Citat:
Du verkar inte stabil själv. Du använder uttryck som "apan" och "mongo"?
Incel - det är en person som inte har samlag trots försök till detta. Varför tror du han inte haft sex? Många börjar vid 13-15år att ha sex.
Du verkar fäst vid sex som en statussymbol och ett mått för att ha lyckats i livet? Är du incel själv måntro?
Jag länkar till källor tillskillnad från dig som bara skriver.
Du och många andra tror att föräldrar känner sina barn mer väl än vad verkligheten är. Vid tonåren så börjar barn och tonåringar få en egen identitet. Vad ska föräldrarna göra?
Vilka tydliga tecken fanns? Ett litet hakkors i en bok? Soft air guns? Soft air guns hade en del när jag gick i högstadiet och var rätt coolt, det ville jag själv ha kommer jag ihåg. Dators innehåll? Att som förälder hålla på att bugga sina barns datorer och mobiler är extremt integritetskränkande, dem måste väl få ha ett eget liv.
Nej föräldrarna kan inte hållas ansvariga, det vet alla om sedan Columbine.
Incel - det är en person som inte har samlag trots försök till detta. Varför tror du han inte haft sex? Många börjar vid 13-15år att ha sex.
Du verkar fäst vid sex som en statussymbol och ett mått för att ha lyckats i livet? Är du incel själv måntro?
Jag länkar till källor tillskillnad från dig som bara skriver.
Du och många andra tror att föräldrar känner sina barn mer väl än vad verkligheten är. Vid tonåren så börjar barn och tonåringar få en egen identitet. Vad ska föräldrarna göra?
Vilka tydliga tecken fanns? Ett litet hakkors i en bok? Soft air guns? Soft air guns hade en del när jag gick i högstadiet och var rätt coolt, det ville jag själv ha kommer jag ihåg. Dators innehåll? Att som förälder hålla på att bugga sina barns datorer och mobiler är extremt integritetskränkande, dem måste väl få ha ett eget liv.
Nej föräldrarna kan inte hållas ansvariga, det vet alla om sedan Columbine.
Det var inte mig du svarade/citerade men svarar på en del av din text (det jag fetmarkerat) hur jag ser på det.
Som förälder har man ett ansvar. Har inte läst hela FUP men av det jag läst så har grabben pratat massa om skolskjutningar hemma med sina föräldrar, (även visat filmer om det på Youtube för föräldrarna), pappan har köpt diverse olika "vapen" till honom och bägge uppger att dom i princip inte går in på hans rum (mamman uppger något med att det var länge sedan hon såg hans rum). Detta i samband med att han gjort saker innan som resulterat i polisiära ärenden tycker jag är väldigt nonchalant av föräldrarna.
Jag skulle aldrig få för mig att bugga min sons mobil/dator, men han har inte heller varor "stökig", utan är en relativt skötsam ungdom (vad jag vet).
Däremot är jag ofta på hans rum av olika anledningar. Och hade min son gjort dom sakerna som H hade gjort så hade jag definitivt sett det som min skyldighet att åtminstone ha koll på vad han har på sitt rum och jag hade aldrig köpt vapen åt honom om han hade haft en fascination för skolskjutningar och dessutom hotat en skola i Australien.
Som förälder kan man inte ha koll på allt, och det är en tid då man bryter sig loss från att vara barn till att bli mer självständig och man bör känna sig trygg med att få ha sitt privata ifred. Men om man visat flera ggr att man inte kan sköta sig och har fascination för våld så är det en förälders ansvar att iallafall göra det man kan för att leda barnet rätt och iaf ha koll på vad barnet har på sitt rum.
Senast redigerad av lillaflippen 2021-10-19 kl. 11:45. Anledning: Lade till text.
Senast redigerad av lillaflippen 2021-10-19 kl. 11:45. Anledning: Lade till text.