2021-10-14, 08:05
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
erkänner

https://www.tv2.no/nyheter/14289332/
Svårt o förneka när man som vigilante robin hood i ett litet fredligt norskt samhälle slaktar flera mäniskor med massa vittnen.
Citera
2021-10-14, 08:06
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defunct
Gärningsmannen har tydligen förklarat sina handlingar ”i detalj”. Han ser ut som ett ufo på bilderna. Får vibbar av en rollspelare och/eller konspirationsteoretiker. Om jag får spekulera fritt så gissar jag att det handlar om ett antilockdown-dåd. Nu har man väl släppt på alla restriktioner i Norge vad jag vet men det hjälper väl inte. Dårar tänker inte rationellt.

Vilka bilder?
Citera
2021-10-14, 08:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Esp2222
Er det så kritikkverdig som du antar her så kommer det nok frem. Jeg kjenner ikke situasjonen i detalj men det gjør tydeligvis du. Som en annen her påpeker så er det tross alt et mye større problem i Sverige der dere har importert islamister i mange tiår.

Visst. Men blanda inte korten nu. Jag talar om respektive länders poliskårers duglighet. Inte om misslyckad politik. Hur man än vrider och vänder på det då fig människor pga att ett par krakar till poliser inte ingrep utan lämnade över ansvaret på befolkningen.
Citera
2021-10-14, 08:07
Medlem
LadySwedens avatar
Nu blir det väl licens på båge. Suck....
Citera
2021-10-14, 08:08
Medlem
Jag har tidigare skjutit mycket pilbåge som nöje. Ingen riktig tävlingsbåge. Men en lite rejälare glasfiberbåge utan hjul, sikten och balansprylar.

Vanliga nylonpilar med spetsig metallspets och fjädrar.

Med lite träning är det ganska enkelt att träffa ungefärliga mål på 8-12 meter och pilarna tränger lätt igenom mjukare material. Skjuter man mot en hård träyta, då studsar pilen bort.

Döden lär bli mycket plågsam om du träffas i kroppen av en smal pil. Det bör uppstå inre blödningar och inte samma anslagsenergi som av en kula. Men pilen tränger nog in längre än vad en luftgevärskula gör.
Senast redigerad av Spritsson 2021-10-14 kl. 08:11.
Citera
2021-10-14, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Det finns i princip nästan alltid bara två alternativ när det gäller såna här dåd:

1.) Det är en arab eller neger
2.) Det är en vit person med autism eller asperger

Den här gången verkar det vara det sistnämnda.

Överrepresentationen av autismspektra lär vara ungefär samma i gruppen "araber eller negrer" som bland "vita".
Citera
2021-10-14, 08:10
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polpa79
Det på norske Nyhetskanalen nå.

Han har erkjent.

Bodd i Kongsberg i flere år.
Kontakt med helsevesenet av forskjellige årsaker.
Kjenning av politiet, men de vil ikke si hvilke type saker.

Mmm-m..

Inget om PST kände till honom.., sånt kan vara lika avslöjande..
Citera
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittknullare
Hur dör man av pilar från pilbåge ens? På min tid så hade pilarna sugproppar. Likaså armborst, har jag heller inte förstått hur man lyckas dö av. Blir det verkligen en sådan tillräklig hastighet i pilarna att dom lyckas tränga genom en människa?

Nåja, sinnesjukt och tråkigt det som hänt, Rest in peace

Men hallå. Ett armborst är det ett jäkla tryck i och en pilbåge kan utan tvekan vara väldigt effektiv i rätt händer och låter inte mycket.

Här är en dansk skytt när man talar om trollen.

https://youtu.be/BEG-ly9tQGk
Senast redigerad av TasteMyGlock 2021-10-14 kl. 08:29. Anledning: Correction
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Han är etniskt norsk och har konverterat till islam efter år av psykiska problem.

Då kan vi konstatera att Islam som religion är livsfarlig att ha att göra med .
Citera
2021-10-14, 08:11
Medlem
"Fredrik Neumann fortæller til Ritzau, at manden er opvokset i Norge, men at han har en dansk mor. Neumann fortæller senere på morgenen til dansk TV2, at manden har norsk far. "¨
Källa: https://www.berlingske.dk/internationalt/37-aarig-dansker-sigtet-efter-doedeligt-angreb-med-bue-og-pil-i
Citera
2021-10-14, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
"Fredrik Neumann fortæller til Ritzau, at manden er opvokset i Norge, men at han har en dansk mor. Neumann fortæller senere på morgenen til dansk TV2, at manden har norsk far. "¨
Källa: https://www.berlingske.dk/internationalt/37-aarig-dansker-sigtet-efter-doedeligt-angreb-med-bue-og-pil-i

Oavsett vilket, ett totalt misslyckande.
Citera
2021-10-14, 08:14
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Natt til torsdag bekreftet politiet at den siktede er en 37 år gammel dansk statsborger, bosatt på Kongsberg. Aftenposten kjenner til at gjerningsmannen har konvertert til islam.

Ifølge VG samarbeider han med politiet og forklarer seg i detalj om hendelsen.

– Jeg har snakket med min klient, og vi har vært i avhør, sier forsvareren, advokat Fredrik Neumann, til VG.

Han samarbeider med politiet og forklarer seg i detalj om hendelsen, legger forsvareren til.

https://www.aftenposten.no/norge/i/XqWR7b/fem-personer-ble-drept-og-to-er-skadet-i-kongsberg-opplyser-politiet

Låter inte som någon som var i psykos när det skedde.., kan bli svårare att få igenom "dår-kortet".

Ja, det kanske blir det nya. Bågskytte istället för bomber. Lättare få tag i pilbågar.

"According to HTM, Muslims do not need to participate in organised sports, but should focus instead on activities such as archery, shooting, horse riding and swimming in order to get Muslims prepared to fight in a jihad, or the holy war.
Read more at https://www.todayonline.com/world/asia/muslims-should-only-take-part-archery-shooting-horse-riding-and-swimming-prepare-jihad"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in