2021-09-29, 08:44
Medlem
Vem är egentligen Bulletins nya vd Jannik Svensson..+

https://sv.wikipedia.org/wiki/Jannik_Svensson
Citera
2021-09-29, 14:32
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattavisen
Christian Palme skrev detta häromdagen:Troligen. Hans vänstra hand på Bulletin, Mattias Lindberg, börjar närma sig en marknadsanpassad praolön...Stämmer detta? Vad exakt i kronor har Bulletins högst betalde ledarskribent idag (hösten 2021)?Jo, en sorts pk-Samnytt-variant är kanske vad Bulletin är. Om det stämmer att Bulletin varit intresserade av Lamotte och, som någon nämnt i tråden nyligen, Sjunnesson - är det lite Samnyttvarning, eller en kvinnlig variant av Petterssons blogg korsat med Nya Riks (Folkets Media).

Vad är Bulletins nästa persondrag för att få drag under galoscherna? Pontus Persson? Fredric Morenius? Twittraren Memingenjören som krönikör(-pseudonym)?
Hata, hata, hata - det är det ni inom brunvästern har som er fix. Välja ut ett objekt, i detta fall Bulletin, och sedan sprida lögner och hat om det.

Jag läser Bullen varje dag, och finner oftast 2-5 artiklar jag uppskattar. Utöver det så blir det ledarsidor, www-tyckare, Kvartal så klart, och en del till som t ex FB.

Det mesta av det som skrivs i MSM är rätt ointressant. Är det något stort som hänt, så blir det en tråd här, och i den kommer det att finnas länkar till relevanta artiklar.

Du verkar tycka att Bullen är extremhöger? nazistisk? Det är för att du är så långt till vänster att du nästan trillar av vårt platta klot.

Jag läser inte svensk MSM längre, då jag får det mesta av den nyhetsrapportering mm jag behöver från utländsk press. Norge, Danmark, Frankrike, Italien, ibland Spanien, GB, och US. Tyvärr behärskar jag inte tyska (mer än att jag kan beställa mat i skidbacken), annars hade jag läst deras aviser. Tragglar mig fram ibland.

Hylla Bullen istället. En mediamarknad mår bra av olika perspektiv. DDR vill vi inte ha.
Senast redigerad av BIB3l 2021-09-29 kl. 14:44.
Citera
2021-09-29, 14:41
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det samlade perspektivet är ett annat i de fylliga analyserna i opinionsjournalistiken (ledare, krönikörer, debatt).

Opinionsdelen tycker jag är svag. Carolin Dahlmans texter är genomgående barnsliga och illa skrivna. Gudmundson och Skogkär behärskar i och för sig själva hantverket. De kan skriva. Men tyvärr har de inte mycket att säga. Jag hade hoppats att de skulle våga lite mer nu när de inte längre sitter på SvD respektive Sydsvenskan, men så har det inte blivit. Om det sedan beror på att de alltid har sagt ungefär vad de faktiskt tycker, även när de var på de stora tidningarna, eller om de envisas med att hålla igen är inte lätt att veta. Ointressant är det, hursomhelst.

Citat:
Den här analysen har jag inte sett ngn annanstans:

"De som beslutar om tiggandets vara eller inte vara sitter i dag långt ifrån entrén på ICA eller Konsum. De drabbas därför inte heller av tiggandets känslomässiga utpressning, av den aggression det innebär. Denna utpressningssituation uppstår först när tiggaren på nära håll lyckas låsa blicken och inleda en konversation med någon äldre, ledbruten dam som har kämpat och slitit under ett långt arbetsliv. Vi straffar blottare. Av besläktade skäl kan vi straffa tiggare."

Jag tycker man ser det där greppet hela tiden.

Invandrare tigger, alltså måste tiggeriet förbjudas.
Invandrare skjuter fyrverkeripjäser på folk, alltså måste fyrverkerier förbjudas.
Invandrare ägnar sig åt grov kriminalitet, alltså måste straffen skärpas, beviskraven sänkas och polisen få utökade befogenheter och större resurser.
Invandrare skjuter, alltså måste svenska jägares rätt att äga vapen inskränkas.
Invandrare lever rövare på badhus och bibliotek, alltså måste det finnas väktare där.

