2021-10-14, 14:30
Medlem
240,064,002 av ca. 7,898,398,593 har haft covid globalt.
Citera
2021-10-14, 14:32
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
240,064,002 av ca. 7,898,398,593 har haft covid globalt.
Ännu en gång, det där är ju tokfel och det antar jag att du vet om så varför skriver du så ?
Citera
2021-10-14, 14:32
Medlem
Dyrt med testningen nu? Märkligt att man inte vill hålla koll på smittspridningen
Citera
2021-10-14, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Ännu en gång, det där är ju tokfel och det antar jag att du vet om så varför skriver du så ?

Källa på att det är fel.
Citera
2021-10-14, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Dyrt med testningen nu? Märkligt att man inte vill hålla koll på smittspridningen

Finns ju snabbtester på varenda bensinstation nu för tiden.

Varför spendera massa tid och resurser i vården på tester när vi lika väl kan hålla koll på det genom sjukhusinläggningar, IVA och dödsfall?
Citera
2021-10-14, 14:38
Medlem
Smittotalen faller inte ,det är bara antal tester som minskar, simsalabim så är pandemin över!
Citera
2021-10-14, 14:38
Medlem
LOL vad är meningen med att ovaccinerade nu måste ha intyg på att de är testade och friska för att återgå till arbetet men inte vaccinerade?? Vem bestämmer det? Privata arbetsgivare har inget eget val nu eller? Och vad är poängen när vaccinerade smittar lika mycket som ovaccinerade. I alla länder har man långt högre grad av inlagda som är vaccinerade än ovaccinerade. Det här är sån jävla bullshit haha. Notera hur man nu försöker smyga in sin medicinfascism lite försiktigt i Sverige eftersom man inte vågar stå för vad man gör.

Tur att man är egen företagare, har det gott ställt och inte är beroende av Sverige som säte. Om de ska börja jiddra med den här skiten och slösa min och alla andras tid så drar jag bara vidare med mina anställda. Synd bara för alla människor som måste stå ut med det här och tvingas till något de inte känner sig bekväma med. Jag tror framtida generationer kommer se tillbaka på allt detta väldigt fördömande.
Citera
2021-10-14, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Smittotalen faller inte ,det är bara antal tester som minskar, simsalabim så är pandemin över!

Exakt vad har det förbetydelse om smittofallen ökar eller inte? Det har NOLL betydelse. Vaccinfascisterna är de enda som bryr sig. Ska vi börja räkna antal influensafall nu också, och varför inte magsjuka och RS-virus? Vi kommer få leva med Covid i resten av evigheten, det är helt meningslöst att räkna smittade. Det enda som betyder något är IVA-fall.
Citera
2021-10-14, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart

Då borde andelen positiva tester sticka iväg men det ligger stabilt.
Citera
2021-10-14, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Exakt vad har det förbetydelse om smittofallen ökar eller inte? Det har NOLL betydelse. Vaccinfascisterna är de enda som bryr sig. Ska vi börja räkna antal influensafall nu också, och varför inte magsjuka och RS-virus? Vi kommer få leva med Covid i resten av evigheten, det är helt meningslöst att räkna smittade. Det enda som betyder något är IVA-fall.
Det är inte jag som redovisar antal smittade, säg det till FHM istället!
Citera
2021-10-14, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry

Dödligheten i covid ligger på 2% så det är viktigt att hålla koll på smittspridningen.
Citera
2021-10-14, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Finns ju snabbtester på varenda bensinstation nu för tiden.

Varför spendera massa tid och resurser i vården på tester när vi lika väl kan hålla koll på det genom sjukhusinläggningar, IVA och dödsfall?

Man får inte koll på samhällsspridningen vilket i sin tur kan förutspå kommande belastning på vården
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in