2021-10-18, 23:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Tack för svar. Ja, efter allt jag läst och hört så verkar det finnas en stor framtidspotential så om jag köper så tänker jag långsiktigt. Kanske värt att köpa ”på riktigt” då eller möjligtvis dela upp det fifty/fifty?

Köp certifikat och håll. Då har du dina pengar på ett ISK-konto. Fördelarna överväger.
Citera
2021-10-18, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Har spånat på ett par andra betydligt mindre varianter också men kanske väljer att ha dessa under bevakning och kliva in på dem senare. BTC är ju tydligt den stora ledaren just nu, även om det kommer bättre varianter så blir det nog svårt att komma upp i en etablerad nivå likt BTC.

Det du kan göra är ju att du kör BTC certifikat för den % du vill lägga på BTC åsså kör du äkta vara med den summan du vill lägga på alts.

Eller om du vill köra 100% BTC nu men byta till alts framöver med en del så lägger du in den % du vill byta till alts sen för att köra på äkta BTC och sen kan du snabbt byta till alts med den delen då du känner för det. Tänker mest för att du inte ska behöva missa massa alt gains då det kan ta några dagar att göra en banköverföring till exchanges och då kan alts redan ha skjutit iväg rejält.
Citera
2021-10-18, 23:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det är MYCKET roligare att ha riktigare Bitcoin framför certifikaten.
Känslan av att äga ett värde du kan ta med dig precis överallt och som INGEN kan ta ifrån dig.

Lägg så mycket som möjligt på Bitcoin. Inom ett år kan du ha 10 dubblat det om du har tur, inom 5 år kan du ha 100 dubblat det. I worstcase scenariot har kan du bara förlora 30k som mest.

Känner du att du måste ha ett alternativ så kör på Ethereum.
Sedan ser du till att läsa in dig på vad det handlar om.

Det där med att ingen kan ta dem ifrån dig är nonsens. Någon sätter en pistol mot huvudet på dig, eller dina barn, och du tvingas överföra allt till din rånare. Hur är det säkrare? Dvs certifikat el riktiga BTC är lika säkert/osäkert.
Citera
2021-10-18, 23:46
Medlem
Är det försent att ge sig in på bitcoin? funderar på att ge mig in nu eller vänta på en liten dipp.
Citera
2021-10-19, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biblo163
Är det försent att ge sig in på bitcoin? funderar på att ge mig in nu eller vänta på en liten dipp.

Även om jag lutar väldigt mycket åt att vi kommer breaka ATH snart så är detta i teorin det sämsta tillfället att gå in då vi ligger precis under resistance från ATH vilket betyder att chansen finns att vi kommer gå ner härifrån och att det blir en dubbel top.

Om du vill vara på den säkra sidan så väntar du på att vi breakar ATH eller att vi får en dip.

Med det sagt så lutar väldigt mycket åt att vi kommer fortsätta denna bull run ett tag till så är upp till dig vad du vill göra. Däremot är det inte försent att gå in i BTC, även om vi dippar så kommer vi breaka ATH tillslut.
Citera
2021-10-19, 00:03
Medlem
Citat:

Det är ingen som kan veta helt säkert. Men här är en trader som jag respekterar:

https://mobile.twitter.com/Pentosh1/status/1450183627086700547

Enligt honom är det sällan de blir några djupare korrigeringar i början av en parabola.
Citera
2021-10-19, 01:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Även om jag lutar väldigt mycket åt att vi kommer breaka ATH snart så är detta i teorin det sämsta tillfället att gå in då vi ligger precis under resistance från ATH vilket betyder att chansen finns att vi kommer gå ner härifrån och att det blir en dubbel top.

Om du vill vara på den säkra sidan så väntar du på att vi breakar ATH eller att vi får en dip.

Med det sagt så lutar väldigt mycket åt att vi kommer fortsätta denna bull run ett tag till så är upp till dig vad du vill göra. Däremot är det inte försent att gå in i BTC, även om vi dippar så kommer vi breaka ATH tillslut.

Det är mer troligt att vi dippar efter vi breakat ATH, så varför vänta tills dess?
Citera
2021-10-19, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Ja inte köper dom då för att kolla hur lågt det ska gå iaf...

det jag menar är att väldigt få sitter och är i extas över att 62k usd är ett skitbra pris att investera på.
Citera
2021-10-19, 02:31
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
det jag menar är att väldigt få sitter och är i extas över att 62k usd är ett skitbra pris att investera på.
Ja du vet ju vad du snackar om. Du köpte ju på ATH och sålde botten. -45%.

Har du köpt in dig än?
Citera
2021-10-19, 02:32
Medlem
Citat:

Varför bitcoin?
Vill du göra pengar så är det altcoins som gäller.
Om bitcoin går till 100k snart kommer många altcoin göra 3-10 x utan problem.
Citera
2021-10-19, 02:33
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Varför bitcoin?
Vill du göra pengar så är det altcoins som gäller.
Om bitcoin går till 100k snart kommer många altcoin göra 3-10 x utan problem.
Vilka alts har du köpt?
Citera
2021-10-19, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Ja du vet ju vad du snackar om. Du köpte ju på ATH och sålde botten. -45%.

Har du köpt in dig än?

Inte på bitcoin iaf.

Sitter på VET och DOT till sötrsta delen.
Samt några mindre "shitcoins".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in