallafall göra det man kan för att leda barnet rätt och iaf ha koll på vad barnet har på sitt rum.

Ja, det är absolut skumt att inte gå in i sina barns rum alls.
Men är det brottligt?
Vissa här skanderar ju att föräldrarna ska få rättliga påföljder, nu säger ju inte du det, men tonläget blir rätt uppsjasat
Citera
2021-10-19, 12:12
Medlem
MagnusBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Här är FUP i målet, delvis maskad.

Lunds tingsrätt:

Bra jobbat! Sitter och kollar lite i den maskade delen nu men jag tycker det är mer än maskat, det är ju hela sidor som är helt vita. Är det normalt? Jag trodde maskning var att vissa uppgifter var överstruket med svart, nu saknas nästan varannan sida ur händelserapporten. Ingen kritik mot dig, jag bara undrar om det brukar vara så eller om tingsrätten gjort fel när de sekretessprövade?
Citera
2021-10-19, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomen.nescio5
Vilket trams. Det finns ju för fan både hakkors, pentagram och anarkisymboler blandat. Det här är en autistisk 15-åring som bevisligen inte tror på någonting alls, utan bara har fått på käften av en neger eller Ali-arab, och nu fokuserar hela sitt liv på att försöka återupprätta det ömtåliga egot.

Vilken jävla (miljö)mupp till farsa tillåter f.ö. att barnen ritar på väggarna? Herregud, ingen disciplin nuförtiden. Vad fan ska det bli av det här pajaslandet?

Edit: sedan verkar ju påstådda bilder på GM göra gällande att han själv är någon sorts blatte, för inte fan är han varken skandinavisk eller vit. Ser på sin höjd ut som någon från norra Medelhavskusten, som nästan alltid bär på obehagliga mängder muslimskt blod.

Man får ju förstås göra nån slags samlad bedömning hur ungen verkar i allmännhet. I det här fallet hade ju killen uppenbarligen gått ner sig djupt i 4chan-nazist träsket och då borde föräldrarna och relevanta myndigheter tagit i med hårdhandskarna.

Skojigt att du försöker få det till att "han bevisligen inte tror på nånting alls", när hans prylar är lika nerklottrade med 4chan/pol/ memes som Brenton Tarrants AR-15. Killen var en ungnazze som radikaliserats på nätet, och begick våldsdåd mot sin omgivning som en direkt följd av detta. Det är så det funkar: de surfar in på de här ställena och får höra att det är "judarnas" fel att de inte fått ligga, och sen gör de såna här vansinnigheter i raseri över den orättvisa världen.
Citera
2021-10-19, 12:31
Medlem
janibollens avatar
Föräldrarna alltså. De skulle inte få kalla sig föräldrar.
Citera
2021-10-19, 12:32
Medlem
Föräldrarna verkar inte ha alla hästar hemma. Mamman reagerade visserligen negativt på sonens intressen men orkade inte göra något. Pappan är närvarande när polisen kommer hem och berättar att sonen har ett osunt intresse för att planera skolskjutningar och han bara rycker på axlarna och verkar inte ta till sig. Sen beställer puckot vapen åt sonen 😱
Citera
2021-10-19, 13:16
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Föräldrarna verkar inte ha alla hästar hemma. Mamman reagerade visserligen negativt på sonens intressen men orkade inte göra något. Pappan är närvarande när polisen kommer hem och berättar att sonen har ett osunt intresse för att planera skolskjutningar och han bara rycker på axlarna och verkar inte ta till sig. Sen beställer puckot vapen åt sonen 😱

Ja helt sjukt, vad är det för en apatisk far, skäms han inte? Oskyldiga blev drabbade för att dom misslyckades ge sin son en vettig uppfostran. Såna människor ska inte ens ha en hund eller katt, knappt så dom hade klarat av det ens. Skicka båda till dårhuset med sonen där dom hör hemma allihopa.
Citera
2021-10-19, 13:19
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dismisswall
Du verkar inte stabil själv. Du använder uttryck som "apan" och "mongo"?

Incel - det är en person som inte har samlag trots försök till detta. Varför tror du han inte haft sex? Många börjar vid 13-15år att ha sex.

Du verkar fäst vid sex som en statussymbol och ett mått för att ha lyckats i livet? Är du incel själv måntro?

Jag länkar till källor tillskillnad från dig som bara skriver.

Ja många ser det som en statussymbol och om du följer de inlägg jag svarade är det mot personer som tror att man "får brudar" om man sitter i fängelset. Man får möjligen en skara våp efter sig.

Inte är man bättre än en babian om man hugger en lärare och inspireras av en incel i nya zeland som ser ut som en säl.

Blockmongon.
Citera
2021-10-19, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomen.nescio5

Hans mamma är lankes och hans pappa är colombian.
Citera
2021-10-19, 14:11
Medlem
Så det visade sig att killen var högerextremist trots allt... Då är det bara att luta sig tillbaka och titta på när alla flashbacknazister hårdcopear om att det egentligen var föräldrarnas fel, att killen inte ser ut att vara etniskt svensk, eller som mongot som för några kommentarer sedan försökte förklara det med att han "säkerligen har muslimskt blod".

Vad fan hände med den där nazist-gemenskapen? Ni ska ju stötta era bröder.
Citera
2021-10-19, 14:19
Medlem
Pachacamacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafkatrap
Vad fan hände med den där nazist-gemenskapen? Ni ska ju stötta era bröder.
Gissar att den genomsnittliga svenska nazisten inte vill ingå i nån gemenskap med en som är 0% etnisk svensk. Räcker nog inte med att pöjken roat sig med att klä pojkrummets väggar med diverse nazi symboler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in