Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
Du säger det, men du har i tidigare diskussioner visat att du inte har en aning om vad du pratar om, och att du bara går på ogrundade personliga åsikter.
USA är världens mest frihetsälskande land. Inget land värdesätter frihet så som USA. Vem vill riskera att begå politiskt självmord genom att göra inskränkningar i friheten?
Tvärtom, så har vi ett antal politiker i flera stater som vill skynda på Bitcoiniseringen i USA. Kanske för att det som är dåligt för Kinas övertagande, kan vara bra för USA? Eller kanske bara för att frihet värdesätts...?
Ett land behöver inte gilla Bitcoin, men att gå till att kriminalisera det likt Sovjet kan vara ett betydligt sämre val om landets grundlagar ens tillåter något sådant befängt.
Fast det där är bara din åsikt, Leaston. Din åsikt är att jag inte kan något, vet du vad min åsikt är? Att du lägger kassa och orealistiska analyser som är verklighetsfrånvända.
Du kanske missade det med Edward Snowden? USA är inte så fritt som du tror.
Så du tror att Bitcoin kommer bli ''the backbone'', dvs. den största/huvudvalutan för alla världstransaktioner? Ja, du resonerar verkligen naivt.
Det är snarare du som inte har en aning om vad du pratar om. Jag skickade en artikel på hur enkelt Kina kunde reglera det.
USA kommer inte bete sig lika ''klumpigt'' men de kommer inte se sig själva förlora makten trots allt snack om frihet och att du tror att de inte kommer börja reglera det, visar på hur naiv du är, inte ens Ray Dalio som du tog upp håller med dig, han håller med mig.
Återigen, du tror Bitcoin inte går att tämja. Artikeln jag skickade visar på motsatsen.
USA har inte så mycket frihet som du tror, läs om Snowden och varför han tvingades fly
Jag brukar ha rätt. Framtiden är digitala valutor skulle jag tro men det är inte Bitcoin som kommer bli huvudvalutan för alla världstransaktioner, det kommer inte tillåtas ske.
Centralbankerna kan ju skapa sina egna digitaliserade valutor.