2021-10-18, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Mystiskt att sjukhuset måste sättas i stabsläge då, särskilt om han är gripen.
De skadades släktingar kanske dyker upp. De brukar ju åka till sjukhuset för att hämnas.
Händer ju ofta i Malmö tex
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Ambulanshelikopter har nyss lyft från Umeå är påväg mot Lycksele. Jag kan se det på radarn.
12:07 landar den i Lycksele. Någon som inte mår bra.

Men barnet är väl redan ivägskickat så kanske kvinnan då.
Citera
Medlem
Hur fan kan man utsätta barn för något dylikt, må idioten brinna i helvetet! Finner inte ord för sånt här
Citera
2021-10-18, 11:32
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Hedersbrott?

Mp sa det inte finns..

Jag tror inte vi behöver se så långt som hedersbrott. Det kan vara en etnisk svensk som inte fixar att kvinnan ska lämna honom. Det vanligaste sättet etniska svenskar kvinnor blir mördande eller skadade på är att deras etniska svenska partner eller ex-partner attackerar dem.

Våld mot kvinnor och barn har alltid funnits inom vissa svenska familjer även om det ökat via invandringen.

Så det kan lika gärna vara en ”vanlig” Svensson. Yxa och kofot talar för det. Nån som bor i ett hus. Kanske på landet.

Hade det varit kniv hade jag hellre tänkt hedersmord.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2021-10-18 kl. 11:35.
Citera
Medlem
Psykisk sjukdom
Droger
Frun hade begärt skilsmässa
Svartsjuka

Vad kan mer ligga bakom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viking39
De skadades släktingar kanske dyker upp. De brukar ju åka till sjukhuset för att hämnas.

Vilka ska de hämnas på där på sjukhuset om gärningsmannen är gripen?
Citera
2021-10-18, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Ambulanshelikopter har nyss lyft från Umeå är påväg mot Lycksele. Jag kan se det på radarn.

Japp 5950 på väg.

Ja fy f-n hoppas de klarar sig.
Citera
2021-10-18, 11:33
Medlem
Klankrig? På nån flyktingförläggning? Finns sådana i Lycksele? Eller en galen svartsjuk man? Ett dagis? Vårdnadstvist? Frågorna haglar i huvudet. Stabsläget förbryllar, eller så är man på tårna efter det som skedde i 🇳🇴 i Norge… Arma barn säger jag bara ❤️
Citera
2021-10-18, 11:34
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Mystiskt att sjukhuset måste sättas i stabsläge då, särskilt om han är gripen.

Citat:
Ursprungligen postat av viking39

Det är ett litet sjukhus i inlandet (Lappland) som inte är van vid flera grova våldsbrott samtidigt. Det är nog anledningen till att de samordnar sina resurser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Psykisk sjukdom
Droger
Frun hade begärt skilsmässa
Svartsjuka

Vad kan mer ligga bakom?

Du har nog spikat de troligaste alternativen

Tänker mig en man som har spelproblem eller andra missbruksproblem. Även lite problem med aggressivitet. Frun konfronterar mannen nu på morgonen eller han kommer på att hon tänker lämna honom på något vis och sedan är stubinen tänd.

Sjukt att slå sitt barn med en kofot. Hoppas han/hon överlever utan men
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Typiska verktyg som man har om man bor ute på landet eller i en villa i Lycksele men knappast att en flyktingfamilj bor i glesbygden utanför Lycksele eller i en villa inne i själva Lycksele.

Jo jag har själv ett par yxor och brytjärn i olika kombinationer. Det är som sagt ett naturligt inslag i norrlänningens ”arsenal”
Citera
2021-10-18, 11:35
Medlem
Granola94s avatar
Hur fan kan man ge sig på ett barn med en kofot? Personen kan ju inte haft några spärrar överhuvudtaget. Undrar om GM är känd av polisen sen tidigare.
Jag antar att sjukhuset gått upp i stabsläge då dom räknar med att IVA platserna fylls i och med brottet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in