Och så vidare. Det svenska samhället ska, kort sagt, förvandlas till en obehaglig polisstat som inskränker vanliga svenskars fri- och rättigheter och spenderar enorma resurser på att få bukt med alla problem som invandringen fört med sig.

Det finns förstås en enklare och bättre lösning: sätt stopp för invandringen och skicka tillbaka merparten av dem som kommit hit. Men det självklara förslaget kommer inte att framföras av debattörer av det slag som den du citerar. Att tala klarspråk är liksom inte Bulletins grej.

Särskilt Carolin Dahlman älskar att beklaga sig över invandrarrelaterade problem och tjata om att hela samhället ska stöpas om för att hantera dem. Några exempel:

Dahlman: Sverige blir laglöst om polisen inte får större muskler
Dahlman: Låt lärarna få agera mot bråkiga kids
Dahlman: Soc och skola måste sluta svika flickorna i hederskultur
Dahlman: Helt okej att sno cyklar i slappa Sverige?
Dahlman: Fegt med Pride-fest på Södermalm när homofobin finns i förorten
Dahlman: Ingen tjej ska behöva täcka magen för killars skull
Dahlman: Stök-Sverige behöver fler ordningsvakter
Dahlman: De röda vill inte stoppa kaoset i skolan
Dahlman: Stå på polisernas sida

Så här brukar det se ut på Bulletin. Jag ser inget originellt eller bra med det. Det är bara fegt och dumt.
Senast redigerad av Stabskapten 2021-09-29 kl. 15:09.
Citera
2021-09-29, 14:50
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Opinionsdelen tycker jag är svag. Carolin Dahlmans texter är genomgående barnsliga och illa skrivna. Gudmundson och Skogkär behärskar i och för sig själva hantverket. De kan skriva. Men tyvärr har de inte mycket intressant att säga. Jag hade hoppats att de skulle våga lite mer nu när de inte längre sitter på SvD respektive Sydsvenskan, men så har det inte blivit. Om det sedan beror på att de alltid har sagt ungefär vad de faktiskt tycker, även när de var på de stora tidningarna, eller om de envisas med att hålla igen är inte så lätt att veta. Ointressant är det, hursomhelst.

Invandrare skjuter fyrverkeripjäser på folk, alltså måste fyrverkerier förbjudas.
Invandrare ägnar sig åt grov kriminalitet, alltså måste straffen skärpas, beviskraven sänkas och polisen få utökade befogenheter och större resurser.
Invandrare skjuter, alltså måste svenska jägares rätt att inneha vapen inskränkas.
Invandrare lever rövare på badhus och bibliotek, alltså måste det finnas väktare där.

Och så vidare. Det svenska samhället ska, kort sagt, förvandlas till en obehaglig polisstat som inskränker vanliga svenskars fri- och rättigheter och spenderar enorma resurser på att få bukt med alla problem som invandringen fört med sig.

Det finns förstås en enklare och bättre lösning: sätt stopp för invandringen och skicka tillbaka merparten av dem som kommit hit. Men det självklara förslaget kommer inte att framföras av debattörer av det slag som den du citerar. Att tala klarspråk är liksom inte Bulletins grej.

Bland Bulletins skribenter älskar särskilt Carolin Dahlman att skriva texter där hon högljutt beklagar sig över invandringsrelaterade problem, men utan att identifiera problemens orsak eller komma in på den självklara lösningen. Några exempel:

Så här brukar det se ut på Bulletin. Jag ser inget originellt eller bra med det. Det är bara fegt och dumt.
Suck!

Fokusera på Expressens redaktionella manshat sedan Mattsson sparkades, och Klas Granström. tog över. Bullen behövs.

