2021-10-17, 14:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kan mycket väl vara på det här sättet.

Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Det är möjligt att han sagt upp sitt svenska medborgarskap från en av sina identiteter. Men då har han fler identiteter som fortfarande är svenska medborgare som han kan använda när han behöver dra nytta av den svenska välfärdsstaten.

Så kan det mycket väl vara som du tar upp.

Inte vill han bli av med sitt svenska medborgarskap. Här får han i stort sett allt och i Somalia får han ingenting.
Citera
2021-10-17, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Har han verkligen sagt upp sitt medborgarskap i Sverige? Låter fruktansvärt dumt.
Tycker det låter som ett bra alternativ för Oss här Ut m bort med skiten bara men, som sagt man begriper naijgerns resonemang utifrån deras låga IQ
Citera
2021-10-17, 15:02
Medlem
Mohamed Ali, du vill hellre bli utvisad till Somalia än till Sverige?

Så bra! Då är vi eniga, du och jag!
Citera
2021-10-17, 15:45
Medlem
MagisterBisters avatar
Nu kanske det låter som om jag raljerar lite över det här med multipla identiteter, och jag kan naturligtvis inte veta om det verkligen är så.

Men om man bara resonerar utifrån vad som är rimligt - det handlar om livsstilskriminella. Hela deras existens går ut på att skaffa sig pengar gemom begå brott. De drar sig inte för nånting. De mördar.

Varför skulle de överse med det allra enklaste och ofarligaste brottet en invandrare kan begå - att inneha falska identiteter? Mycket lukrativt och helt ofarligt. Det värsta som kan hända är att han blir upptäckt och ombedd att betala tillbaka pengarna han lurat till sig. Vilket han givetvis skiter ett stort stycke i.

Även om han nu (vilket statistiken antyder) inte skulle vara tillräckligt intelligent för att klara av att begå rent administrativa brott så har han helt säkert någon i sin närhet (alltså klan) som kan hjälpa honom med det.

I det enklast fallet behöver han inte göra nånting alls. Någon släkting som i någon mån liknar honom men som ska återvända till hemlandet lämnar helt enkelt över sina handlingar till Muhammed. Vips så har han två identiteter.
Citera
2021-10-17, 15:51
Medlem
Om han riskerar bli våldtäktsmördad i svenskt fängelse så röstar jag på att han ska hit!
Citera
2021-10-17, 15:51
Medlem
Man kan ju alltid hoppas att det är sant
Citera
2021-10-17, 16:37
Avslutad
Han borde få omänsklig behandling , så som han behandlat andra. Kränk kräket till tystnad.
Hans vilja skiter vi i.
Citera
2021-10-17, 17:45
Medlem
Jag skiter i vad utfallet blir men visar det sig att Sverige går med på detta är det en gäng syltryggar som bestämmer detta.

Att spela efter kriminellas pipa.
Citera
2021-10-17, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Jag skiter i vad utfallet blir men visar det sig att Sverige går med på detta är det en gäng syltryggar som bestämmer detta.

Att spela efter kriminellas pipa.

jag är beredd att bidra med pengar till flygbiljetten!
Citera
2021-10-17, 18:30
Bannlyst
Hur funkar detta juridiskt? Om han nu säger upp sitt svenska medborgarskap, kan ändå begäras att lämnas ut till Sverige? Brottet begicks i Danmark och vill man fortfarande visa ut honom får det ju bli det andra landet han är medborgare i vilket är Somalia?
Citera
2021-10-17, 18:48
Medlem
Orkar inte läsa alla inlägg kanske nån smartare än mig redan har tagit upp det
Men
Om han nu kommer tillbaka till Somalia…kan man inte bara muta den rätta personen och vips är man ute igen tre månader senare?
En vecka efter det är han tillbaka i Sverige med en ny identitet.
Citera
2021-10-17, 18:53
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiketFaller
Hur funkar detta juridiskt? Om han nu säger upp sitt svenska medborgarskap, kan ändå begäras att lämnas ut till Sverige? Brottet begicks i Danmark och vill man fortfarande visa ut honom får det ju bli det andra landet han är medborgare i vilket är Somalia?
Nej, Sverige har inga som helst skyldigher gentemot honom om han säger upp sitt medborgarskap. Blir ingen utlämning då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in