2021-10-13, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tydligen inte tillräckligt i alla fall.

Och hon skrev väl ut sig för tidigt efter rekomendation/tjat från E som inte kunde vara ensam (vilket även några andra som kände E har bekräftat, alltså att E hade stora svårigheter med att vara ensam)!

Sedan så "vilar" man sig väl inte på psyk, man är rätt SJUK om man läggs in!
Vilken förundersökning är det du har läst? Det är ju Lydias egna ord, vila upp sig.
2021-10-13, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Jag har aldrig sagt att det inte händer, bara att jag tror att det inte är så vanligt inom den vården, fler ögon på dom 😊

Vad spelar det för roll i ärendet? Finns det någonstans indikationer på att det skett i MGM:s fall?
Nä. Ta sidodiskussionen i rätt forum och tråd tack.
2021-10-13, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vilken förundersökning är det du har läst? Det är ju Lydias egna ord, vila upp sig.

Ja det är hennes ord, det stämmer. Men så länge det har bevisats motsatsen, så får man anta att det stämmer.
Avslutad
Citat:
Det som står i fup är att L redogör för vilka mediciner hon haft, vilka som fungerat och vilka som inte fungerat till en läkare på psykiatrin. Och att hon någon gång köpt lite (i desperation) på svarta marknaden!

Nej, jag läste "svarta marknaden", ingenting om nätet!
🤣🤣🤣 men snälla, vad är då "svarta marknaden"?!
Snälla berätta, jag undrar vad det innebär för dig. "Dark web"
Det är år 2021, det mesta sker över nätet, därför skulle det varit intressant med datortömning i Lydias fall
Medlem
WWHs avatar
Det ståt minst 3 - 0 till fackfolket mot amatörerna
2021-10-13, 20:26
Medlem
Citat:
🤣🤣🤣 men snälla, vad är då "svarta marknaden"?!
Snälla berätta, jag undrar vad det innebär för dig. "Dark web"
Det är år 2021, det mesta sker över nätet, därför skulle det varit intressant med datortömning i Lydias fall

Svarta marknaden måste väl inte vara på nätet hela tiden. I Stockholm kan du säkert köpa både det ena och det andra på "plattan", precis som man kan köpa det på "möllan" nere i Malmö. Platser finns ju överallt och inte bara på nätet.
2021-10-13, 20:27
Avslutad
Citat:
I december 2019 får hon insatt, efter att ha varit utan mediciner jättelänge, enligt henne själv
*sertralin
*Theralen
*imovane

Januari 2020
*zopiklon
Februari 5/2 2020
Hon vill:
*öka sertralin
*Ritalin
10mg 1×2 + 1 vid behov, max 2/dag
*Modafinil, har hon läst om och vill prova, men nekas som sagt, då det inte används i Sverige vid adhd
Februari 14/2
Önskar byta från ritalin till attentin
Hon säger att hon ibland tar 70mg, 60mg, 40mg, 20mg beroende på vad hon ska göra.
Vill ha nytt recept på zopiklon
Mars 3/3 2020
Beroende av alkohol. Restless legs.somatiskt frisk. Har kontakt med beroendecentrum pga alkoholbrukssyndrom.
Önskar recept zoloft, zopiklon, attentin, alimemazin 40ml/behov
5/3 2020
Recept attentin
16/3 önskar recept zopiklon och attentin
Nekas! För tidigt att skriva ut.
Samtal. Hon vill ha recept. Tar ibland 2 zopiklon och hoppar över för att undvika toleransutveckling, hon har endast 7 zopiklon kvar. Vill ha annat läkemedel när hon ej tar zopiklon, kan inte komma till mottagning "sjuka barn". Hon Nekas nya recept, det hon fått ska räcka två veckor till.
19/3 2020
Vill ha medicin. Tar upp tidigare alkoholproblem, rädd att falla tillbaka om hon inte sover. Har tagit 2 zopiklon/kväll. Endast 1 kvar.
Hon får recept på zopiklon 1tab/kväll samt theralen lågdos/kväll.
Patienten har alimemeazin hemma. Ska prova lägsta dos varje kväll.
23/3 2020
Vill ha recept på attentin. Rekommendation byte från zopiklon till zolpidin.
Recept stilnoct 10mg/kväll
2/4 2020 tillägg recept quetiapin 25mg upp till 4 tab/kväll samt stilnoct i sängen
23/4 2020
Patienten vaknar 13 flera nätter.tagit 4 quetiapin och 2 stilnoct
Förnyar recept attentin
Behöver sätta ut quetiapin, stilnoct
Förskriver mirzapin och nozinan

Såhär fortsätter det, det är uppenbart att Lydiia är en knarkare

Citat:
Det som står i fup är att L redogör för vilka mediciner hon haft, vilka som fungerat och vilka som inte fungerat till en läkare på psykiatrin. Och att hon någon gång köpt lite (i desperation) på svarta marknaden!

