2021-10-15, 00:08
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Opinionsdelen tycker jag är svag. Carolin Dahlmans texter är genomgående barnsliga och illa skrivna. Gudmundson och Skogkär behärskar i och för sig själva hantverket. De kan skriva. Men tyvärr har de inte mycket att säga. Jag hade hoppats att de skulle våga lite mer nu när de inte längre sitter på SvD respektive Sydsvenskan, men så har det inte blivit. Om det sedan beror på att de alltid har sagt ungefär vad de faktiskt tycker, även när de var på de stora tidningarna, eller om de envisas med att hålla igen är inte lätt att veta. Ointressant är det, hursomhelst.

Jag tycker man ser det där greppet hela tiden.

Invandrare tigger, alltså måste tiggeriet förbjudas.
Invandrare skjuter fyrverkeripjäser på folk, alltså måste fyrverkerier förbjudas.
Invandrare ägnar sig åt grov kriminalitet, alltså måste straffen skärpas, beviskraven sänkas och polisen få utökade befogenheter och större resurser.
Invandrare skjuter, alltså måste svenska jägares rätt att äga vapen inskränkas.
Invandrare lever rövare på badhus och bibliotek, alltså måste det finnas väktare där.

Och så vidare. Det svenska samhället ska, kort sagt, förvandlas till en obehaglig polisstat som inskränker vanliga svenskars fri- och rättigheter och spenderar enorma resurser på att få bukt med alla problem som invandringen fört med sig.

Det finns förstås en enklare och bättre lösning: sätt stopp för invandringen och skicka tillbaka merparten av dem som kommit hit. Men det självklara förslaget kommer inte att framföras av debattörer av det slag som den du citerar. Att tala klarspråk är liksom inte Bulletins grej.

Särskilt Carolin Dahlman älskar att beklaga sig över invandrarrelaterade problem och tjata om att hela samhället ska stöpas om för att hantera dem. Några exempel:

Dahlman: Sverige blir laglöst om polisen inte får större muskler
Dahlman: Låt lärarna få agera mot bråkiga kids
Dahlman: Soc och skola måste sluta svika flickorna i hederskultur
Dahlman: Helt okej att sno cyklar i slappa Sverige?
Dahlman: Fegt med Pride-fest på Södermalm när homofobin finns i förorten
Dahlman: Ingen tjej ska behöva täcka magen för killars skull
Dahlman: Stök-Sverige behöver fler ordningsvakter
Dahlman: De röda vill inte stoppa kaoset i skolan
Dahlman: Stå på polisernas sida

Så här brukar det se ut på Bulletin. Jag ser inget originellt eller bra med det. Det är bara fegt och dumt.

Dahlman är ju sällsynt korkad. Förstår inte att de tog in henne från början. Det är få tänkare på Bulletin. Ett av undantange är Dan Korn.
Citera
2021-10-15, 00:18
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
De ljuger inte. Det är så illa.

Det vet du inget om, vilket du sällan gör om det du uttalar dig om.
Citera
2021-10-15, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Det vet du inget om, vilket du sällan gör om det du uttalar dig om.
Det är uppenbart att det finns personer på eller som slutat på Bulletin som läcker till Expressen. Det är dessutom ingen lögn att ekonomin är dålig, man hittar inte på antal prenumeranter, att chefredaktören är en liberal person som styr från Usa. Eller att har sin tredje vd på inte ens ett år. Man har inte hittat på inspelningen från det kända mötet med Arpi och Teodorescu.
Citera
2021-10-15, 08:18
Medlem
Yayois avatar
Det som jag är nyfiken på är:

1) Hur förhåller sig övriga skribenter på Bulletin till sådant som Jan Sjunnesson gett uttryck för? Ser de det som legitimt då de ju väljer att vara på samma redaktion som denne och verka under samma flagg? För det finns ju ingenting som tyder på att Sjunnesson ändrat sig sedan tiden hos extremisten Vavra Suk och Nyheter Idag. Han har vad jag vet inte tagit avstånd från tidigare åsikter och sammanhang.

2) Hur förhåller sig de som ständigt delar, följer och gillar på denna jävla publikation till sådant som Sjunnesson gett uttryck för? Tycker de också att det är okej? Annars så kunde de ju börja välja att dela, följa och gilla något annat. Världen är full av medier.
Senast redigerad av Yayoi 2021-10-15 kl. 08:28.
Citera
2021-10-15, 08:41
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Nu verkar temat hos Bulletin vara Miljöpartiet som pekas ut som extremistiskt.
Men det är som sagt Bulletin och ingen annan som helt nyligen rekryterat Nya Tiders Jan Sjunnesson som dragplåster och det är faktiskt jävligt extremt oavsett vilka fel och brister MP än kan tänkas ha. Det går inte att relativisera bort den uppenbara extrema bakgrunden hos den egna redaktionen genom att skriva negativt om MP eller några andra hur mycket Bulletin än försöker.