Ha en fin höst. Det är vackert ute nu (sthlm).
Citera
2021-09-29, 23:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Riks tar upp det idag, det att man alltid bara diskuterar invandringens konsekvenser inte invandringen i sig. https://www.youtube.com/watch?v=-7TqeCWqOCw
Citera
2021-10-01, 07:17
Medlem
Rackabajsares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Riks tar upp det idag, det att man alltid bara diskuterar invandringens konsekvenser inte invandringen i sig. https://www.youtube.com/watch?v=-7TqeCWqOCw

Ja så är det. Det som vi klarat av i generationer klarar inte invandrarna av och därför måste det nu ändras, förbjudas eller skärpas. Ett till exempel: jetski. Invandrare som stjäl och kör som vårdslösa idioter utan någon förståelse för vad som kan hända har ni gjort att man måste registrera sin jetski samt ha körkort.
Citera
2021-10-01, 11:03
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackabajsare
Ja så är det. Det som vi klarat av i generationer klarar inte invandrarna av och därför måste det nu ändras, förbjudas eller skärpas. Ett till exempel: jetski. Invandrare som stjäl och kör som vårdslösa idioter utan någon förståelse för vad som kan hända har ni gjort att man måste registrera sin jetski samt ha körkort.

Ja Bulletin behöver steppa upp lite där, de kan inte riktigt lämna gammelmedias narrativ, de kritiserar saker men med samma utgångspunkt som etablissemnaget: Invandring är bra därför måste vi ha mindre personlig frihet, hårdare lagar och mindre personlig integritet. Svenskarna måste straffas för den misslyckade invandringen men själva invandringen är inte problemet utan "integrationen" och våra slappa (Fria) lagar.

Bulletin ligger för nära SvD, de behöver ligga närmare Samnytt.
Citera
2021-10-03, 00:52
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Opinionsdelen tycker jag är svag. Carolin Dahlmans texter är genomgående barnsliga och illa skrivna. Gudmundson och Skogkär behärskar i och för sig själva hantverket. De kan skriva. Men tyvärr har de inte mycket att säga. Jag hade hoppats att de skulle våga lite mer nu när de inte längre sitter på SvD respektive Sydsvenskan, men så har det inte blivit. Om det sedan beror på att de alltid har sagt ungefär vad de faktiskt tycker, även när de var på de stora tidningarna, eller om de envisas med att hålla igen är inte lätt att veta. Ointressant är det, hursomhelst.

Det finns förstås en enklare och bättre lösning: sätt stopp för invandringen och skicka tillbaka merparten av dem som kommit hit. Men det självklara förslaget kommer inte att framföras av debattörer av det slag som den du citerar.
Att tala klarspråk är liksom inte Bulletins grej.

Särskilt Carolin Dahlman älskar att beklaga sig över invandrarrelaterade problem och tjata om att hela samhället ska stöpas om för att hantera dem. Några exempel:

Precis, bra skrivet. Det är så fruktansvärt tröttsamt att behöva läsa dessa konservativa eller liberalkonservativa jönsars falska lösningar på konkreta problem. Sanningen är att dessa figurer med sina villospår understödjer samma krafter som införde massinvandringen "in the first place"! Sannolikt är de inte medvetna om det men så är det faktiskt. En polisstat med kraftfulla övervakningsmöjligheter ligger helt och hållet i linje med de intressen som ligger bakom massinvandringen.

Personligen tror jag numera att det också är mycket detta som ligger bakom massinvandringen till väst - betänk att hela "narrativet" efter andra världskriget var att väst var "fritt" i förhållande till kommunistiska öst. Hur avhjälpa detta? Den klassiska förklaringen på vår flygel har alltid varit annars att européerna ska blandas ut med hjälp av invandrarna, och det sker ju såklart, men knappast i den takt som jag tror att fienden skulle önska. Det är fortfarande ett ganska marginellt fenomen i stora delar av Europa. Däremot kan rotlösa kaosbabbar såklart lägga grunden för ett allt mer totalitärt och övervakat samhälle på ett alldeles utmärkt vis. Ett splittrat, rotlöst och kaotiskt samhälle kräver en fast hand.

Lägg därtill det här märkliga COVID som sker nu och vi befinner oss i ett mardrömsscenario väldigt snart...
Senast redigerad av Guillounism 2021-10-03 kl. 01:06.
Citera
2021-10-03, 09:36
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det samlade perspektivet är ett annat i de fylliga analyserna i opinionsjournalistiken (ledare, krönikörer, debatt).

