2021-10-15, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad är det jag inte förstår?

Att dödsfall per 100k bör ligga överlägset högre hos de som är vaccinerade. CDC älskar att använda baklängeslogik.

Om du tittar i länken du gav. Så ser du att te.x 18-29 år visar mer eller mindre noll dödlighet jämfört med vaccinerade 18-29. För att ens kunna börja jämföra så här måste vi veta hur många som fick covid i respektive grupp.

Rent logiskt är det en omöjlighet att de svagaste människorna (vaccinerade gamla osv) skulle dö i mindre utsträckning på grund av vaccinet. Tvärtom kommer den gruppen ha högre dödlighet eftersom den innehåller alla människor som kommer dö i högst utsträckning ändå.

Deras löjliga "skydd" är propaganda. Det kan finnas andra saker (typ 10000 andra som påverkar) resultatet. T.ex kanske de 4-5% som INTE är vaccinerade är just det för att man ändå är körd.
Citera
2021-10-15, 10:11
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Att dödsfall per 100k bör ligga överlägset högre hos de som är vaccinerade. CDC älskar att använda baklängeslogik.

Om du tittar i länken du gav. Så ser du att te.x 18-29 år visar mer eller mindre noll dödlighet jämfört med vaccinerade 18-29. För att ens kunna börja jämföra så här måste vi veta hur många som fick covid i respektive grupp.

Rent logiskt är det en omöjlighet att de svagaste människorna (vaccinerade gamla osv) skulle dö i mindre utsträckning på grund av vaccinet. Tvärtom kommer den gruppen ha högre dödlighet eftersom den innehåller alla människor som kommer dö i högst utsträckning ändå.

Deras löjliga "skydd" är propaganda. Det kan finnas andra saker (typ 10000 andra som påverkar) resultatet. T.ex kanske de 4-5% som INTE är vaccinerade är just det för att man ändå är körd.
Så ditt resonemang bygger på att vaccinerna inte fungerar och att COVID19 är en bluff.

Man har ganska god koll på vilka som är vaccinerade skulle jag tro. Värre är det med ovaccinerade hur de far. Men den gruppen är stadigt minskande så där borde ju talen sjunka vilket man inte ser.

Jo, det skulle vara intressant med procentsatser här men man kan inte få allt. Huvudsaken är väl att man ser det tydliga mönstret här.

Att det är ovaccinerade som dör i stort sett och tyvärr de i de yttersta riskgrupperna. De övriga vaccinerade ser ut att ha ett gott skydd.
Citera
2021-10-15, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Så fungerar det inte i mitt umgänge, men grattis till dig som umgås med WT och annat slödder..
Vet ingen som inte testat sig när de fått något symptom..

Jag är oerhört säker på att du är grymt mycket mer "wt" än vad mitt ungänge är.. detta bekräftar du genom att kalla folk för wt, för det är wt att kalla folk för wt PUCKO! 😅ta en tupplur nu farbror
Senast redigerad av Offermod 2021-10-15 kl. 10:34.
Citera
2021-10-15, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Så ditt resonemang bygger på att vaccinerna inte fungerar och att COVID19 är en bluff.

Man har ganska god koll på vilka som är vaccinerade skulle jag tro. Värre är det med ovaccinerade hur de far. Men den gruppen är stadigt minskande så där borde ju talen sjunka vilket man inte ser.

Jo, det skulle vara intressant med procentsatser här men man kan inte få allt. Huvudsaken är väl att man ser det tydliga mönstret här.

Att det är ovaccinerade som dör i stort sett och tyvärr de i de yttersta riskgrupperna. De övriga vaccinerade ser ut att ha ett gott skydd.

Nej du gör en logisk tankevurpa. För att du måste du bli infekterad och vissa som blir infekterade hade överlevt eller dött oavsett om vaccinet hade varit där eller inte. Jag har inte ens tagit upp att en stor del av populationen sannolikt redan har immunitet, vilket gör det än mer förvirrande.

