2021-10-14, 08:58
Medlem
Idag är det Beatas födelsedag så om inte annat hoppas jag att hennes familj kan få klarhet i vad som har hänt henne. Kan det vara så att hennes make har lovat henne att inte säga något om vart hon har tagit vägen och därför sitter häktad för människorov? Annars skulle han väl berätta vad han vet, alltså varför de träffades och allt som hände sen?
Citera
2021-10-14, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coccos1971
Idag är det Beatas födelsedag så om inte annat hoppas jag att hennes familj kan få klarhet i vad som har hänt henne. Kan det vara så att hennes make har lovat henne att inte säga något om vart hon har tagit vägen och därför sitter häktad för människorov? Annars skulle han väl berätta vad han vet, alltså varför de träffades och allt som hände sen?

Hon är sannolikt mördad av maken och kroppen är gömd. Gissar att han gett en egen förklaring som han kommer hålla fast vid så länge psyket orkar. Även när bevisen trillar in såsom, datatrafik, spår i hans bil, ögonvittnen, övervakningsfilmer m.m kommer han ha bortförklaringar. Ingen kropp, ingen fällande dom.
Citera
2021-10-14, 10:23
Medlem
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/efter-20-dagar-gatan-kring-forsvunna-beata/

Framkommer ingen ny info i artikeln, men de har kokat ner allt väsentligt kring Beatas fall för den som vill få en bra överblick.

Lawnmoverman2011, jag tycker genuint att människor som du borde omyndigförklaras. Detta är en seriös tråd som med hjälp av konstruktiva diskussioner kanske kan föra oss närmare sanningen om vad som har hänt med Beata. Men vad som försvårar det arbetet är dina högst okvalificerade (kill)gissningar som tråden varje dag fylls med.

Övriga fellas på FB,
Slutsatser dragna från okunskap är de allra svåraste att förändra. You can’t argue with crazy… Låt oss nu strypa all kontakt med honom så att han slutar besudla tråden.
Citera
2021-10-14, 10:48
Bannlyst
Kan det vara så att hon är i Polen? Kommer 'tillbaka' om en tid och mannen får skadestånd för tiden han suttit i häktet ??
Citera
2021-10-14, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Precis!

Och det är det som är så konstigt, varför ens träffa någon som man inte vill träffa? Och varför bor man eller befinner sig på sin vanliga adress på Professorsgatan om man till varje pris vill undvika att träffa sin make?

Jag gissar att det där med hennes önskan om kontaktförbud bara var ett spel för galleriet, hon var inte det minsta rädd för sin make utan det var nåt annat som spökade där.

Kanske ville hon ha lite mer på fötterna när hon skulle begära enskild vårdnad?

I destruktiva relationer kan folk bete sig hur illa som helst, att ljuga och fara med osanning är tyvärr väldigt vanligt i syfte att svartmåla partnern, speciellt i en tvist om vårdnaden.

Min egen erfarenhet är att när det rör sig om destruktiv partner och barn så kan barnet användas för exvis få ut Beata i bilen. Vem vet vad han hotat göra med barnet om hon inte hoppar in ? Fullt realistiskt scenarium.
Citera
2021-10-14, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L8
Min egen erfarenhet är att när det rör sig om destruktiv partner och barn så kan barnet användas för exvis få ut Beata i bilen. Vem vet vad han hotat göra med barnet om hon inte hoppar in ? Fullt realistiskt scenarium.
Det är väldigt märkligt att ingen lägger märke till att det måste vara något fel i systemet när det gäller vårdnad och barn och föräldrar.
Om systemet driver det åt ett håll så att ena föräldern blir benägen att ta livet av den adnra eller att andra föräldren blir benägen att utesluta andra föräldren från barnetsliv. då är det nåt allvarligt fel med systemt. Motivationen är alltid att det som är bäst för barnen. Det faktiska resultaten är att situationen utvecklar sig på ett sätt som framkallar den sämsta miljön för barnen.
Mamman är försvunnen och pappan sitter i häktet. Vad har socialtjänsten gjort under tiden för att motverka en sån situation för barnen ?
Citera
2021-10-14, 11:16
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Du har helt rätt. Undrar när bluffen ska uppdagas. Att skriva i tråden är som att stoppa huvudet i ett getingbo. Man blir anfallen av alla naiva korkade människor som sväljer allt. Som inte kan tänka själva. Sverige är fullt av såna tyvärr.

Jag bli full av skratt när jag läser sånt.
"Ja titta ni, alla är dumma och korkade och det bara jag som är smart och kan tänka! Ingen förstår mig! Ojojojoj"
Gå och grina av dig snorunge.
Senast redigerad av ursalund 2021-10-14 kl. 11:29.
Citera
2021-10-14, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men det är just destruktiva relationer jag försökt belysa tidigare, dom har nästan alltid två motpoler som behandlar varandra illa.

Det finns dessutom ingenting i nuläget som pekar på att den försvunna kvinnan låtit sig skrämmas eller tvingats att träffa sin make, det där är bara en lös spekulation från dig.

