2021-10-14, 16:00
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
hahaha, hur kan man ta den här mannan på allvar? Han är för fan inte muslim! Blir jag kristen om jag säger att jag är kristen? Nej!

Kolla på videon, vilken tönt! https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0G3op0/barndomsvenn-varslet-politiet-om-siktede-i-2017-en-tikkende-bombe

Du vet ju inte mer än det som framkommit om honom på videon, som han spelade in 2017. Han kan mycket väl ha radikaliserats ytterligare sen dess. Klokast är väl att vänta och se.
Citera
2021-10-14, 16:00
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaBojke
Precis, det är ganska uppenbart att han är högerextrem och utfört detta i islams namn. Finns ingen muslim i världen, inte ens någon islamistisk terrorist, som någonsin har sagt "bär vittne att jag är muslim".

Är ganska uppenbart att han tillhör extremhögern och tappat förståndet. Vanlig skinhead.

du är så svårt efterbliven. vill inte chocka dina två hjärnceller med överlastning men norska är ett annat språk. i norska översättningen av koranen:

Kom til et ord som vi har felles, at vi tilber Gud, at vi ikke assosierer noe med Ham når vi tilber Ham og at ingen av oss skal ta andre som guder ved siden av Gud. Hvis de da snur seg vekk, så si: Bær vitne om at vi er de som har underkastet oss (til Ham). [Koranen, 3:64]

så istället för att göra en enkel sökning på vad som för LilaBojke är en helt oförklarlig språklig dissonans blir sossetrollets slutsats att GM, som gjorde sitt islamistiska hot redan 2017, egentligen tillhör "extremhögern".
Citera
2021-10-14, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Varför har norsk polis inga vapen? Vi har ju alltid på skämt skojat om att norrmän är dumma men detta gör ju att man tycker dom är dumma på riktigt.

Det er jo helt feil det du skriver, norska polisen kan bære våpen! Men våpenet er lagret inne i polisbilen, de trenger en godkjenning for å bære våpenet, og det kan ta ca 5 minutter.
Citera
Medlem
Peyotedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jag vill veta var han träffade dom med pilarna men några knivade han ner också väl ?

Låter mer troligt. Är inte pilbåge expert men det krävs en del skicklighet att döda med båge?

Undrar om pilbåge försäljningen kommer öka i europa nu.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppartand
De mördade:

Kvinna, 70-80 år.
Kvinna, 70-80 år.
Man, 70-80 år.

Kvinna, 50-70 år.
Kvinna, 50-70 år.

Undrar om han i huvudsak siktade in sig på personer som påminde honom om föräldrarna? Att det på nåt vis, i hans huvud, var dem han dödade? Han bröt sig in hos föräldrarna 2020 och hotade att döda fadern, och fick under en tid besöksförbud.

Det var ju mörkt ute, så han sköt nog helt enkelt mot folk han träffade på.
Citera
Medlem
Det gör ont i er att han är vit och skandinavisk hahahahha
Citera
2021-10-14, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megalanthus
Eller så har han inte orkat att ansöka om att få norskt.

Så kan det vara. Vi har tack och væl en så længe ett fungerande nordiskt samarbete. Arbetar man i ett annat nordiskt land så tar man del av det landets vælfærd om man førlorar benet på jobbet.

Sverige arbetar aktivt att sabba det nordiska samarbete genom att slæppa in vilken arabisk bidragstagande terrorist som helst och sætta ett pass i handen på denne.

Som svensk behøver du bo fem år i Noreg før att bli medborgare. Har du bott 5-7 år i Norge kan man i praktiken gå till polisstationen och sæga. Ge mig mitt pass!

Æslka nordiskt samarbete, men vi måste hålla våra gemensamma yttre græns, Sverige verkar tydligen vægra, grænskontrollerna finns inte ens.

Men om man bara ær i Norge. Vad fan ska man med ett norskt pass till som nordbo?
Citera
2021-10-14, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
han påminner om svenska is terroristen Michael Skråmo.

Hoppas han och breivik får chansen att slå ihjäl varandra inne på kåken.

Breivik sitter isolerad, och har ingen kontakt med medfångar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jools84
Finland har väl inte fler mord per capita än Sverige? Har inte kollat källor men känns som Finland är mycket lugnare än Sverige.

Finland ligger före, men sverige kommer nog att gå förbi inom några år. Många familjetragedier och knivslagsmål med sprit inblandat är största boven.
Citera
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyotedude
Låter mer troligt. Är inte pilbåge expert men det krävs en del skicklighet att döda med båge?

Undrar om pilbåge försäljningen kommer öka i europa nu.

Han kanske sköt dom med pil och sen fram och knivade ihjäl dom
Citera
Medlem
Phantom042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jools84
Finland har väl inte fler mord per capita än Sverige? Har inte kollat källor men känns som Finland är mycket lugnare än Sverige.

1,6 i Finland mot 1,1 i Sverige per 100000 invånare år 2019.
Finland har alltid haft många mord. Fram tills för några år sedan dubbelt så många per capita. Du läser bara inte om det för finsk press rapporterar knappt om det.

https://knoema.com/atlas/Finland/Homicide-rate
https://knoema.com/atlas/Sweden/Homicide-rate

Norge har däremot betydligt lägre. Danmark ungefär som Sverige numera. Historiskt har Danmark haft högre.
Citera
2021-10-14, 16:04
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Jag svarar på min egen post: en snabb sökning på Aftonbladet visar att de publicerade namn och bild på GM Tamim Sultani i Vetlanda i juli efter fällande dom (dådet skedde i mars), nu går de ut med namn och bild dagen efter på misst GM Espen Andersen Bråthen i detta fall. Nån som vågar sig på en gissning varför de inte är konsekventa

troian kommer insistera på att de är konsekventa och rättrådiga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in