2021-10-16, 22:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AN68
Vi kan kanske ta honom till Sverige i utbyte mot Skåne?
Jag tycker att eftersom mordet som denna jävla pajasen gjorde så ska äcklet sitta i Danmark. Dubbelt straff om du är gängmedlem= minst 40 år i Danmark för i Sverige blir det max 20 år. Och om puckot är rädd för sitt liv om han sätts i svenskt fängelse= tänk på det innan. Han är ett psykfall och ett as så låt äcklet sitta sitt straff i Danmark där brottet skedde( svinet tömde ett helt mag i en redan död snubbe) bara det är egentligen en anledning att avliva äcklet. Han är så jävla sick så hoppas att ngn plockar han
Citera
2021-10-16, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Det vore snöpligt att flyttas till Sverige mot sin vilja och samtidigt förlora sitt medborgarskap och sedan bli utvisad efter straffet.

Tycker du att det finns en lämplig person här på Flashback som skulle kunna uttala sig om vad Somalia tycker om det här? Vi kan väl bara säga att det är en helt annan värld där nere.

Hur många seriemördare bor det i Somalia tror du?

Nja, jag menar ju snarare att om han blir av med sitt medborgarskap i Sverige och får sitta i Danmark kommer han ändå att utvisas hit, eftersom han var medborgare här när han dömdes.
Det bor säkert en j-vla massa seriemördare i Somalia, men det betyder ju inte att de vill ha en till. Såvida han inte redan är somalisk medborgare, då är det väl en annan sak.
Sedan är ju frågan var han skall sitta sista tredjedelen av straffet om han skall sitta i Danmark. Det är ju villkorligt, och jag tvivlar starkt på att de vill ha ut honom i sitt samhälle.
Citera
2021-10-16, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AN68
Vi kan kanske ta honom till Sverige i utbyte mot Skåne?

Ja tack. Då blir det iallafall ordning i vår del av landet!
Citera
2021-10-16, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fordfocus1000
Jag tycker att eftersom mordet som denna jävla pajasen gjorde så ska äcklet sitta i Danmark. Dubbelt straff om du är gängmedlem= minst 40 år i Danmark för i Sverige blir det max 20 år. Och om puckot är rädd för sitt liv om han sätts i svenskt fängelse= tänk på det innan. Han är ett psykfall och ett as så låt äcklet sitta sitt straff i Danmark där brottet skedde( svinet tömde ett helt mag i en redan död snubbe) bara det är egentligen en anledning att avliva äcklet. Han är så jävla sick så hoppas att ngn plockar han

Håller med.
Han skulle ha tänkt på det innan om han är rädd att förlora livet.
Brydde han sig om sina offer oavsett vilka det nu var? Nej. Så varför ska Sverige bry sig om han tas hit?
Citera
2021-10-16, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Håller med.
Han skulle ha tänkt på det innan om han är rädd att förlora livet.
Brydde han sig om sina offer oavsett vilka det nu var? Nej. Så varför ska Sverige bry sig om han tas hit?

Right. Låt honom komma tillbaka och sitta på en vanlig avdelning. Det finns andra livstidsfångar som gärna diskuterar ett och annat med honom.
Citera
2021-10-16, 23:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Right. Låt honom komma tillbaka och sitta på en vanlig avdelning. Det finns andra livstidsfångar som gärna diskuterar ett och annat med honom.
Vänd på det; Många skriver över allt att svin som mördar i Sverige bör skickas till deras hemländer och inte bekostas av svenska skattebetalare, hur tänker ni här då som vill att detta svin ska sitta i Sverige och vi ska betala?? Nä, låt avskummet sitta i Danmark och efter sitt straff skickas till fucking Somalia land. Hoppas ban blir klippt snart
Citera
2021-10-16, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fordfocus1000
Hoppas ban blir klippt snart

Det är väl lite det som vi hoppas på om han får sitta i Sverige. Han har nog större chans att överleva på kåken i Danmark.
Citera
2021-10-16, 23:58
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ja tack. Då blir det iallafall ordning i vår del av landet!