Du följer bara dina egna fördomar när du skriver inlägg om hur den försvunna kvinnan kan ha agerat. Det för knappast debatten framåt.
Exakt när tänker du fatta att vi inte diskuterar destruktiva relationer i denna tråd?
Det för INTE debatten framåt.
Vad vi vet är att mannen sitter häktad på sannolika skäl misstänkt. Men du är så klart smartare än polisen som sitter inne med fakta som du och jag inte har.
Om någon är en kacklande höna i denna tråd, så är den hönan du.
Citera
2021-10-14, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Exakt när tänker du fatta att vi inte diskuterar destruktiva relationer i denna tråd?
Vad vi vet är att mannen sitter häktad på sannolika skäl misstänkt. Men du är så klart smartare än polisen som sitter inne med fakta som du och jag inte har.
Han ställer bara en massa frågor som inte är förankrat i fallet alls på grund av att de inte går att besvara.
Så sluta gärna svara på hans inlägg så blir det lättare för alla som faktist är intresserade av fallet och inte en massa random gissande.

Helt ärligt så vill jag hoppa ut ifrån balkongen med huvudet före varje gång jag läser random gissningar som "Kanske hon va suicid?" 😂
Citera
2021-10-14, 13:34
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Man ska inte generalisera. I varje nation finns psyko. Kvinnor blir mördade av sina män i varje del av världen. Har du aldrig läst om nån svensk psyko som dödat kvinna för hon ville lämna honom?

Men så klart att det är oftare i länder med konservativ syn på kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Kan du ta ditt kvinnohat till annan tråd. Det passar inte riktigt i en diskussion om en troligtvis mördad 5-barnsmamma

Citat:
ja, kanske det och? Få han slå henne för det, få han mörda henne för det ?

Citat:
Det vet jag inte men det är i te det som är fråga. Den där typen jag svarade försöker hela tiden rättfärdiga kvinnomisshandel alt mord om kvinna var inte "snäll".

Citat:
Aaaa...du vill gärna gotta sig i andras liv eller hur?
Du tar inte det där att kvinna var misshandlat. Du önskar, du vill veta, du snokar maniskt för att få lite vatten på din kvarn att det var kvinnans fel för att rättfärdiga att hon var misshandlat och kanske tom mördat.
Men...svensk lagstiftning tillåter inte misshandla andra. Den tillåter inte heller mörda andra.
Så vad och varför är inte relevant här i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av HaxxBlaster
Du får göra som du vill, men det verkar som att du svarar med samma monolog om och om igen som svar på andras inlägg och tar inte till dig vad andra skriver eller besvarar deras frågor. Detta är menat att vara ett diskussionsforum men du diskuterar inte riktgt med någon alls tycker jag utan upprepar din monolog. Det kan du göra om du vill, men det blir väldigt frustrerande och är rätt ointressant måste jag påpeka.

Du är inte ensam om att bli besviken och frustrerad om det visar sig att Beata inte blivit mördad.

Monologen består i ett tröttsamt bespottande av dom som inte spelar med i blodtörstiga kvinnor (och män) som flockas i såna här trådar i förväntning om ond bråd död.

Våldsbrott som inte inträffat broderas ihop och "gärningsmän" som Cez@ry R@tzman döms på förhand och cementerar fruntimmers fördomar om att män är födda förövare och kvinnor offer.

Det enda som är relevant är att Beata måste blivit mördad av CR så håll käften ni som förstör spänningen/tråden med andra teorier.
Senast redigerad av Taggad 2021-10-14 kl. 14:05.
Citera
2021-10-14, 13:46
Medlem
Nu har man läst att han säkert hotade med allt möjligt för att få ut Beata i bilen. Ryktet säger att hon bytt lås på dörren så han sov utanför en natt, polisen kom dit på morgonen. Undra hur dom gissade att dit ska vi nu?? En kvinna som bytt lås, sökt kontaktförbud vill inte träffa Mannen, hur som helst befann sig Beata och barnen inne i lägenheten denna fredags eftermiddag, hon behövde aldrig gå utanför dörren utan kunde tillkallat polisen igen. Försökte han få ut henne via hot, ja då ringer hon polisen igen och anmäler hoten. Hon hade redan gjort en polisanmälan ang hot, skadegörelse och misshandel. Hon och barnen var säkra där inne. Så att hon skulle gått ut till bilen under hot köper jag absolut inte. Inte konstigt det uppstår en massa frågetecken ang händelsen. Utsatta kvinnor uppvisar ett helt annat beteende för vid minsta lilla hot larmar dom polisen. Och varenda jäkel vet att fler anmälningar ju starkare fall har du!! Och NÄ hon förtjänar inte bli kidnappad etc om det är de som hänt henne?? Hon var i säkerhet men valde att inte ringa polisen denna gången, varför undrar man???
Citera
2021-10-14, 13:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha

Gud vad du kan kacklar....den häktade mannen sitter häktad på sannolika skäl ja men det betyder inte mycket i nuläget. Många människor har suttit häktade pga denna formulering men har släppts och friats sen.

Vad tror du förresten om min hypotes om att den försvunna kvinnan hade en ny älskare? P-pillren indikerar detta för ingen tror väl att hon använde dessa för att hennes make som hon var osams med skulle undvika att göra henne gravid igen 😎

Paret i Malmö har dessutom helt uppenbart haft en väldigt destruktiv relation, den försvunna kvinnan skulle skilja sig och begära kontaktförbud och enskild vårdnad och fan vet allt, samtidigt är hon fortfarande skriven med sin make och har dessutom varit i deras gemensamma bostad samma dag hon försvann och hon träffade även sin make.

Borde inte du istället ta och koncentrera dig på alla märkliga detaljer kring det där parets relation istället för att tjafsa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in