Bulletin verkar faktiskt vara ett slags legitimeringsprojekt för personer med extrem bakgrund och deras åsikter. Det är ju inte bara Jan Sjunnesson. Redan i somras rekryterade Bulletin Luai Ahmed som tydligen har bagatelliserat förintelseförnekande och hyllat högerextremisten Ingrid Carlqvist. Att hon ifrågasatt förintelsens omfattning på 6 miljoner ser tydligen Luai Ahmed som helt oproblematiskt. Se följande fakta:

https://twitter.com/jonathanleman/status/1410213562786758666?s=21

https://twitter.com/jonathanleman/status/1410214289303035905?s=21
Mp är verklighetsfrånvända extremister, den uppfattningen delar huvuddelen av väljarkåren.
Sjunnesson är invandringskritisk men det är stora delar av svensk höger idag och en del vänster med.
Vad Leman tycker är tämligen ointressant.
Citera
2021-10-15, 10:47
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Men det är som sagt Bulletin och ingen annan som helt nyligen rekryterat Nya Tiders Jan Sjunnesson som dragplåster och det är faktiskt jävligt extremt oavsett vilka fel och brister MP än kan tänkas ha.
Nya Tider är Nationaldemokraternas gamla tidning som redaktionen lyckats hålla levande med hjälp av fusk med presstödet.
Det är även slutstationen för avdankade skribenter från alternativmedia.
De hamnar där när de bränt broarna till de mer etablerade alternativmedierna.

Citat:
Han var 2014–2015 chefredaktör och ansvarig utgivare för Sverigedemokraternas då nystartade webbtidning Samtiden. Därefter skrev han för Dispatch Interational, Nya Tider, Avpixlat och startade webbtevekanalen Swebbtv tillsammans med Mikael Willgert.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Jan_Sjunnesson

Swebbtv är foliehattar som förnekar corvid-19.

Detta måste vara den sämsta rekryteringen de kunnat göra.

Jag gissar på att nästa "topprekrytering" blir Katerina Janouch....
Citera
2021-10-15, 11:07
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Mp är verklighetsfrånvända extremister, den uppfattningen delar huvuddelen av väljarkåren.
Sjunnesson är invandringskritisk men det är stora delar av svensk höger idag och en del vänster med.
Vad Leman tycker är tämligen ointressant.

Tråden handlar inte om MP. Min poäng var bara att lyfta fram att Bulletin inte kan dölja sina skribenters extrema kopplingar genom att påstå att andra är extrema.

Leman och Expo levererar fakta som säkert kan vara obekväma för den som vill försvara fenomen som Bulletin eller Sjunnesson. Men anständiga människor följer Expo på sociala media, oanständiga eller helt aningslösa och korkade följer Sjunnesson och Bulletin.

Sjunnesson är högerextremist. Hans CV är som en stinkande kloak och vad jag vet har han inte gjort några avståndstaganden utan driver samma åsikter som alltid, nu på Bulletin.
Senast redigerad av Yayoi 2021-10-15 kl. 11:23.
Citera
2021-10-15, 11:17
Medlem
Yayois avatar
Citat:

1) Hur förhåller sig övriga skribenter på Bulletin till sådant som Jan Sjunnesson gett uttryck för? Ser de det som legitimt då de ju väljer att vara på samma redaktion som denne och verka under samma flagg? För det finns ju ingenting som tyder på att Sjunnesson ändrat sig sedan tiden hos extremisten Vavra Suk och Nyheter Idag. Han har vad jag vet inte tagit avstånd från tidigare åsikter och sammanhang.

2) Hur förhåller sig de som ständigt delar, följer och gillar på denna jävla publikation till sådant som Sjunnesson gett uttryck för? Tycker de också att det är okej? Annars så kunde de ju börja välja att dela, följa och gilla något annat. Världen är full av medier.

Edit: Oj. Skulle stå Nya Tider och inte Nyheter idag. Blandar lätt ihop alla dessa skitmedia. Sorry.
Citera
2021-10-15, 11:34
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Tråden handlar inte om MP. Min poäng var bara att lyfta fram att Bulletin inte kan dölja sina skribenters extrema kopplingar genom att påstå att andra är extrema.

Leman och Expo levererar fakta som säkert kan vara obekväma för den som vill försvara fenomen som Bulletin eller Sjunnesson. Men anständiga människor följer Expo på sociala media, oanständiga eller helt aningslösa och korkade följer Sjunnesson och Bulletin.

Sjunnesson är högerextremist. Hans CV är som en stinkande kloak och vad jag vet har han inte gjort några avståndstaganden utan driver samma åsikter som alltid, nu på Bulletin.

Men snälla du, ingen bryr sig om sådant här. Bulletins problem är inte att "extremister" skriver på sajten, utan att det inte skrivs något läsvärt på sajten. Om Sjunnesson kan bidra till att ändra på det är väl det toppen. Tyvärr tror jag inte att han kan det.
Citera
2021-10-15, 11:37
Medlem
På tal om Jan Sjunneson - det var helvete vad någon har renskrapat Google, Wikipedia osv på all info om honom. Bara snäääälla saker.
Citera
2021-10-15, 11:37
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Men snälla du, ingen bryr sig om sådant här. Bulletins problem är inte att "extremister" skriver på sajten, utan att det inte skrivs något läsvärt på sajten. Om Sjunnesson kan bidra till att ändra på det är väl det toppen. Tyvärr tror jag inte att han kan det.

Sjunnesson är högerextrem.

Du gillar ju den ryska spionen Egor Putilov också och startade en gråta ut tråd när han slutade på Samnytt. Att du nu har visst förtroende för och hoppas på Sjunnesson säger mycket om Bulletin och dess målgrupp.
Senast redigerad av Yayoi 2021-10-15 kl. 12:22.
Citera
2021-10-15, 11:39
Medlem
Ograsts avatar
Citat:

Jag tror Bulletin under överste Tinos ledning nästan struntar helt i vilka de rekryterar. Han försökte ju t ex rekrytera Joakim Lamotte. Det här bara att hugga på honom och Janouch så är uppsättningen stollar komplett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in