2021-10-08, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ion-Cannon
Nu är det så många år sen det här skedde, men jag fattade det som att man hittat blod från offret i Ks badrum inklusive avloppet? Blod från både V och hunden.
Samt koffert. Sen när förhörsledaren meddelade att de hittat blod i bilen så sa K ja i kofferten va? Han försa sig.
Citera
2021-10-08, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Om jag inte missminner mig så var föräldrarna på semesterresa.
Det mesta står i FUP så är bara att läsa så slipper du få vibbar.
Tror på nån vän. Iaf så är K väldigt mån att inte erkänna nått och de talar för att han skyddar någon. Desdutom så grannen 2 personer bära nått långt och stort från lgh den natten. Sen fick han hkälp med stäfning. Dushdrapperi mm saknsdes efter denna kväll/natt.
Citera
2021-10-08, 11:54
Avslutad
När kom han på att han ville byta kön? Borde det inte upptäckts tidigare, han har ju utretts, med tanke på LSS-insatser, boende mm, eller blandar jag ihop honom med någon annan?
Citera
2021-10-08, 13:14
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
Jo precis, det vet jag. Funderade mer på hur starkt ett +1 bevis anses vara. Är det ofta man får fram +1? Är det jubel när man får fram ett bevisföremål på +1 eller är det mer "åh fan, kommer det här hålla?".

Generellt så presenterar åklagare alla tekniska resultat (oavsett styrka) som "det är styrkt att...". Om försvarsadvokater börjar prata om siffrorna (d v s +1 vs +4), så brukar åklagaren kalla vittnen från NFC som får förklara bedömningsskalan och redogöra för sin expertis. Rätten går sällan rakt på tvären mot ett "svagt" tekniskt bevis om det inte finns starkare teknisk bevisning som pekar i en annan riktning. Den här tråden innehåller långa diskussioner om NFCs bedömningsskala, och förtydliganden av den är lätta att googla fram.

Även om teknikerna inte kan passa ihop tejpens rivytor på den rulle som finns, så blir det i praktiken orimligt att det inte skulle vara fråga om den rullen då blod från offret som hade tejpremsorna i håret fanns på rullen som hade samma typ av tejp som fanns i håret.
Citera
2021-10-08, 13:58
Medlem
HomelessGs avatar
+1 är inget åklagare jublar över. Mer eller mindre värdelöst som bevis.
Citera
2021-10-15, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
När kom han på att han ville byta kön? Borde det inte upptäckts tidigare, han har ju utretts, med tanke på LSS-insatser, boende mm, eller blandar jag ihop honom med någon annan?

Det var väl bara något han kom på när han satt i fängelse så att han skulle få bli flyttad till ett kvinnofängelse.
Citera
2021-10-15, 03:00
Medlem
fearreapers avatar
Var det inte något i barndomen som gjorde han tveksam över att han var kille eller tjej men kände att han var mer tjej/kvinna än en kille ? För mig spelar det ingen roll. Mördare som mördare.
Citat:
Det var väl bara något han kom på när han satt i fängelse så att han skulle få bli flyttad till ett kvinnofängelse.
Citera
2021-10-15, 04:27
Medlem
Citat:

Stämmer, hände under vistelsen på anstalten Kumla.
Citera
2021-10-15, 07:55
Medlem
Här är en nyligt publicerad studie i kriminologi från Stockholm universitet ifall alla här på tråden är trött på att läsa samma gamla material om KMJ.

https://www.criminology.su.se/polopoly_fs/1.574651.1632566513!/menu/standard/file/Annerstedt_Jessica_och_Ardelius_Sofia.pdf
Citera
2021-10-15, 09:07
Medlem
DopaminLarss avatar
Citat:
Nu är det så många år sen det här skedde, men jag fattade det som att man hittat blod från offret i Ks badrum inklusive avloppet? Blod från både V och hunden.
Lägg därtill att mordvapnet sannolikt var ett stämjärn som K köpt en tid innan men inte kunnat förklara var det tagit vägen. Och lägg därtill det här asets avlivade och möjliga styckning av sin egen hund som sedan blev slängd i något vattendrag. 8 års fängelse är ett skämt
Citera
2021-10-15, 09:29
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DopaminLars
Lägg därtill att mordvapnet sannolikt var ett stämjärn som K köpt en tid innan men inte kunnat förklara var det tagit vägen. Och lägg därtill det här asets avlivade och möjliga styckning av sin egen hund som sedan blev slängd i något vattendrag. 8 års fängelse är ett skämt

Menar du stämjärnet som absolut inte är ett stämjärn enligt kriminaltekniker Lindblom

https://www.flashback.org/sp48103863?
Senast redigerad av PeterNoster 2021-10-15 kl. 09:50.
Citera
2021-10-15, 09:45
Medlem
I asiatiska länder där trans ibland är en konstform kan de va svårt stt skilja på vilken kön personen har. Vissa är ju skitsnygga.
I fallet Kristoffer-Kim så lär det inte råda nått tvivel att han är född man. Blir ju lite pajasaktigt när man ser han som kvinna. Sen tror jag Bodensarna aldrig kommer förlåta han så länge han inte berättar sanningen. Då kan han börja läkningen. Han är sjuk i huvet och det kommer gå åt helvete för han. Erkänn allt och få adekvat vård så kan du börja få förlåtelse och hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in