2021-10-14, 18:45
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manne1973
Precis, det var du som skrev det. Men du verkar inte mena det du skrev.
Jodå, läs....
Citera
2021-10-14, 18:46
Medlem
spacesubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Stämmer det att GM tränat bågskytte med Henrik Arnstad?

👌
Citera
Medlem
Inga moskéer eller imamer har ännu gått ut och fördömt muslimens terrordåd
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lursan
en till som underskattar bågen. nu har andra vapen användts men en pilbåge med rätt pilar kan lätt döda både stora älgar och björnar med endast en pil.

Jo men för att sänka en älg på en pil ska det väl vara ett bra skott? Älgar är ofta väldigt tacksamma mål.

Eller jag vet inte, de kanske har några specialpilar som gör en jkl skada? Jag är ingen expert.

Men till och med om han haft en älgstudsare så sticker två skadade per fem döda ut från mitt perspektiv. Jag tror många skulle kunna ta ett skott genom bröstkorgen som inte träffade hjärtat och ryggraden och sedan springa en hyfsad bit för att sätta sig i säkerhet. Älgen frustade ju lite och går sedan iväg och lägger sig ner.
Citera
2021-10-14, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Man hade lika gärna kunnat skicka in Kling & Klang istället med sina batonger. Hade inte varit någon skillnad.
Och i sverige kan polisen inte köra bil.
Dom tar död på allt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Vet någon varför detta skapat så stor medial uppståndelse? Mig veterligen skjuts det ihjäl människor varje dag i Sverige men antar att Norge anses vara ett fredligare land, därav nyhetsvärdet?

I Sverige skjuter kriminella på varandra.
Vem bryr sig? Vi skattebetalare.
Varje skjutning kostar runt 20 miljoner.

I Norge dog helt oskyldiga i ett islamistiskt terrordåd.
Senast redigerad av DrMurdoch 2021-10-14 kl. 18:50.
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Problemet om de hade en AK4 är ju att kulorna åker så jkl långt och hinner göra en himla skada innan de tar stopp i backen någonstans. De sägs ju i alla fall skjuta rakt genom motorblocket på en bil. Skulle inte vilja stå på andra sidan av en tegelvägg som utsattes för beskjutning av 7,62.

Undviker man helmantel blir problemt mindre, men jag håller med och förstår vad du menar.
Citera
2021-10-14, 18:49
Medlem
Inte ens norska polisen kan ju vara så dumma att de tror att gärningsmannen konverterat till islam och är en muslim på riktigt.
Citera
Medlem
Det skrivs mycket om högerextrema och islamister som om det vore någon skillnad. Det är ju samma låga begåvning, samma infantila tankesätt och riktiga dumskallar. Knäppgökar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Alla poliser i Europa borde vara utrustade med "förstärknings-vapen" minst Mp5 men hellre något i 7,62×51 nato.

Misstänkta terrorister ska skjutas i huvudet.

Alla laglydiga och ostraffade civila i Europa borde få bära vapen i självförsvar. I dagens Europa och framförallt i Sverige så behövs det uppenbarligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Den döde eller skadade skiter nog högaktninsfullt i vilket vapen som anvænds

Så klart, men nu var ju frågan varför den här händelsen fick så stor uppmärksamhet i media.

Svar: Mördaren använde en pilbåge och dödade 5 oskyldiga (dvs: icke kriminella) personer.

Det händer inte så ofta…
Citera
2021-10-14, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Vet någon varför detta skapat så stor medial uppståndelse? Mig veterligen skjuts det ihjäl människor varje dag i Sverige men antar att Norge anses vara ett fredligare land, därav nyhetsvärdet?

Det så roligt att gå ut med bilder på GM pga hans härkomst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in