2021-10-15, 16:06
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Så en muslim som inte följer IS regelverk och mördar ett gäng oskyldiga människor kan inte kallas terrorist?

En dåre som lajvar muslim kan i vart fall inte kallas för islamist. Lika lite som en dåre som tror att han är Napoleon är kejsare av Frankrike.
Citera
2021-10-15, 16:08
Medlem
Citat:
Fire demonstranter har blitt bortvist fra området utenfor moskeen i Kongsberg, bekrefter politiets operasjonsleder André Kråkenes overfor Dagbladet.
Citat:
Filter nyheter omtalte saken først. De skriver at to av demonstrantene er medlemmer i den islamfiendtlige organisasjonen SIAN, og at de la igjen et grisehode og en koran utenfor moskeen.
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=75704
Citera
2021-10-15, 16:11
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
En dåre som lajvar muslim kan i vart fall inte kallas för islamist. Lika lite som en dåre som tror att han är Napoleon är kejsare av Frankrike.

No true scotsman

Om en person anser sig själv vara muslim, och utför mord enligt någon av alla islamistiska dogmer och hatpredikare, så är det per definition ett islamistiskt dåd. Sen om du eller någon annan tycker att han inte är en "riktig" muslim är irrelevant.
Citera
2021-10-15, 16:12
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Så en muslim som inte följer IS regelverk och mördar ett gäng oskyldiga människor kan inte kallas terrorist?
Jag pratar inte om muslimer i allmänhet utan om mannen i detta aktuella fall.
Citera
2021-10-15, 16:12
Medlem
Gavins-Friends avatar
Känns som karaktären Jan Johansen/Muhammad Ali i serien "Lilyhammer" fast ännu mer störd.
Citera
2021-10-15, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=75704

Det var visst muslimfiendtlige Harald Klungtveit som meldte om dette.
Citera
2021-10-15, 16:21
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Esben identifierade sig som muslim. Alltså var han en. Identitetspoliken trummfar allt så lägg ner dina lättviktiga relativiseringsförsök.

Är brutalt mord på 5 personer vad du kallar för "lajva islamist"?
Citera
2021-10-15, 16:22
Avslutad
Lustigt hur man nu försöker släta över det hela med psykisk sjukdom. Som om inte i princip alla andra som utfört liknande händelser varit uppenbart psykiskt sjuka. Men då är det ändå "högerextremism" och fara med sådan koppling. Här har det såklaaaart inte alls med islam att göra eller spridning av hatfulla islamistiska budskap att göra, självklaaaart inte
Citera
2021-10-15, 16:24
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag pratar inte om muslimer i allmänhet utan om mannen i detta aktuella fall.
Ok, då är vi överens om att mannen i detta aktuella fallet var en muhammedansk konvertit och inte en IS terrorist.
Citera
2021-10-15, 16:26
Medlem
Folketstempels avatar
Frankrike, Tyskland, Sverige och nu Norge.

Ett par länder jag kan dra ur minnet som drabbats av ensamma muslimska terrorister.

IS tog på sig attentatet i Nice 2016.
Citat:
Den ihjälskjutne föraren, Mohamed Lahouaiej Bouhlel, var en 31-årig man av tunisiskt ursprung, hemmahörande i Nice med franskt uppehållstillstånd, och som tidigare var känd av polisen för vapen- och våldsbrott men inte för kopplingar till terrorism. Han arbetade som bud och lastbilen hade hyrts i sydöstra Frankrike någon dag innan dådet. Vid tiden för attentatet var han villkorligt frigiven för vårdslöshet i trafik, och enligt hans far led han av psykisk ohälsa. Gärningsmannen Mohamed Lahouaiej Bouhlel gick hos en psykolog på grund av att han led av psykisk ohälsa som hans far uppgav. Han var frånskild. Enligt hans närstående hade han varken visat tecken på att vara islamist eller radikaliserad. Enligt hans far bad han inte, deltog aldrig i Ramadan, och brukade både alkohol och droger, vilket är förbjudet i islam. Attentatet utreds som terrorism.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Attentatet_i_Nice_2016
Citera
2021-10-15, 16:27
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ok, då är vi överens om att mannen i detta aktuella fallet var en muhammedansk konvertit och inte en IS terrorist.
Jag tror att mannen i detta aktuella fall är en falskflaggare.
Hans syfte och intention verkar vara att starta någon form av raskrig. Han verkar delvis ha lyckats med det. https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=75704
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Om någon sjuk typ mördar en massa människor och samtidigt ropar "JAG ÄR EN GURKA!!". Bär då gurkor ett kollektivt ansvar för dådet?
Absolut. Samma sak gäller även pedofiler som säger "Gud vill att jag våldtar dig" till barn de har sex med. Den gudstroende communityn (dvs ALLA som tror på någon form av gud) blir därmed direkt ansvariga för hans handlingar.
Senast redigerad av Trolltestet 2021-10-15 kl. 16:35.
Citera
2021-10-15, 16:27
Bannlyst
Om någon sjuk typ mördar en massa människor och samtidigt ropar "JAG ÄR EN GURKA!!". Bär då gurkor ett kollektivt ansvar för dådet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in