2021-10-14, 00:55
Medlem
Sho-zs avatar
Jag ser detta som ett dåd från en psykstörd norsk man, inte en muslim.
Det kan också va de som gör att polisen inte vill kalla det ett terrorangrepp.
Citera
2021-10-14, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Herregud.

Dessa idioter har alltså ännu inte förmått sig att släppa den här smällfeta jävla bågtysken.

Man blir förbryllad över idiotin. Var har skolväsendet misslyckats?

Nu har till och med Tv2 gått ut med att en norsk konvertit är gripen och misstänkt.
Citera
2021-10-14, 00:56
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Jag vet inte. :S
Men det är en jäkla kraft som lätt borrar igenom en kropp
Jag spekulerar bara nu, men ett skott kanske "bara" går igenom eller stannar kvar, men är relativt enkelt att avlägsna.
En pil som bara fastnar har spetsen att få ut, vilket är svårare. Men även om spetsen går ut så kan pilen sitta fast i flera organ, så man måste lösa det problemet innan man kan jobba med att sy ihop allt.
Men jag har ingen aning, någon kunnigare får gärna rätta mig. 😔

Träffas man dessutom av en sådan pil i huvudet så är det ju omedelbart godnatt
Citera
2021-10-14, 00:57
Medlem
NewDawnFadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nu vet vi ju inte om det här dådet begicks i islams namn heller.
Nej, det vet vi inte! Men har MG konverterat till islam och sedan skjuter ihjäl fem, är det mycket nära att anta att det har med islam att göra.
Citera
2021-10-14, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Hur?
Pilarna på bilden ser inte ut som de man jagar med utan tycks ha runda pispetsar i diameter med pilen.

Till skilnad från pistolkulor så har jag svårt att tro att de kannbörja rotera inne i kroppen.

Beror på pilen förstås men en modern fin pil total-penetrerar offret. Hellre en kula som roterar på insidan än ett hål rakt genom kroppen.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Träffas man dessutom av en sådan pil i huvudet så är det ju omedelbart godnatt

Inte nödvändigtvis. Vi hade ju amerikanen som fick ett järnspett rakt igenom huvudet men överlevde:

https://en.wikipedia.org/wiki/Phineas_Gage
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewDawnFades
Nej, det vet vi inte! Men har MG konverterat till islam och sedan skjuter ihjäl fem, är det lätt att anta att det har med islam att göra.

Sedan vet vi inte hur det stod till i hans huvud innan konverteringen. Kan likväl vara så att han utan att ha konverterat kunnat ge sig ut på liknande äventyr.

Lite kycklingen och ägget. Var han redan rejält på glid och påväg att bli en masskjutare. Eller blev han det efter han konverterade?

Jag lutar åt det första och att detta hade inträffat oavsett om han konverterat eller inte.
Citera
Avslutad
En sinnessjuk jävel som konverterat till islam alltså och begår islamistiska terrordåd. Det är väl vad man kan vänta sig när 5 norska personer nu mördats med pilbåge och kniv. Fy fan för dessa islamister! Utvisa dom ur våra länder IGÅR tack!

Nu kommer bortförklaringarna stå som spön i backen i media imorgon. Helt annat upplägg än om det handlat om något annat än islam, även om islam är bakomliggande faktor 99 gånger av 100 vid dessa terrordåd.
Senast redigerad av Krimkoll 2021-10-14 kl. 01:02.
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Ojojoj, nu säger till och med AB "Ska ha konverterat till islam
Enligt källor till norska TV2 är mördaren en etniskt norsk man som ska ha konverterat till islam"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Jag ser detta som ett dåd från en psykstörd norsk man, inte en muslim.
Det kan också va de som gör att polisen inte vill kalla det ett terrorangrepp.
Håller med om att det är mer ett dåd från en psykiskt störd man än från en muslim.
Dock blir man inte lika förvånad att det är Islam mannen konverterat till som man blivit om han konverterat till någon annan religion.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Fast, huruvida det rör sig om terrorism eller inte hänger väl helt på motivet? Om vi köper att uppgifterna om MGM stämmer så ska han alltså vara muslim men även tidigare känd både för missbruk och psykisk ohälsa. Visst kan det röra sig om ett islamistiskt terrordåd men motivet skulle även kunna bottna i de andra sakerna han är känd för.

Ja men att man gick ut med den detaljen kanske gör att man är rätt säker på det. Kan ju och är väl inte ovanligt att det går hand i hand med psykisk ohälsa att begå sådana här illdåd. Sedan kanske islamistiskt sett till att det rör sig om något syfte. Det händer ju ibland att man kan se religionen som ett motiv som tex i Sverige för några år sedan när en muslimsk man mördade sin arbetsgivare för att han skändat koranen. Religionen som motiv men inte klassat som islamistisk terror.
Citera
2021-10-14, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Trodde det var fastställt att det är den här personen…

https://mobile.twitter.com/ASB_Anwohner

Vet inte om du driver, trollar eller genuint är så pass retarderad.

Men det har alltså redan för timmar fastslagits att detta var ett twitter rykte. Därtill har norska tv2 gått ut med att den gripne är en norsk man, som nyligen konverterat till islam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in