Citat:
Ursprungligen postat av
csvens
Vad är din agenda egentligen? Menar du att om dessa frågor inte kan besvaras så har SE alibi? Om SE kommer ut på Sveavägen 23.20.45 eller tidigare så talar mycket för att han är skyldig. Det är fakta, eftersom han då teoretiskt hinner. Det du skriver är bara hypotetiska resonemang som vi ska ha förväntas ha ett svar på, jag är förvånad? Vad har hänt med alla argument som du så storartat hävdade i överlägsen "Tommy Körberg"-stil förut? Fullständigt krossade är dom om vi vänder tillbaka några blad. Du är en devalverad SE-förnekare helt enkelt, precis som personerna i Wall-bloggen.
Det vi försökt säga under en lång tid med stöd av fakta, är att det finns en massa saker som är märkliga kring SE och som inte kan besvaras, det kan du väl inte ens du blunda för? KP säger ju själv typ att vi måste få veta om SE kan styrka det han säger eller om det ligger något annat bakom. Därav är han skäligen misstänkt. Vilket naturligtvis stämmer. Vi hävdar inte, och kan inte ge bevis för att SE är skyldig. Det kan ingen.
Du kan släppa dessa funderingar nu och kanske vore det bra om du stället för en gångs skull börjar fundera på hur du själv skulle agerat i egenskap av åklagare med det fakta som finns i utredningen?
Agenda? Jag vill peka på den osäkerhet och de brister som denna teori har.
Du verkar inte kunna ta det.
Till sak så menar jag inte alls att SE får alibi. Jag har inte heller påstått detta.
Det jag däremot påstår eller vill peka på är att graden av slump och tur faktiskt är större än vad alla teorierna försöker påskina!
Du verkar rejält frustrerad.
"Det vi försökt förklara"?
Gällande märkligheterna så går dessa så klart att förklara på andra sätt!
Vilket är det jag gör. Tvivel kring SE som GM.
Att du sedan inte kan köpa dessa förklaringar blir ju fullt naturligt utifrån din övertygelse.
Bortsett från din frustration så ser jag just ditt svar som det mest troliga på de frågor jag faktiskt ställde!
SE kom ut ca. 23:20:45 och får syn på Palme