Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Så ditt resonemang bygger på att vaccinerna inte fungerar och att COVID19 är en bluff.
Man har ganska god koll på vilka som är vaccinerade skulle jag tro. Värre är det med ovaccinerade hur de far. Men den gruppen är stadigt minskande så där borde ju talen sjunka vilket man inte ser.
Jo, det skulle vara intressant med procentsatser här men man kan inte få allt. Huvudsaken är väl att man ser det tydliga mönstret här.
Att det är ovaccinerade som dör i stort sett och tyvärr de i de yttersta riskgrupperna. De övriga vaccinerade ser ut att ha ett gott skydd.
Nej du gör en logisk tankevurpa. För att du måste du bli infekterad och vissa som blir infekterade hade överlevt eller dött oavsett om vaccinet hade varit där eller inte. Jag har inte ens tagit upp att en stor del av populationen sannolikt redan har immunitet, vilket gör det än mer förvirrande.
Jag utgår ifrån att de flesta äldre som inte är vaccinerade vid det här laget antingen är döende eller någon form av envis minoritet. Utan % av smittade i varje kategori och det faktiska antalet så får man inte fram mer än propaganda. Vad jag säger är att man har räknat på samma sätt som Pfizer gjorde i sin studie. 45 000 pers, 170 blir smittade (egentligen 3000 som uteslöts, men skitsamma)
Drygt hälften står på placebo och hälften står på vaccin. 8 i vaccin gruppen och 162 ur den andra
Jag tar tillbaka min uträkning eftersom den inte stämmer. Men det är antal smittade ur grupp X dividerat med totalen. Likadant för ovaccinerade. Sedan görs en uträkning med hjälp av en tidsenhet som kallas för person-dagar eller person-år. Då får du en hypotetisk extrapolering utifrån ett särskilt förhållande (studiens urval, hur den genomförs etc)
Problemet är användande av statistik för att påstå något som INTE är vad som verkligen visas. CDC är världsmästare där.
Så vaccinet är effektivt mot att bli måttligt sjuk enligt detta lilla urval som Pfizer gjorde.
Om du du aldrig hade blivit sjuk från första början kan du inte heller förmodas få ett "skydd" då allting måste börja med infektion och utveckling av symptom.
Av det jag har sett vinner äldre på att vaccinera sig + utvalda grupper (utifrån det jag har sett)