2021-10-16, 14:39
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Så polisen ville inte skjuta mördaren vilket ledde till att fler dog - så går det med poliser som utbildas att bli mesar. Känns som flera borde få sparken omgående, chefer inkluderat.
Citera
2021-10-16, 14:41
Medlem
Imzadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imzadi
Vet inte om det skrivits här men ett av offrens namn och bild har släppts.

Hanne Englund, a ceramic artist in her 50s, was left dying in a pool of her own blood outside her home.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10092803/Female-artist-named-one-five-killed-radicalized-Muslim-convert-Norwegian-rampage.html

Citerar mig själv för jag undrar hur kunde DM ha identiteten på ett av offren så tidigt? Heller kan det vara så att flera hade den uppgiften men de andra släppte inte namnet?
Citera
2021-10-16, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Då får jag upplysa dig om att skribenten har noll rätt i sak, och far med villfarelser inte bara inom psykiatri, utan även om polis & myndighetsförfaranden i denna tråd.

// någon som faktiskt kan någonting om psykiatri.
Enligt islam då eller? Religion är ett påhitt, får man inte vara med i leken om man hittar på saker utanför religionens fönstermall?

Ok, bra att du upplyser mig. Att killen är sjuk är förmodligen sannolikt. Vad han är sjuk på för sätt återstår att se, vad tror du?
Citera
2021-10-16, 14:47
Medlem
Har SverigesVänsterTelevision gett någon förklaring till varför de stängde av ljudet från norsk media?

Vi vet alla varför men har de ens försökt med någon bortförklaring?

Skapar en tråd om det anses OT.
Citera
2021-10-16, 14:57
Medlem
Er bare for politiet å si de fortsatt har vitner å avhøre helt til pressen har forlatt Kongsberg, smart, siden pressefolkene er så dumme
Citera
2021-10-16, 15:02
Medlem
Är det inte läge att korrigera rubriken, det har väl alltmer tytt på att han bland annat har attackerat folk med pilbåge, men knappast att det har varit det huvudsakliga mordvapnet i alla de fem fallen?
Kanske kan ses som en petitess, men det händer på FB att folk drar besynnerliga slutsatser ibland...
Citera
2021-10-16, 15:24
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ok, bra att du upplyser mig. Att killen är sjuk är förmodligen sannolikt. Vad han är sjuk på för sätt återstår att se, vad tror du?
Vet inget om han mer än att han bekänt sin tro på pedofilguden som pedofilen mohammed förespråkade för 1500 år sedan.

Jag har ingen kvalificerad gissning, däremot tar jag schizofreni som en osannolik faktor. Psykos är inte osannolikt, men just schizofreni är ... nja
Citera
2021-10-16, 15:28
Medlem
kato85s avatar
VG frigör identiteten på de mördade:
https://www.vg.no/spesial/2021/pil-og-bue-angrepet-i-kongsberg/?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_po s1
Bara kvinnor eller pensionärer som blev dödade.
Fegt av gärningsmannen, men det är klart, yngre hade säkert sprungit ifrån fettot.
Hade det varit mig eller någon annan medelålders man så kanske han hade fått ta fighten, den fegisen.
Senast redigerad av kato85 2021-10-16 kl. 15:31.
Citera
2021-10-16, 15:32
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Så han var inte muslim, enligt dig?

Nei han var nok ikke muslim.

Citat VG:
"Det har vært kjent i det offentlige at han selv har sagt at han har konvertert. Det har vært en hypotese i etterforskningen, men også en hypotese om at han ikke har gjort det. Etterforskningen så langt styrker hypotesen om at han kanskje ikke har gjort dette veldig seriøst. Med det så mener vi at han ikke har fulgt opp eller brukt de tradisjonene som er vanlige i den kulturen og religionen. Så hypotesen om at han har konvertert til islam er svekket."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/oW98AK/politiet-om-kongsberg-siktede-hypotesen-om-konvertering-er-svekket
Citera
2021-10-16, 15:43
Medlem
Hvordan lærte han å drepe så effektivt med kniv? Så mange spørsmål, men ingen svar selv etter at alle relevante vitner er avhørt.
Citera
2021-10-16, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Hvordan lærte han å drepe så effektivt med kniv? Så mange spørsmål, men ingen svar selv etter at alle relevante vitner er avhørt.

Drepe effektivt med kniv ? Tror du de krävs någon utbildning ?
Citera
2021-10-16, 15:55
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1

Att attackera helt överraskade och försvarslösa äldre persoer krävs nog inte så mycket för att övermanna och döda. Speciellt med massor av adrenalin och beslutsamhet i kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in