2021-10-18, 09:53
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Läs länken du fick.

Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Problematiskt är att flera heter Einstein i Sverige som inte är döda och leder till 1.06.

Användaren argaangelica svarade redan åt mig. Instämmer med argaangelica här.
2021-10-18, 09:59
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Användaren argaangelica svarade redan åt mig. Instämmer med argaangelica här.
Då repeterar jag mitt svar på det:

Citat:
Det är ett välkänt och vanligt uttryck så det är inte alls ett problem, Einstein.
Det är uppenbart vilken Einstei man pratar om eftersom det är ett vanligt uttryck.
2021-10-18, 10:00
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Då repeterar jag mitt svar på det:

Det är uppenbart vilken Einstei man pratar om eftersom det är ett vanligt uttryck.

Det är inte alltid uppenbart. Tänk om du försökte avslöja en användarens identitet? Trots det kommer du undan 1.06.
2021-10-18, 10:02
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Det är inte alltid uppenbart. Tänk om du försökte avslöja en användarens identitet? Trots det kommer du undan 1.06.
Det är inte 1.06 om det är helt och hållet uppenbart att det handlar om ett uttryck som är välkänt för alla i hela världen. Det är inte jämförbart med ditt inlägg.
2021-10-18, 10:14
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Nej, det gör man inte. Om du bemödat dig att läsa länken du fick dig tillskriven så står det:

Citat:
De undantag som normalt medges är:
- fiktiva personer
- döda personer
- till viss del utlänningar där det är uppenbart att de inte skriver på ett svenskt diskussionsforum.

De bedöms dock från fall till fall.

Är fallet att det uppenbarligen handlar om en levande Einstein så åker du på 1.06.
2021-10-18, 18:16
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Det är inte 1.06 om det är helt och hållet uppenbart att det handlar om ett uttryck som är välkänt för alla i hela världen. Det är inte jämförbart med ditt inlägg.

Trots det så kan det finnas användare som kan heta Einstein på riktigt. Visst är det jämförbart, mitt inlägg är lika ironiskt som "vad tror du Einstein".
2021-10-18, 18:18
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, det gör man inte. Om du bemödat dig att läsa länken du fick dig tillskriven så står det:

Är fallet att det uppenbarligen handlar om en levande Einstein så åker du på 1.06.

Mitt inlägg handlar om ett fiktivt troll. Jag var ironiskt, varför tas inte min varning bort?
2021-10-18, 18:26
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Trots det så kan det finnas användare som kan heta Einstein på riktigt. Visst är det jämförbart, mitt inlägg är lika ironiskt som "vad tror du Einstein".
Ditt inlägg är inte ett vanligt uttryck som hela världen använder.
2021-10-18, 19:27
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Mitt inlägg handlar om ett fiktivt troll. Jag var ironiskt, varför tas inte min varning bort?

Nej, den du tyckte trollade var inte fiktiv och ironi är ingen ursäkt för att bryta mot 1.06 som du gjorde. Därför är det självklart att din varning aldrig kommer att tas bort.
2021-10-19, 00:43
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ditt inlägg är inte ett vanligt uttryck som hela världen använder.

Det spelar ingen roll. Eftersom det inte måste vara ett världskänd uttryck.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-10-19 kl. 00:48.
2021-10-19, 00:46
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, den du tyckte trollade var inte fiktiv och ironi är ingen ursäkt för att bryta mot 1.06 som du gjorde. Därför är det självklart att din varning aldrig kommer att tas bort.

Jo, det var det. Själva kommentaren syftade på att den användaren var ett fiktivt troll. Du är helt enkelt för autistisk för att förstå den sortens humor.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-10-19 kl. 00:58.
2021-10-19, 01:04
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jo, det var det. Själva kommentaren syftade på att den användaren var ett fiktivt troll. Du är helt enkelt för autistisk för att förstå den sortens humor.

Det spelar ingen roll vad du anser att kommentaren syftade på eller att det var humoristiskt menat. Det är inga ursäkter för att bryta mot 1.06 som du gjorde. Inte heller spelar det någon som helst roll om jag eller någon annan förstår den eventuella humorn i det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in