2021-10-14, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkenochalgen
Från SVD:

"Klockan 18.12 på onsdagskvällen kom det första larmet från Kongsberg, cirka sju mil sydväst om Oslo.
Klockan 18.18 hade polisen redovisat att man observerat mannen på platsen.
– Men de blir då beskjutna med pilar och förlorar kontakten med mannen, uppger polischefen Ole Bredrup Sæverud på en presskonferens.
Han tillägger:
– Utifrån det vi vet blev troligen samtliga offer dödade efter att polisen var i kontakt med mannen första gången.
Klockan 18.47 greps mannen, 35 minuter efter första larmet."

Att ringa dit polisen, som springer iväg när dom blir påskjutna med pilar, det är inte att leverera trygghet direkt. Måste ju bli standard med skjutvapen för poliserna där nu.

Det här är ett fullständigt haveri. Ett av de värsta polishaveriena jag har hört talas om.
Hur är det möjligt att det går en halvtimma mellan första och andra konfrontationen? Skrämmande läsning.

Man lät alltså gärningsmannen löpa amok fritt därinne medans polisen väntade utanför?
Citera
2021-10-14, 17:57
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manne1973
Då borde det vara helt irrelevant vad pilbågsmannen har för religion.

det är det väl för helvete inte om dessa mordiska idéer är frukten av en mordisk religion. fanskapet har väl bara följt råden att döda otrogna som föreskrivs av pedofilmanualen.
Citera
2021-10-14, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Ja och Norge slår Sverige med hästlängder. Vi kan lägga ihop Ausonius, Mangs, Akilov, Abdulwahab och Tamim Sultani utan att komma i närheten. Missa jag någon?

Smart att ha lekstuga, där inget motstånd finns på flera timmar.

Ett vidrigt kräk som ska väckas varje morgon kl fyra med att få ett isblock slaget i ansiktet dagligen för att göra sig redo för dagens tortyr. Men faktiskt bra genomfört. Tänk om någon över 18/16/13 skulle haft en revolver. Vad mycket svårare för kräket det skulle varit.
Senast redigerad av Cubaldebasic 2021-10-14 kl. 18:01.
Citera
2021-10-14, 17:58
Medlem
Tok-Franss avatar
Stämmer det att GM tränat bågskytte med Henrik Arnstad?
Citera
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
5 döda med pilbåge. Ser ut som vanliga pilar och man dör inte direkt om man inte träffar rätt. Har det varit aggresiva jaktpilar så är det kört så därför misstänker jag att han även brukade kniv för att avsluta jobbet. Står att han brukade annat vapen också. Muslimer har en förkärlek att skära halsen av sina offer.

Fram till 1965 var svenska polisens standard beväpning sabel. Polissabel.

Jag kan garantera att om Norska konstaplar varit utrustade med varsin sabel och genast
gått till attack mot den pilbågebeväpnade galningen så hade han max hunnit skjuta EN pil
innan han haft en sabel över halsen.

Alhamdulilla, det hade varit en fröjd för ögat att sen den lille grisen halshuggen.

Ett jävla oskick att skjuta folk med pilbåge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Jag kan offra hela min högra arm på att GM är en krypto nazist som har låtsas att han har konverterat för att han ska väcka mer hat och splittring.

GM har ett utseende lik identisk som en vit man nazist medlem i NMR.

Ta vänster arm också när du ändå är på gång.
Typiskt er vänsterpatrask att kategorisera människor efter utseende.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Inte om motivet har sitt ursprung ur religion. Då är det högst relevant.
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det är det väl för helvete inte om dessa mordiska idéer är frukten av en mordisk religion. fanskapet har väl bara följt råden att döda otrogna som föreskrivs av pedofilmanualen.
Då håller ni med om att det är relevant att ABB hade i grunden samma ideologi som SD?

Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Nej, inte 2021 i Skandinavien....
Vad spelar det för roll vilken grund gm har för attentatet? Någon skrev tidigare "En mordisk idé är en mordisk idé, är en mordisk idé!"
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Ja och Norge slår Sverige med hästlängder. Vi kan lägga ihop Ausonius, Mangs, Akilov, Abdulwahab och Tamim Sultani utan att komma i närheten. Missa jag någon?

flink kvalar väl in.
Citera
2021-10-14, 17:59
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Jag kan offra hela min högra arm på att GM är en krypto nazist som har låtsas att han har konverterat för att han ska väcka mer hat och splittring.

Väldigt osannolikt. Tror snarare det rör sig om en psykiskt sjuk man som av någon anledning snubblat in på det här med jihad och otrogna osv.
Citera
2021-10-14, 18:01
Medlem
lutefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Det här är ett fullständigt haveri. Ett av de värsta polishaveriena jag har hört talas om.
Hur är det möjligt att det går en halvtimma mellan första och andra konfrontationen? Skrämmande läsning.

Man lät alltså gärningsmannen löpa amok fritt därinne medans polisen väntade utanför?

Nei, drapene skjedde ikke inne i butikken! Gjerningsmannen sprang bort, beveget seg over et større område og gikk inn i bolighus og drepte + drepte noen utendørs.
Citera
2021-10-14, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Jo, vi vet. Men vad är poängen med att micromanagea en sån sak?

I det här fallet hade möjligtvis 5 liv räddats om polisen hade vapen att tillgå från början.
Nei, overhodet ikke. Du bør sette deg bedre inn i saken.
Citera
2021-10-14, 18:03
Medlem
Citat:

Synes han er ganske lik Jan Helge Andersen....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in