Den här analysen har jag inte sett ngn annanstans:
Fast som skrivits tidigare i tråden, Bulletin pekar på konsekvenserna av politiken. Inte ett ljud om att det är massinvandring av diverse skitmänniskor som ger den här typen av konsekvenser. Politiken i sig ifrågasätts inte, folkutbytet skall fortsätta, alla pratar svenska.
Tröttsam syltryggsliberalism som låtsas att det fortfarande är 1900 tal och lite fernissa och spackel på samhällsbygget gör allt till Sörgården igen.
Citera
2021-10-13, 23:29
Medlem
Yayois avatar
Bulletin har gjort ett synnerligen extremt val i och med rekryteringen av Jan Sjunnesson. Det är som om Bulletin nu vill tävla med t.ex SD om vem som kan bli mest bajsbrun, samtidigt som man peppar varandra till radikalisering. De utomstående som klagar eller redovisar fakta trakasseras vanligtvis och kallas patetiskt nog ofta för vänsterextremister eller anklagas för att brunmåla på ett orättfärdigt vis.

Men med tanke på hur verkligheten faktiskt ser ut så kan man dock konstatera att det brunmålas för lite och accepteras för mycket nu när så många, t.ex Bulletin, ägnar sig åt att på desperat vis försöka göra oanständigheten rumsren och samtidigt skita ner sig allt mer.

Lite fakta:

”Som skribent för Nya Tider har Sjunnesson okritiskt lyft fram och legitimerat förintelseförnekande och jämställanden av Israel med Nazityskland som rimliga ståndpunkter.”

https://twitter.com/jonathanleman/status/1445118778371682305?s=21

”Sjunnesson har också försvarat Karl Olov Arnstberg som skrivit om "de icke-vita rasernas intrång på vita territorier" och spridit antisemitisk propaganda om invandringen till Sverige. Arnstberg argumenterar "på ett sakligt sätt", får vi veta.”

https://twitter.com/jonathanleman/status/1445121426969796618?s=21
Senast redigerad av Yayoi 2021-10-13 kl. 23:34.
Citera
2021-10-14, 01:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Bulletin har gjort ett synnerligen extremt val i och med rekryteringen av Jan Sjunnesson. Det är som om Bulletin nu vill tävla med t.ex SD om vem som kan bli mest bajsbrun, samtidigt som man peppar varandra till radikalisering. De utomstående som klagar eller redovisar fakta trakasseras vanligtvis och kallas patetiskt nog ofta för vänsterextremister eller anklagas för att brunmåla på ett orättfärdigt vis.
Men med tanke på hur verkligheten faktiskt ser ut så kan man dock konstatera att det brunmålas för lite och accepteras för mycket nu när så många, t.ex Bulletin, ägnar sig åt att på desperat vis försöka göra oanständigheten rumsren och samtidigt skita ner sig allt mer.
Lite fakta:
”Som skribent för Nya Tider har Sjunnesson okritiskt lyft fram och legitimerat förintelseförnekande och jämställanden av Israel med Nazityskland som rimliga ståndpunkter.”
”Sjunnesson har också försvarat Karl Olov Arnstberg som skrivit om "de icke-vita rasernas intrång på vita territorier" och spridit antisemitisk propaganda om invandringen till Sverige. Arnstberg argumenterar "på ett sakligt sätt", får vi veta.”

Hur menar du? Är Bulletin och SD nazister?
Citera
2021-10-14, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi

Lite fakta:

Här har du en läsvärd artikel från Bulletin https://bulletin.nu/nedsmutsning-det-man-tar-till-nar-inget-annat-hjalper

När man tänker på rödgrön debatt så kommer främst svartmålning till tanken. Kastandet av epitet som “blåbruna” och “rasistiska” om demokratiska meningsmotståndare. Den ständiga fixeringen vid enskilda rötägg hos oppositionen. Hur kan någon vilja rösta på dem som har smutskastning som främsta idé?
Senast redigerad av Afrikanos 2021-10-14 kl. 01:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in