Nej, jag läste "svarta marknaden", ingenting om nätet!
Jag sammanfattade några månader, där det går att se att läkarna sätter stopp, då fortsätter hon och spelar på att hon måste få sin sömn, annars kommer hon börja dricka igen. För att kunna sova dricker hon eller tar piller, enligt egen ordination, lite efter hur jobbigt allt känns
2021-10-13, 20:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Svarta marknaden måste väl inte vara på nätet hela tiden. I Stockholm kan du säkert köpa både det ena och det andra på "plattan", precis som man kan köpa det på "möllan" nere i Malmö. Platser finns ju överallt och inte bara på nätet.
Nej, det måste inte vara på nätet, jag tror att tanten får inse att det går att få droger "medicin" rätt in i brevlådan. Man behlver inte rulla fram på plattan med rullstolen och fråga någon kuf.
2021-10-13, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WWH
Det ståt minst 3 - 0 till fackfolket mot amatörerna
Haha
Många Hobbypsykologer.. Husmorsadvokater och Hemmaåklagare här..

Och ALLA vet bäst🤣
2021-10-13, 20:33
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Men det är just det, i alla fall jag ifrågasätter. Om hon verkligen var så dålig.
Läggs man in på sluten avdelning pga suicid risk, så kommer du inte ut på permission så snabbt.
Och hon mådde toppen den dagen hon blev utskriven.

Det står ingenting i fuppen om sluten avdelning, och för tvångsvård krävs ett LPT.

Hur vet du hur hon mådde dagen hon blev utskriven?

Jag hoppas verkligen att L, via sin advokat begär ut logglistor på sina sjuk/socjournaler!
2021-10-13, 20:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
"Och jag känner ett antal sådana. De fungerar i sin roll som chef, men vet du hur de fungerar hemma?
Har du mött de skräckslagna familjerna som lever som fångar?
Brutna och misshandlade. Inte alltid fysiskt, men psykiskt, vilket är värre misshandel än det fysiska."

Som svar på.. Inget påstående mer än att den som skrev det påstod sej ha träffat på psykopater som chefer.
Det är fortfarande DU som lägger den diagnosen på MGM. Den som skrev inlägget du svarade på har inte ens nämnt något om hem och jobb. Hen skrev att "äkta" pskopati inte är en precursor till mord. DU driver en linje. Varför drar du in andra i din hemsnickrade diagnos? Varför extrapolerar du?
Vad spelar det för roll? Alla fattar att hon fintade dej. Tråkigt läge. Gjorde säkert ont 2015. Men det hänger ändå inte ihop med mordet. Vad spelar dina påhitt och utspel för roll?
"Jag är en helt vanlig person utan juridisk utbildning men stor kunskap och kännedom om psykiatri, vården och människor i allmänhet."
Du visar noll kunskap i det du påstår. Det är DÄRFÖR du blir ifrågasatt.
Du påstår att ritalin och stilnocht är eftersökt av "knarkare". Den typen av påståenden gör att trovärdigheten närmar sej noll. Mänskligt beteende är, som du med "stor kunskap om psykiatri" säkert vet, att om någon visar sej ej trovärdig inom ett område att dom inte är det överlag.
Du kanske ska läsa lite mer om polisens bekämpning, tullen, ungdomar, osv? Rent av höra med "en riktig knarkare" om det är eftertraktat. Har folk i tråden levt under en sten?
"Jag var i Bålsta första gången för 55 år senan..?! Det är inte minnenas television
Se till vilken tingsrätt som helst, vad är det vanligaste brotten? Drogrelaterade mål..
2021-10-13, 20:40
Avslutad
Citat:
Det står ingenting i fuppen om sluten avdelning, och för tvångsvård krävs ett LPT.

Hur vet du hur hon mådde dagen hon blev utskriven?

Jag hoppas verkligen att L, via sin advokat begär ut logglistor på sina sjuk/socjournaler!
Läs rätt fup
Det framgår där
Snälla

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in