2021-10-15, 23:26
Medlem
baggebo1s avatar
När man tittar på den här serien, och ser hur juryn reagerar, och hur de pratar, så tycker jag det är alldeles uppenbart att Alexander Kronlund både förstår och framförallt älskar musik. Kan han vara stolt över att ha dissat den otroligt duktige sångaren Pär förra veckan för att släppa igenom skämtet Daut den här veckan? Skäms han inte? De andra paneldeltagarna är väl mer eller mindre totalt köpta eller totala skämt allihop, av vad jag kan bedöma (Anders Bagge verkar märkligt ointresserad och onärvarande i år - ger närmast ett drogat intryck), så där lägger jag ingen större vikt. De två kvinnliga juryisterna har inget intresse av musik, och ingen förståelse för musik, så deras input är ointressant. Men Alexander, han måste väl ändå skämmas?...
Citera
2021-10-15, 23:27
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
Lite överdrivet kanske med konfetti för att fira livbojens användning?
Ja nu slipper vi konfettit ett tag.
Citera
2021-10-15, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeliciousUS
Jag förstår ingenting längre. Dom sjunger ju som kråkor och juryn ska sitta där och låstas att det var jättebra.. Alla gråter och alla ska klä ut sig som fågelskrämmor. Skärpning Sverige!!
Ja det var inte många med sångröst där, släckt ner programmet och låt irlänningen vinna kalaset.
Citera
2021-10-15, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
När man tittar på den här serien, och ser hur juryn reagerar, och hur de pratar, så tycker jag det är alldeles uppenbart att Alexander Kronlund både förstår och framförallt älskar musik. Kan han vara stolt över att ha dissat den otroligt duktige sångaren Pär förra veckan för att släppa igenom skämtet Daut den här veckan? Skäms han inte? De andra paneldeltagarna är väl mer eller mindre totalt köpta eller totala skämt allihop, av vad jag kan bedöma (Anders Bagge verkar märkligt ointresserad och onärvarande i år - ger närmast ett drogat intryck), så där lägger jag ingen större vikt. De två kvinnliga juryisterna har inget intresse av musik, och ingen förståelse för musik, så deras input är ointressant. Men Alexander, han måste väl ändå skämmas?...

You have a point. Men de vill ha unga och formbara människor, och en nästan 30-årig läkare med en stark kristen identitet, integritet och egen vilja passar inte in i Idol-formatet. Jag blev nästan lite lättad när de släppte Pär, han kommer fortsätta sjunga med sin underbara röst ändå. Jag följer honom på instagram, gör det ni också.
Citera
2021-10-15, 23:42
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Rätt kul att läsa kommentarerna från hundratals tjejer på Idols instagram-sida.

Alla tyckte Daut var bäst.

Det är faktiskt inte konstigt att många svenska killar inte har mycket respekt fört svenska tjejer när dessa helt har tappat greppet om verkligheten. Detta med Daut var liksom spiken i kistan på något vis.
Citera
2021-10-15, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeliciousUS
Jag förstår ingenting längre. Dom sjunger ju som kråkor och juryn ska sitta där och låstas att det var jättebra.. Alla gråter och alla ska klä ut sig som fågelskrämmor. Skärpning Sverige!!

Nu skall vi inte vara taskiga mot kråkorna.
Men visst är det ansträngande att se juryns patetiska överspel inför uppträdanden som en annan hade blivit portad från den lokala kareoken för.
Kan bara instämma.
Inte minst angående klädseln.
Citera
2021-10-15, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Rätt kul att läsa kommentarerna från hundratals tjejer på Idols instagram-sida.

Alla tyckte Daut var bäst.

Det är faktiskt inte konstigt att många svenska killar inte har mycket respekt fört svenska tjejer när dessa helt har tappat greppet om verkligheten. Detta med Daut var liksom spiken i kistan på något vis.

Nä, de tycker han är bäst JUST NU pga dramat. Om 2 veckor har de en annan favorit.

Jag tror Jaqline eller Birkir vinner eftersom de är mest proffsiga, lättsmälta och mainstream. Same procedure as every year, James...
Citera
2021-10-16, 00:29
Medlem
Jösses.. vad Amena fullständigt slaktade ”I Will Always Love You”. Årets idol kommer att stå mellan Annika och Birkir.
Citera
2021-10-16, 00:29
Medlem
Nu såg jag inte klart hela programmet, men jag såg fram till Fredrik.
Bra uppträdande av honom, helt okej.

Men en tanke här, vet inte om nån håller med mig,

* Kändes det inte väldigt mycket som en kille som hade nån form av drog-abstinens idag?

Kritvit i ansiktet, skakig framtoning, tillbakadragande energi och det STORA självförtroendet nästan bortblåst och genomskinligt?

Sen mörka detta med att han slutat röka?

Känns som det finns mer till den här historien än vad som lyfts fram.

Men jag kan ha fel.
Citera
2021-10-16, 00:48
Medlem
Kisiragis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hkspett
Nu såg jag inte klart hela programmet, men jag såg fram till Fredrik.
Bra uppträdande av honom, helt okej.

Men en tanke här, vet inte om nån håller med mig,

* Kändes det inte väldigt mycket som en kille som hade nån form av drog-abstinens idag?

Kritvit i ansiktet, skakig framtoning, tillbakadragande energi och det STORA självförtroendet nästan bortblåst och genomskinligt?

Sen mörka detta med att han slutat röka?

Känns som det finns mer till den här historien än vad som lyfts fram.

Men jag kan ha fel.

Du har 110% fel, men i sann Flashback-anda så är det väl roligt att spekulera om droger osv
Edit: Nikotin är ju en rätt så beroendeframkallande drog dock.. lägg till nervositet på det också, men absolut märktes det att Fredrik såg lite tagen ut ikväll.
Senast redigerad av Kisiragi 2021-10-16 kl. 00:50.
Citera
2021-10-16, 00:52
Medlem
Daut var bra i kväll, helt klart! Men att Anders Bagge säger att han har topp 50 RnB-röst i världen är väl att ta i kanske.
Citera
2021-10-16, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lixen95
Uppfattade det som att han sitter säker nästa vecka och är den enda som med säkerhet kommer att få sjunga.

Citat:
Ursprungligen postat av keyboardwarri0r
Tror inte det men antar att de antyder att han med kvällens insats räddade sin plats till nästa vecka.

Jo faktiskt så är han fredad nästa vecka och den enda som med säkerhet kommer få framföra sin låt. Nästa person som får minst antal röster (förutom Daut) kommer inte få sjunga nästa vecka utan åker ut direkt. Pär förklarade detta i Idol Extra.

Förresten, vad tusan var det för anskrämlig skapelse Kaita hade lyckats få på sig? Såg ut som att hon krockat med en struts på väg in till studion och dessutom lyckats med bedriften att få med sig halva fjäderfät till sändning. Möjligtvis att få utvalda divor av högre rang hade kunnat komma undan med hedern i behåll men knappast Kaita?
Senast redigerad av Menlonson 2021-10-16 kl. 01:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in