Citat:
Ursprungligen postat av
Nackrosen
Jag resonerar kring Beckssons tankar här: "Men det är just det, i alla fall jag ifrågasätter. Om hon verkligen var så dålig.
Läggs man in på sluten avdelning pga suicid risk, så kommer du inte ut på permission så snabbt.
Och hon mådde toppen den dagen hon blev utskriven."
Jag förstår inte vad du menar om "försvaret" och "advokat"? Uppgifterna kommer från journaler och hennes egen utsago.
Vad jag förstår har man gjort en rättspsykiatrisk utredning? Där är det fastställt att hon inte hade allvarlig störning när brottet begicks och att RPV inte är aktuellt. I sak spelar historiken ingen roll och det är inte "försvarets" uppgift att måla upp en annan bild.
Nej, sluten avdelning måste ju innebära beslut av Förvaltningsdomstol. Det går ju inte bara att skriva ut sig ifrån. Inläggningen i april/maj uppfattade jag som helt frivillig av L. Sedan kan ju L ha varit tvångsvårdad förut, för ex flera år sedan, men det tar inte den offentliga fuppen upp, inte vad jag har läst!
Det finns en offentlig del av fuppen och en sekretessbelagd/hemlig. Den sekretessbelagda/hemliga delen kan ex jag inte läsa (men ex försvarsadvokaten kan). L och hennes advokat har tillåtit offentlig publicering av (i alla fall några) av Ls psykjournaler, högst troligt som en del av ls försvar.
Det finns några användare här inne som jag anser har svårt med att förhålla sig till vad som faktiskt (bokstavligt) står skrivet i den offentliga delen av fup. I mitt tycke "broderar de ut" ibland, e.g. lägger till lite här och där. Och de vill absolut INTE hänvisa till sida och stycke i den offentliga delen av fup.
Jag får en liten misstanke om att någon eller alla av dem har tillgång till mer av fuppen, ex nämner någon att en RPU skulle ha gjorts, samt att den inte skulle påvisa sjukdom vid brottstillfället. Sant eller inte vet jag inte.
Någon beskriver lite av filmen, bl.a. att L stod i bara trosorna och sköt........om det är sant eller inte vet jag inte då filmen är i den sekretessbelagda delen.
Sedan skrev någon av dem om att L skulle ha blivit LOB, tja, helt otänkbart är det ju inte, men jag har inte läst det i den offentliga delen av fuppen. Det kan ju finnas i sekretessdelen, eller i helt opublicerade sjuk/socjournaler, som man går in och tjuvläser obehörigt.
Även en P7:a nämns, tror jag, och dessa görs väl då man är tvångsvårdad LPT eller LVM, har jag för mig. Och igen, möjligt att det finns, men jag har inte läst om något sådant i den offentliga fuppen.
Vart allt landar får man förstås se senare.