Utmärkt förslag! Låt syltryggarnai Sthlm ta skiten.
Citera
2021-10-17, 03:05
Medlem
Citat:
Det är ingen som tror det. Vi diskuterar här. Så om han förlorar sitt svenska medborgarskap får han sitta tiden i Danmark innan utvisning till Somalia men hur många år kan det bli?
Han kommer sitta minst 18 år i DK och sedan när det omvandlats till tidsbestämt ansöker han om att få tillbaka sitt svenska medborgarskap vilket han måste få eftersom han är född i Sverige eller kom hit före 15 års ålder.

Citat:
Var han medborgare i Sverige när brottet begicks, kommer han också att utvisas dit.
Men det går väl inte om han inte är medborgare här?
Senast redigerad av Vanligman 2021-10-17 kl. 03:08. Anledning: Tillägg
Citera
2021-10-20, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Han kommer sitta minst 18 år i DK och sedan när det omvandlats till tidsbestämt ansöker han om att få tillbaka sitt svenska medborgarskap vilket han måste få eftersom han är född i Sverige eller kom hit före 15 års ålder.

Är du säker på detta? Danmark vill inte ha honom kvar i landet därför vill man flytta honom till Sverige omgående men han själv vill inte. Blir det tvångsflytt då? Varför har man inte flyttat på honom redan?

Han har ansökt om att säga upp sitt svenska medborgarskap. Avvaktar man om det?

Danmark har mer generösa lagar och regler när det gäller villkorlig frigivning. Men nu blev dessa dömda efter den nya tuffare gänglagen men det är för tidigt att säga vad det innebär.
Citera
2021-10-20, 16:29
Medlem
Citat:
Nja, jag menar ju snarare att om han blir av med sitt medborgarskap i Sverige och får sitta i Danmark kommer han ändå att utvisas hit, eftersom han var medborgare här när han dömdes.
Det bor säkert en j-vla massa seriemördare i Somalia, men det betyder ju inte att de vill ha en till. Såvida han inte redan är somalisk medborgare, då är det väl en annan sak.
Sedan är ju frågan var han skall sitta sista tredjedelen av straffet om han skall sitta i Danmark. Det är ju villkorligt, och jag tvivlar starkt på att de vill ha ut honom i sitt samhälle.

Danmark vill bli av med honom så fort som möjligt men det jag undrar över är varför han inte är flyttad till Sverige redan. Avvaktar man att han säger upp sitt svenska medborgarskap vilket han uppges ha ansökt om. Sätter det stopp för flytten just nu?

I Danmark kan man bli villkorligt frigiven efter halva tiden men gäller knappast livstidsdömda. Där kan man ansöka tidigast efter 12 år om jag minns rätt. Men Makkan är dömd efter nya gänglagen och det är för tidigt att säga vilken effekt den ger.

Jag ser inga problem i att Danmark utvisar honom till Somalia men frågan är när? Vill man ändå ha honom i danskt fängelse i 20 år? Och alla kostnader/resurser det innebär ?
Citera
2021-10-20, 17:53
Medlem
Citat:
Danmark vill bli av med honom så fort som möjligt men det jag undrar över är varför han inte är flyttad till Sverige redan. Avvaktar man att han säger upp sitt svenska medborgarskap vilket han uppges ha ansökt om. Sätter det stopp för flytten just nu?

I Danmark kan man bli villkorligt frigiven efter halva tiden men gäller knappast livstidsdömda. Där kan man ansöka tidigast efter 12 år om jag minns rätt. Men Makkan är dömd efter nya gänglagen och det är för tidigt att säga vilken effekt den ger.

Jag ser inga problem i att Danmark utvisar honom till Somalia men frågan är när? Vill man ändå ha honom i danskt fängelse i 20 år? Och alla kostnader/resurser det innebär ?

Man kan söka om tidsbestämt straff i DK efter 12 år, I Sverige är det 10 år. Det finns ingen halvtid eller nåt sånt därför att livstid inte är tidsbestämt. I Danmark sitter livstidsdömda i snitt 16.5 år och i Sverige mellan 18-25. Av samma orsak gäller inte gänglagen i Danmark livstid - just därför att livstid är livstid. Men man kan nog anta att de håller honom en bra bit över medeltiden. Det borde de göra i Sverige också. Här kan han nog räkna med minst 25, säkert längre.
Jag vet inte varför han inte är flyttad än, kan vara att frågan om hans medborgarskap skall avgöras av rätten eller nåt. Fast det borde ju egentligen avgöras av svensk domstol, kan man tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in