2021-10-16, 20:24
Medlem
Jag köpte idag nån ny mjölk som tydligen ska ha längre hållbarhetstid.

När jag öppnade den kände jag det luktade satan och tänkte först det måste va nåt fel med den.
Påminde om lukten på lantbruk.
Den smakade ungefär som den luktade.

Vad i helvette asså, kan ni dricka sån här mjölk och varför luktar och smakar den så dåligt?
Är det för dom kokat den längre eller vad?

Kommer inte köpa sån mjölk igen iaf.
2021-10-16, 20:29
Medlem
Haha, grädden då, den är mycket värre.
Jag testade detta först gången förra året och jag gick tillbaka med grädden till affären och sa den måste va dålig.
Dom luktade på den och sa att det ska va sådär på just den grädden.
Fick byta till en vanlig grädde.

Jag frågade aldrig men ja det måste va för att den är högpastiröserad.
2021-10-16, 20:33
Medlem
welcometorealitys avatar
Kan du länka en bild på mjölkpaketen som du syftar på? Högpastoriserad mjölk har ju funnits hur länge som hellst..
2021-10-16, 20:39
Avstängd
kyrkstockens avatar
Ja de har funnits men har väl växt det sista. Lidl och willys har väl egna märken nu. Har själv börjat köpa det rätt sent då jag bara har lite till kaffet.
2021-10-16, 20:57
Medlem
Smakar bättre än den vanliga.
2021-10-16, 23:09
Medlem
Tanken bakom den är väl bjudmjölk till kaffegäster för sådana som själva inte dricker mjölk? Så uppfattade jag reklamkampanjen som va för 10-15 år sedan när den mjölken kom ut på marknaden.
2021-10-17, 00:23
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112

När jag öppnade den kände jag det luktade satan och tänkte först det måste va nåt fel med den.

Vad i helvette asså, kan ni dricka sån här mjölk och varför luktar och smakar den så dåligt?

Menar du färsk mjölk eller vad fan pratar du om? Laktosfri? Soja"mjölk"?
2021-10-17, 00:40
Medlem
dampskalles avatar
Klövermjölken vet jag inte, men den andra lång hållbarhet är god. Men den smakar inte som färsk mjölk. Men vönj dig. I de flesta länder finns inte färskt mjölk affärerna gör ingen profit på den i Sverige är den borta snart.
2021-10-17, 01:13
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dampskalle
Klövermjölken vet jag inte, men den andra lång hållbarhet är god. Men den smakar inte som färsk mjölk. Men vönj dig. I de flesta länder finns inte färskt mjölk affärerna gör ingen profit på den i Sverige är den borta snart.
Det är nog ingen större risk. I Sverige används mycket mjölk, så affärerna skulle gärna sälja den med lite förlust för att det drar in kunder.

Eller man kanske ska säga att en affär utan mjölk snabbt skulle tappa merparten av sina kunder...

Vad gäller hållbarhetsmjölken så provade jag köpa detta för något år sedan. Aldrig mer, smakade totalvidrigt.
2021-10-17, 08:08
Medlem
bzsx0809s avatar
Du köpte nog UHT mjölk, vilket smakar annorlunda än vanlig mjölk. Används mest för kaffe och i varmare länder där samma kylförmånga inte existerar.
2021-10-17, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112

Vilket "märke" på mjölken köpte du?
2021-10-17, 08:49
Medlem
TaxenSixtens avatar
Håller med om att mjölk med lång hållbarhet smakar vedervärdigt.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in