Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Du har inte presenterat bevis att man kan laga en rymddräkt med tejp. Du har presenterat liknelser för lagning av annat som tex cykelslang.
Jag har aldrig nämnt cykelslangar, men saken är att jag inte förstår varför det inte borde fungera i teorin, att göra detsamma i rymden. Det måste finnas en anledning till varför du inte tror det. Varför skulle du inte säga vad den anledningen är?
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Att säga att jag inte vågar stå för något är ett retorisk grepp för att få mig att argumentera på dina villkor, nämligen de att liknelser som bevisar annat också skulle bevisa påståendet. Dina liknelser bevisar annat än påståendet.
Men du argumenterar inte alls! Allt du gör är att kräva att vi skal komma med bevis. Av erfarenhet är det bara foton och videor som håller för dig, och det finns naturligtvis inga. I praktiken reparerar naturligtvis ingen rymddräkter med tejp, men i teorin hade det kunnat fungera och det är det vi pratar om här.
Återigen: Vad är det som gör att du inte tror det?
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Du har inte presenterat bevis för att jorden sfärisk, du har presenterat effekter som skulle kunna tyda att jorden är rund. Inget av det du presenterar visar det 'runda'. Jag förklarar om och om igen att bevisen inte visar på någon sfäriskhet och ditt svar är igen att jag inte vågar diskutera. Igen samma retoriska grepp. Effekt utan orsak bevisar effekt, det är allt.
Det du kommer med är inga förklaringar. Det är påstander! Förstår du inte skillnaden?
Du påstår att södra korset inte är ett bevis på att jorden är rund. Vad i hela friden ska man svara när jag inte vet varför du menar det?
Jag har grundligt förklarat varför t.ex. Södra korset är ett bevis på att jorden är rund. Det enda du säger är att det inte finns några bevis. Jag hör vad du säger, men jag förstår inte varför.
Förstår du det själv? Vad är detta för diskussion?