2021-10-14, 14:36
Medlem
Desuden virker det jo til at de norske myndigheder virkelig ikke har gjort en god job, både med at hjælpe ham med de åbenlyse mentale problemer, selvom han faktisk har råbt efter hjælp. Måske er det derfor man går så hårdt ud og kalder ham for dansker, så kan man vaske sine hænder.

Men det er også åbenlyst at nogle islamister har set ham som et nemt target
Citera
2021-10-14, 14:36
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Finns det nån källa på att det är i islams namn, GM verkar ju heta Ole?

Sluta ljuga.
Citera
2021-10-14, 14:37
Medlem
Otto Flicks avatar
Flera här inne har ju antytt att alla (eller merparten) av morden skedde med knivar (eller annat bladvapen) men det kanske inte är korrekt? Har försökt finna information och det enda officiella jag hittat är att polisen sagt att även andra vapen använts av Espen än pilbågen.

Citat:
"Police have not said how the five victims died, though have confirmed that more than one weapon was used in the attack."

Någon som har lyckats finna något mer matnyttigt rörande just detta?
Citera
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Om jag minns rätt så har de licens på köp av t.ex olika syror i England då de kastar detta i ansiktet på folk.
Kanske en kommande trend i Norden?
Du får inte ens köpa Oxalsyra som är bra till borttagning av snäckor på båtbottnar i Sverige i mer än 100ml-flaskor.
Så Miljöpartister köper olaglig miljöfarlig färg i Tyskland och målar sina båtar med den i stället.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanegan
Desuden virker det jo til at de norske myndigheder virkelig ikke har gjort en god job, både med at hjælpe ham med de åbenlyse mentale problemer, selvom han faktisk har råbt efter hjælp. Måske er det derfor man går så hårdt ud og kalder ham for dansker, så kan man vaske sine hænder

Fast han är väl dansk medborgare, inte norsk?
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fululf
Han påstår att han är muslim på samma sätt som den lokale galenpannan här omkring gormar om att han är Messias. Om det där uttalandet är vad konvertitryktena grundats på, så är de obefintliga.

Sättet han lägger fram det på i videon får det inte att kännas helt seriöst nej. I hans värld är han väl kanske muslim, eller så har han någon förvirrad plan om att framställa sig själv som det för att öka hetsen mot muslimer. Kan nog vara mycket konstiga saker som pågår inne i den där skallen.
Citera
2021-10-14, 14:39
Medlem
Han liknar ju mer Breivik än..
Citera
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Ja varför är knivar så spetsiga ärligt talat?
Jag förstår varför, för det är ett enkelt sätt att göra den mer användbar, tex vid filéande av kött.

Men ärligt, hur många gånger har jag använt det faktum att mina köksknivar hemma är spetsiga?
Nästan aldrig, det är bara knivets egg jag använder 99% av gångerna.
Och knivskärning är ju aldrig lika illa som knivstickning.

Å andra sidan kan ett förbud mot spetsiga knivar få resultatet att galningar köper yxor istället, men de är åtminstone svårare att dölja..
Människor som har såna problem kanske bara ska ha tillgång till mjuka föremål och ingen frigång bland vanligt folk alls?
Jag föredrar både mina vapen och verktyg så användbara som möjligt.
I värsta fall, kan jag knacka fram en kniv ur flinta vid behov.
Eller slipa till en tandborste, om jag bara vill sticka nån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Först var han "etnisk" norsk, nu är han dansk, vad fan är han? Färga förvånande att MSM skriver att han är "etnisk" också, när det handlar om invandrare som fick sitt medborgarskap förra året så är de ju svenskar direkt...

Etnisk skaninavisk.
Norsk pappa, Dansk mamma (som flyttade till Norge som ung). Född och uppvuxen i Norge.

Norge tillät inte dubbelt medborgarskap förrän 2020, Danmark 2015, så tydligen bestämde sig hans föräldrar att han skulle ha Danskt medborgarskap (som han fick för att hans mamma var dansk medborgare) under uppväxten i Norge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast han är väl dansk medborgare, inte norsk?
født og opvokset i Norge med dansk mor og norsk far, men valgte at beholde dansk statsborgerskab. Manden har aldrig boet i Danmark
Citera
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Sluta ljug ditt jävla miffo.

Breivik och mangs hade båda anslutit sig till vänsterpartier för att kasta skulden på fienden. De hade lärt sig detta från the Turner diaries.
Breivik var och är högerextrimist.

Du försöker släta över detta som den lilla blåbruna skit du är.
Du borde skämmas.
Breivik anslutade aldrig till något vänsterparti
Du ljuger
Citera
2021-10-14, 14:40
Medlem
Killen verkar ha stora psykiska problem. Om han vet något om Islam kan man undra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in