2021-10-14, 06:23
Medlem
Knapptryckarns avatar
Jag antar att det kommer bli debatt om norska polisens beväpning. Även varför han kom undan och kunde fortsätta attackera folk efter första konfrontationen.
Citera
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
white Norwegian Christian "Rainer Winklarson". He had announced that he wanted to kill people several days ago on his YouTube channel, ...

Med tanke på bilder på GM, så kanske det bekräftar att han har konverterat till Islam som det ryktas om.
Citera
Medlem
Citat:
white Norwegian Christian "Rainer Winklarson". He had announced that he wanted to kill people several days ago on his YouTube channel, ...

Jag får Breivik vibbar här
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Om det är sant att fem är döda med pilbåge, då skulle jag säga att GM är väldigt skicklig skytt med pilbåge.

Det verkar som han haft ihjäl folk med kniv så han kanske inte lyckades så bra med pilbågen ändå.
Senast redigerad av Kid-Stardust 2021-10-14 kl. 06:25.
Citera
2021-10-14, 06:24
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vishking
Känns ju rätt galet om han lyckades ha ihjäl 5pers om han bara använt vanliga spetsar för måltavlor...

Men det är klart vi känner inte till alla detaljer ännu.

Tragiskt
Det finns uppgifter om vittnen som sett honom använda kniv också.
Citera
2021-10-14, 06:25
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:

Det där är den feta tysken som driver med saken. Det är fake.
Citera
2021-10-14, 06:26
Medlem
Tycker vi borde vänta och se vad GW säger, så han får lösa detta katastrofala fall i lugn och ro.
Citera
2021-10-14, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Med tanke på bilder på GM, så kanske det bekräftar att han har konverterat till Islam som det ryktas om.
Michael Skråmo vibbar
Citera
2021-10-14, 06:28
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Jag antar att det kommer bli debatt om norska polisens beväpning. Även varför han kom undan och kunde fortsätta attackera folk efter första konfrontationen.

Det tror jag inte.

Den norska polisens beväpning fungerar på det viset att de har pistolerna i hölster med snabbkoppling mellan sätena i bilen i ett låst skåp. Beroende på vilken typ av larm de åker på, så kan ansvarigt yttre befäl beordra beväpning, varpå de låser upp skåpet och knäpper på sig pistolerna.

Givet situationen bör polisen ha varit beväpnade redan från början. Om de inte var det (jag har ej hängt med helt här), så beror det nog mest på brister i kommunikation eller beslutsfattande i den aktuella polisiära organisationen.

Nej, norsk polis bär inte skjutvapen vanligtvis, men de finns alltid i bilarna.
Citera
2021-10-14, 06:30
Medlem
Bajslukts avatar
Det finns i princip nästan alltid bara två alternativ när det gäller såna här dåd:

1.) Det är en arab eller neger
2.) Det är en vit person med autism eller asperger

Den här gången verkar det vara det sistnämnda.
Citera
2021-10-14, 06:33
Medlem
Att han konverterat till Islam kan mycket väl vara en skenmanöver som ingått i planerna i syfte att skuldbelägga muslimer.
Citera
2021-10-14, 06:33
Medlem
Flor-Idas avatar
Polisen ska ha presskonferens kl 07.00. Går att se bl.a på AB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in