2021-10-13, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
GM skrev på sin Facebook att han hade fått stryk men hade klarat sig så han kanske kommer hävda självförsvar. Han verkar vara en grov missbrukare iallafall.

Är offret svensk
Citera
2021-10-13, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ap0
Är offret svensk
Ja
Citera
2021-10-13, 19:51
Medlem
Citat:
GM skrev på sin Facebook att han hade fått stryk men hade klarat sig så han kanske kommer hävda självförsvar. Han verkar vara en grov missbrukare iallafall.

Nu vet jag ju inte vad BO var i för skick med om jag skrollar igenom MGMs Facebook så får jag intrycket av att hans fysik skulle ha svårt att försvara sig i ett bråk så pass att den andra dör på grund av självförsvar...om inte något tillhygge använts. Han skrev till och med något om sin rollator! 😅

Blir intressant att följa hur detta utvecklar sig!
Citera
2021-10-13, 20:43
Medlem
Tycker detta är mycket konstigt. Örjan är rätt så harmlös. Mest grov i truten. Jag tror att det finns fler inblandade eller att det var en olycka alternativt inte en handling med uppsåt att döda.
Vill även lägga till att Örjan är en rätt så tunn man med kroniska smärtor, tänker att han inte kan vara allt för stark. Men jag gör som alla andra, spekulerar.
Citera
2021-10-13, 20:45
Medlem
Citat:

Han har sedan länge svåra alkoholproblem.
Citera
2021-10-13, 21:31
Medlem
Ryktades på byn att MGM knuffat/fällt BO ner för trappen varav BO flögs till Umeå men förklarades hjärndöd för någon dag sedan.

Som vanligt med källor på byn så är det ju inte säkert men det kan förklara då BO ser betydligt starkare ut än taniga MGM-alkisen.
Citera
2021-10-13, 21:32
Medlem
Har väl inte ändrat adress. Har ju en särskild adress på Hägern (mamman)
Senast redigerad av brso007 2021-10-13 kl. 21:37.
Citera
2021-10-13, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillenita
Tycker detta är mycket konstigt. Örjan är rätt så harmlös. Mest grov i truten. Jag tror att det finns fler inblandade eller att det var en olycka alternativt inte en handling med uppsåt att döda.
Vill även lägga till att Örjan är en rätt så tunn man med kroniska smärtor, tänker att han inte kan vara allt för stark. Men jag gör som alla andra, spekulerar.

Hur var BO fysiskt och psykiskt då? Var även han missbrukare?
Citera
2021-10-13, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carsten2.0
Hur var BO fysiskt och psykiskt då? Var även han missbrukare?

Folk brukar benämna honom som pundarslag.
Citera
2021-10-13, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruvkalle
Folk brukar benämna honom som pundarslag.

Då kan ju en teori vara, som enligt ryktet...att BO blivit skjutsad ut för en trappa och om vi även lägger till att han kan ha varit väldigt påverkad vid tillfället så vore det kanske ingen omöjlighet för MGM att utföra dådet även om BO egentligen hade ett fysiskt övertag?
Citera
2021-10-13, 22:46
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ap0
Såg att han skrev att han blivit vaccinerad, kan han blivit tokig av vaccinet.
Han var tokig sedan tonåren.
Citera
2021-10-14, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
Han var tokig sedan tonåren.

Han hade en uppväxt fylld av mobbning. Kanske det som lade grunden till hur han hamnade i sitt missbruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in