Jag utgår ifrån att de flesta äldre som inte är vaccinerade vid det här laget antingen är döende eller någon form av envis minoritet. Utan % av smittade i varje kategori och det faktiska antalet så får man inte fram mer än propaganda. Vad jag säger är att man har räknat på samma sätt som Pfizer gjorde i sin studie. 45 000 pers, 170 blir smittade (egentligen 3000 som uteslöts, men skitsamma)

Drygt hälften står på placebo och hälften står på vaccin. 8 i vaccin gruppen och 162 ur den andra

Jag tar tillbaka min uträkning eftersom den inte stämmer. Men det är antal smittade ur grupp X dividerat med totalen. Likadant för ovaccinerade. Sedan görs en uträkning med hjälp av en tidsenhet som kallas för person-dagar eller person-år. Då får du en hypotetisk extrapolering utifrån ett särskilt förhållande (studiens urval, hur den genomförs etc)

Problemet är användande av statistik för att påstå något som INTE är vad som verkligen visas. CDC är världsmästare där.

Så vaccinet är effektivt mot att bli måttligt sjuk enligt detta lilla urval som Pfizer gjorde.
Om du du aldrig hade blivit sjuk från första början kan du inte heller förmodas få ett "skydd" då allting måste börja med infektion och utveckling av symptom.

Av det jag har sett vinner äldre på att vaccinera sig + utvalda grupper (utifrån det jag har sett)
Senast redigerad av EricBe 2021-10-15 kl. 10:52.
Citera
2021-10-15, 10:36
Medlem
virvelbaggs avatar
80 procent av de som ligger på sjukhus för covid är ovaccinerade
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/80-procent-pa-sjukhus-ovaccinerade
Stämmer detta? Jag vet inte hur man skulle kolla upp det. Är det så stor skillnad på de som vårdas för covid utanför IVA som inanför?

46,7% i oktober på IVA är ovaccinerade. 10% är dok okänt, enligt SIR.

Jag undrar varför man inte lägger till att under 50% är ovaccinerade på IVA. I slutet av augusti var det många artiklar som skrev att 80% på IVA var ovaccinerade och då stämde det. Var det bara intressant då?

Det blir väldigt uppenbart att de inte vill rapportera om att andelen vaccinerade ökar kraftigt på IVA.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-10-15 kl. 10:39.
Citera
2021-10-15, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Stämmer detta? Jag vet inte hur man skulle kolla upp det. Är det så stor skillnad på de som vårdas för covid utanför IVA som inanför?

Jag undrar varför man inte lägger till att under 50% är ovaccinerade på IVA. I slutet av augusti var det många artiklar som skrev att 80% på IVA var ovaccinerade och då stämde det. Var det bara intressant då?

Det blir väldigt uppenbart att de inte vill rapportera om att andelen vaccinerade ökar kraftigt på IVA.

Men igen. Vi snackar om typ 25 pers? Eller? Det ligger ett par hundra till på IVA som räknas som icke covid.
Citera
2021-10-15, 10:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg

Det blir ju lite lurigt med procenten då det faktiska antalet på IVA sjunker vilket då korrelerar med att folk blir mindre svårt sjuka (dör). Som exempel, om det om någon månad ligger 2 på IVA som är fullvaccinerade, då är ju 100% fullvaccinerade på IVA, so what i jämförelse med flera hundra på IVA innan. Men visst, de vill nog bara rapportera guld och gröna skogar nu, val snart ju.
Citera
2021-10-15, 11:02
Avstängd
Uppdatering från Israel: smittan sjunker nu markant med hjälp av exempelvis boosterdos och covidpass. Infektioner har sjunkit med 80 % och antal fall med allvarlig sjukdom halverade.

https://www.reuters.com/world/middle-east/with-boosters-masks-green-pass-israel-sees-covid-19-wave-retreat-2021-10-15/
Citera
2021-10-15, 11:06
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Uppdatering från Israel: smittan sjunker nu markant med hjälp av exempelvis boosterdos och covidpass. Infektioner har sjunkit med 80 % och antal fall med allvarlig sjukdom halverade.

https://www.reuters.com/world/middle-east/with-boosters-masks-green-pass-israel-sees-covid-19-wave-retreat-2021-10-15/

Vi får se vad som händer vid dos nr 4. Kommer fallen skjuta i höjden då också?
Citera
2021-10-15, 11:06
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:

Ja men ligger fortfarande en bra bit över Sverige i både smitta och dödsfall.
Citera
2021-10-15, 11:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Vi får se vad som händer vid dos nr 4. Kommer fallen skjuta i höjden då också?

Antal fall ökar inte på grund av vaccinering.
Citera
2021-10-15, 11:10
Medlem
Citat:
15/[/url]
Återigen så ska de främst tacka flockimmunitet för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in