2021-10-14, 22:40
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Jag är också intresserad av det, och det finns flera exempel i historiskt sett där en mördare har anskaffat vapen långt innan offret är utsett, så du kan sluta kverulera mej. varken du eller jag vet syftet med att L skaffade ett vapen. Detta forum tillåter spekulation, å spekulerar å funderar är det jag gör för jag tycker det kan vara relevant med syftet att skaffa vapen
Jag spekulerar också, och i det ingår att jag får bemöta dig på samma vis som du gör nu
2021-10-14, 22:41
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Relevant för mordet?
Det är du och andra som påstår att det är relevant, jag påstår motsatsen

Hon kan mycket väl ha skaffat jägarexamen av "sociala" skäl
2021-10-14, 22:47
Medlem
Citat:
Jag har snöat in mej lite på detta hur i hela blåsvedda helskotta, L kunde få licensen. Det ställs rätt höga krav för jägarlicens. Såsom Kunskap om vapenhantering, lagstifting, viltarter , tillvaratagande av vilt m.m. När man läser den delen av förhöret får jag intrycket av att hon fått den på ett oriktigt sätt.
Det verkar inte bättre än att hon fått licens i utbyte av någonting annat? Hon hade en flört med busschaffisen vid kursen. Hennes syrras bästa kompis jadjada kände Kalle som bestämde allt, från granngården i Järna flummet..
2021-10-14, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det är du och andra som påstår att det är relevant, jag påstår motsatsen

Hon kan mycket väl ha skaffat jägarexamen av "sociala" skäl

Nej hon gjorde det "för att göra Skåne osäkert".
2021-10-14, 22:51
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det verkar inte bättre än att hon fått licens i utbyte av någonting annat? Hon hade en flört med busschaffisen vid kursen. Hennes syrras bästa kompis jadjada kände Kalle som bestämde allt, från granngården i Järna flummet..

Min tanke också och relevansen i tråden som är så viktig för viktigpettrar är Varför ville hon han vapen, om inte ville skjuta djur, det är den springande punkten för mej
2021-10-14, 22:52
Medlem
Citat:
Ja precis, å om man tolkar svaren hon ger förhörsledaren som själv jagar, så måste han haft svårt att hålla sej från att pendla mellan att gråta och att resa sej för att åka iväg å spöa skiten ur han som höll kursen å godkände henne. Det är vad jag tror i alla fall. men nu är jag väl off topic igen så jag blir anmäld och avstängd
Jag är mållös över hennes okunskaper. När man ansöker om vapenlicens, ska man väl dessutom ange vad man har för syfte med vapnet? Hon är väldigt osammanhängande, men berättar stolt att hennes dotter är bra på att skjuta, det har de gjort vid något grustag. Sen jaktlaget? Eh, minns inte..
Medlem
Citat:
Jag är också intresserad av det, och det finns flera exempel i historiskt sett där en mördare har anskaffat vapen långt innan offret är utsett, så du kan sluta kverulera mej. varken du eller jag vet syftet med att L skaffade ett vapen. Detta forum tillåter spekulation, å spekulerar å funderar är det jag gör för jag tycker det kan vara relevant med syftet att skaffa vapen

Enligt L fick hon i och med hästgården tillgång till jaktmöjligheter. Verkar rimlig anledning till att skaffa jägarexamen.
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Nej hon gjorde det "för att göra Skåne osäkert".
Och du påstår att jag är off-topic?

Men om du vet varför hon gjorde det? Berätta...
2021-10-14, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam

Var det den Kalle som. Följde med henne sen och valde vapen och såg till att hon fick allt hon behövde?

Vad kostar allt sånt? Jag undrar hur hon bekostade allt det här🤔
2021-10-14, 22:54
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Enligt L fick hon i och med hästgården tillgång till jaktmöjligheter. Verkar rimlig anledning till att skaffa jägarexamen.
Ungefär som min anledning, men den tycks för svår att förstå för somliga här
2021-10-14, 22:54
Medlem
Citat:
Min tanke också och relevansen i tråden som är så viktig för viktigpettrar är Varför ville hon han vapen, om inte ville skjuta djur, det är den springande punkten för mej
Hon tycker om att vara i skogen... eh, ja fast är det inte bättre att inte hänga med jägare som har som syfte att döda? Att sitta tyst på jakt, är väl ingen hit? Eller kan syftet varit att det är mest män som jagar? Spänningen, lite bad boys
2021-10-14, 22:56
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kanske du har rätt, men jag tror inte det, skaffar man vapen av sociala skäl istället för att man gör det av intresse för jakt å vilt , så är man antigen en fyllkaja som vill gnugga armbåge i jaktlaget, eller så har man onda avsikter, det är vad jag tror, men jag kan ha fel, det har jag haft förr

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in