Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
Nu börjar Timbro bli oroliga för att S så smått börjat flörta med SD. Svend Dahl, tidigare fanatisk fri-invandringsförespråkare har skrivit en artikel med en massa ”goda råd” till SD. Om man inte ska tappa alla sina väljare så måste man stänga dörren till S och släppa fram Kristersson utan att begära något tillbaka. Svend Dahl vill oss alla väl.
Dessa äckliga jävla moderater står mig upp i halsen. Vidriga.
https://timbro.se/smedjan/sverigedemokraterna-bor-akta-sig-for-att-ga-vansterut/?fbclid=IwAR3E1N2SrRSw8XVG4qzZPOg5ReZuLbPT8HtKlIGW sosfXlviVObSMfo18IQ
Om något luktar det panik från moderata etablissemanget. Att S öppnar upp för SD får M och Kristersson att bajsa ner sig eftersom det ger SD enormt med makt och kan spela ut bägge partierna mot varandra.
M kommer behöva släppa in SD i viktiga positioner annars kanske man väljer att låta S styra ytterligare 4 år om de säljer sig tillräckligt bra. Detta kommer nog skapa en vrede hos moderata väljare också som hellre ser att M säljer ut viktiga poster till SD än att SD går till S och M hamnar i opposition. IGEN.
Det tyder också på att även S försöker förbereda sig på ett utfall som kan innebära att MP åker ut.
Jag vill hellre att SD samarbetar med M, men om M ska bete sig såhär så har jag inget alls emot att de samarbetar med S, om de ger oss tillräckligt med inflytande och politik igenom.
Ulf vill ju inte ens ha SD på viktiga positioner liksom med 20% av svenska folket bakom sig. Allvarligt talat.
Vilket också är enkelt för Åkesson att argumentera för.
”Kristersson ville inte ens ta med oss i tång och låta oss komma in i värmen, medan S visade mognad och gav oss det inflytande våra väljare kräver till proportioner av vår storlek. Således blev valet enkelt, även fast vi givetvis hade föredragit ett annat alternativ med en mogen partiledare vid det moderata rodret.”