2021-10-15, 19:20
Medlem
Gentlemahns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Hur vet du det är en falsk angivelse? Känner du MGM eller BO?
Och himla otur ja om han TVÅ gånger på ett halvår varit på fel plats vid fel tillfälle?

Oavsett bevisningens typ har åklagaren bedömt hen kan få en fällande dom med den bevisning som finns. Det betyder INTE det garanterat blir en fällande dom. Men det betyder att det finns mer än ord mot ord.

Vore sjukt att bli dömd för ett så grovt brott som våldtäkt utan någon som helst teknisk bevisning.

Två kvinnor skulle alltså i praktiken kunna gå ihop och hitta på en historia tillsammans och förstöra en människans liv.

Inte nog med att kvinnor är manipulativa och lögnaktiga som de är; de här sitter dessutom inne på psyk och har säkerligen ett antal bokstavsdiagnoser i bagaget.
Citera
2021-10-15, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gentlemahn
Vore sjukt att bli dömd för ett så grovt brott som våldtäkt utan någon som helst teknisk bevisning.

Två kvinnor skulle alltså i praktiken kunna gå ihop och hitta på en historia tillsammans och förstöra en människans liv.

Inte nog med att kvinnor är manipulativa och lögnaktiga som de är; de här sitter dessutom inne på psyk och har säkerligen ett antal bokstavsdiagnoser i bagaget.

Intressant det du säger, Men jag håller inte med på det du du skriver att "Inte nog med att kvinnor är manipulativa och lögnaktiga som de är" Lite kvinno hat i dig va?
Citera
2021-10-15, 21:00
Medlem
Citat:

Det skulle inte bli direkt många våldtäktsdomar om det krävdes teknisk bevisning. Eller domar om relations våld. Eller. Ord mot ord räcker inte, men det är samma beviskrav som för andra brott. Exakt vad åklagaren har eller inte har för bevisning visar sig förhoppningsvis snart när det är rättegång. Och sen skulle jag tro att man får invänta hovrätten för att se hur den ska värderas.

Ja de kan pratat ihop sig. Men det kan lika gärna vara så att de både två är offer för en sexualförbrytare.

Kvinnohat hör inte hemma varken här eller i domstolen tack och lov.
Citera
2021-10-15, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapz
Jag försökte via TR. Vill inte gå via polis men är nog sekretess där också. Sekretess är rätt för det är patienter som BO.

Polisen brukar som sagt helt vägra pga sekretess. Domstolen lämnar ibland ut hårt maskade fupar. Men då är det helt kört i det här fallet. Och jag håller med dig om att det är lika bra med tanke på att BO är inte bara brottsoffer utan även psykiatripatienter. Skulle inte bli mycket kvar efter att allt var maskat
Citera
2021-10-15, 21:20
Medlem
Citat:
Det skulle inte bli direkt många våldtäktsdomar om det krävdes teknisk bevisning. Eller domar om relations våld. Eller. Ord mot ord räcker inte, men det är samma beviskrav som för andra brott. Exakt vad åklagaren har eller inte har för bevisning visar sig förhoppningsvis snart när det är rättegång. Och sen skulle jag tro att man får invänta hovrätten för att se hur den ska värderas.

Ja de kan pratat ihop sig. Men det kan lika gärna vara så att de både två är offer för en sexualförbrytare.

Kvinnohat hör inte hemma varken här eller i domstolen tack och lov.

Kan garantera att om folk kan bli dömda för att ha våltagit sin flickvan i relation. Utan vittne och teknisk bevisning. Ja du då kan nog fan en SSK jobbar med patienter i beroende ställning som blivit anklagad vid tre tillfällen, av två olika patienter. Samt ha emot sig +6 kollegors vitnesmål av patienters berättelser som stödbevis samt en patients. Samt ej ha följt de riktlinjer han fick av chef och arbetsledare efter han var avstängd. Enligt domstols dokumentet som delats här. Nä jag håller fast att han blir dömd i tingsrätten men friad i hovrätten.
Senast redigerad av colombo123 2021-10-15 kl. 21:35.
Citera
2021-10-16, 10:01
Medlem
Knappast trovärdigt att MGM skulle utfört sista handlingen samma dag som han återinträdde i tjänst efter 5 veckors avstängning pga den misstänkta första handlingen...
Citera
2021-10-16, 10:21
Medlem
Citat:

Occhams rakkniv är ju applicerar. Hur sannolikt är det att flera kvinnor ägnar timmar/dagar åt att tillsammans fantisera ihop falska anklagelser mot samma person och att alla dessa kvinnor drivs av hämnd? Folk har väl bättre saker för sig?

Det är inte som på häxprocessernas tid att en enda person kunde säga att"jag såg henne åka till blåkulla', utan det krävs en samstämmighet mellan olika personers vittnesmål för att bli dömd. Indicier kallas det för på fackspråk.
Citera
2021-10-16, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Occhams rakkniv är ju applicerar. Hur sannolikt är det att flera kvinnor ägnar timmar/dagar åt att tillsammans fantisera ihop falska anklagelser mot samma person och att alla dessa kvinnor drivs av hämnd? Folk har väl bättre saker för sig?

Det är inte som på häxprocessernas tid att en enda person kunde säga att"jag såg henne åka till blåkulla', utan det krävs en samstämmighet mellan olika personers vittnesmål för att bli dömd. Indicier kallas det för på fackspråk.

Ja du har helt rätt, det är inte somalia vi lever i. Blir hand dömd då är nog sanolikheten att han gjort det. Ingen av oss var där. Men man måste utgå från att patienterna inte ljuger och kokar ihop något.
Citera
2021-10-16, 11:05
Medlem
Citat:
Polisen brukar som sagt helt vägra pga sekretess. Domstolen lämnar ibland ut hårt maskade fupar. Men då är det helt kört i det här fallet. Och jag håller med dig om att det är lika bra med tanke på att BO är inte bara brottsoffer utan även psykiatripatienter. Skulle inte bli mycket kvar efter att allt var maskat

Vad säger du? fösta handlingen var ju i Januari. Sista var ju i September. Han var ju avstängd i början på året.
Citera
2021-10-16, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colombo123
Vad säger du? fösta handlingen var ju i Januari. Sista var ju i September. Han var ju avstängd i början på året.

Vad pratar du om nu? Det du citerade var mitt svar att med tanke på att fup gäller sexualbrott på inneliggande patienter inom psykiatrin så skulle ett ev utlämnande av fup i maskad form vara otroligt maskad. Dvs inte mycket info kvar.

Vad har det med att göra med brottsdatum?
Citera
2021-10-16, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eric99
Knappast trovärdigt att MGM skulle utfört sista handlingen samma dag som han återinträdde i tjänst efter 5 veckors avstängning pga den misstänkta första handlingen...

Fast det påstår ingen alls!

Första händelsen i januari.
Andra I mars. Avstängd ett tag.
Tredje I september.
Citera
2021-10-16, 17:56
Medlem
Citat:
Fast det påstår ingen alls!

Första händelsen i januari.
Andra I mars. Avstängd ett tag.