2021-10-13, 21:11
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Om det vore invandrare bara skulle väl motivet klarna en hel del?

Eftersom Svenska media rapporterar,så är det nog en hvit man som utfört detta hemska dåd.

En ny Breivik,som medierna kan skriva om i 3 månader??
Citera
2021-10-13, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Är det Legolas som fått psykbryt eller är pilbågen bara en del i en större knivattack. Låter lite konstigt att 7 är dödade av en bågskytt. Finns det flera gärningsmän. Borde ha haft med sig ett helt koger pilar om det är en ensam galning med tanke på träffsäkerheten.

Träffsäkerheten med en compound-båge är väl ungefär som med ett jakt-gevär på säg, upp till 50m avstånd tex.
Det beror nog mest på vem det är som skjuter.

Gissningsvis finns det ett visst jaktintresse här.
Möjligen en ren sportskytt som spårat ur men känns ju inte lika troligt..
Citera
2021-10-13, 21:12
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I teorin ja. Men jag har svårt tro att att det är motivet. Den typen av terror är ofta mer riktad. Här verkar det som att GM mer planlöst gått omkring. Exempelvis Coop är väl antagligen inte en plats man går till för att ha ihjäl personer tillhörande minoritetsgrupper.

Det planlösa attackerandet brukar indikera psykfall eller islamistisk terror. En högerextrem terrorist hade troligtvis attackerat nån moské, invandrarförening eller kebabhak. Inte Coop. Inte heller attackera kvinnor på öppen gata.

Pil och båge är dock lite udda. I min värld, så är det en udda aktivitet att hålla på med. En lite udda aktivitet för lite udda personer.

Jag tänker lite på boken/filmen "We Need to Talk About Kevin" där gärningsmannen begår en skolmassaker med pil och båge.
Senast redigerad av fernebo 2021-10-13 kl. 21:16.
Citera
Medlem
shaktas avatar
Om det tystnar på AB och EXP och det blir en liten osynlig notis så vet vi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Eftersom Svenska media rapporterar,så är det nog en hvit man som utfört detta hemska dåd.

En ny Breivik,som medierna kan skriva om i 3 månader??

Varför skulle svensk media veta mer än norsk? Du kan alltid kolla VG aftenposten eller nrk.
Citera
2021-10-13, 21:13
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Jag sätter mina 100 lax på en ensam snubbe som inget liv hade, eller en fascist.

Tippar på Nazist!!!
Citera
Medlem
Måste finnas bra med kameraövervakning i butiken. Vad är chansen att vi kommer få ta del av det?
Citera
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Som andra nämnt så är det nått med pil- och båge som för min magkänsla åt en hatande, vit incel-man. Pressis 22:00.
Förmodligen så ja.
Citera
2021-10-13, 21:14
Medlem
En incel med pilbåge. Dags att ta i med hårdhandskarna mot dessa incels snart?
Citera
Medlem
Vad har vi här då, en ond Green Arrow?

Konstigaste rättsfallet på länge.
Citera
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Tippar på Nazist!!!
Jag tror med det är en ensam kille som tröttnat på politiken och mördat oskyldiga, hatet vart riktat mot invandrare men tålamodet släppte så han mörda alla han kom åt istället.

Tragiskt om det visar sig stämma men verkar vara så jag såg på polis chefens ansikte att det är så, fråga mig inte hur jag kan se det.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Om det tystnar på AB och EXP och det blir en liten osynlig notis så vet vi.

Jo. Om vit så blir det rubriker i dagar. Flera döda nu. Märkligt val av vapen men döda går ju fint med pil också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in