Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Det här är inte så konstigt som du verkar vilja få det till. SE säger att det finns ett mordplatsvittne som bland annat nämner stålbågade glasögon. Nu råkar det vara så att det inte finns några riktiga mordlplatsvittynen som nämnt glasögon, bara hans påhittade. SE hade dock läst i tidningen att det fanns uppgifter om stålbågade glasögon så då var det dags att visa upp även dem enligt taktiken "bättre förekomma än förekommas", han trodde att glasögonvittnet var ett mordplatsvittne men gissade fel. Som GM visste han naturligtvis att GM hade glasögon.
Varför tror du att han hittade på det där supervittnet, om han själv bara vara ett vittne som kom lite för sent?
https://www.resume.se/alla-nyheter/opinion/engstrom-koden-kommunikationsknepen-som-lurade-en-nation/
"
Enligt egen uppgift var Engström mitt bland händelserna på mordplatsen – som ett hjälpsamt vittne. Allt hade varit frid och fröjd om inte två saker framkom när utredningen i detalj undersökte ögonvittnenas första utsagor. Ingen av dem hade sagt att de sett Engström som vittne, samtidigt som mördarens signalement liknade hans eget."
Ok.
Så då ska vi först fantisera om en mördare som - utan vapen och motiv visserligen, och små chanser att fysiskt hinna fram till hörnet den tidpunkt då mördaren sköt Palme - återvänder till mordplatsen/dess direkta närhet efter dådet för att försöka få reda på vad vittnen har sett.
Han inser snabbt, vilket han borde kunnat räkna ut, att signalement stämmer på honom.
Han var ju mördaren!
Han ligger inte lågt. Vilket kanske vore att föredra.
Han tänker tydligen att ingen nog sett att det var just han.
Ingen känner nog igen mig, det är bara bögslungan och rocken och brillorna som jag måste försöka förklara bort.
Han har som en flyende mördare inte en jävla aning om ifall en, två eller tio personer kunde peka ut honom när de fick syn på honom.
Ändå jagar han publicitet.
Han är med i TV och tidningar och blir butthurt när han inte får frottera sig med de vittnen som såg mordet live på rekonstruktionen.
Är det denna man tråden handlar om?
Han som inte kunde döda en fluga, enligt frun?
Om någon lurat en nation så är det den likbleke åklagaren.