Citat:
Det är bra att det finns vaccinhetsare som dig så att vi blir påminda om hur illa det skulle kunna vara.Jag hoppas att man inför vaccinpass i butiker, köpcentrum, bussar, offentliga lokaler m.m. Det är enda sättet att få slut på farsoten och få människor motiverade att ta vaccin. Så länge det springer runt en massa ovaccinerade pellejönsar och sprider viruset överallt kommer pandemin att leva vidare. Rätt som det är kommer det att leda till total nedstängning. Det vill ingen, inte ens antivaxarna.
Joe Biden har fattat det.
Joe Biden har fattat det.
Med en kombination av tur och skicklighet har vi i Sverige ändå lyckats hålla landet öppet och vi har undvikit allvarliga inskränkningar av den enskilde personens frihet. Vi ser ännu inga tecken på en ny smittvåg trots att de flesta restriktioner tagits bort. Det beror troligen på en kombination av vaccinering och naturlig immunitet. Ytterligare vaccinering i det här läget gör ingen större skillnad, och det finns ingenting som motiverar införandet av vaccinpass eller andra restriktioner nu.
Jag blir alltmer övertygad om att vi är igenom det värsta. Det kommer säkert uppstå en del mindre utbrott med tillfälliga ökningar på sjukhusinläggningar och dödsfall under hösten/vintern men inget som kommer att leda till nedstängning.
Jag hoppas du får din tredje spruta snart så att du klarar vintermånaderna. Sedan får du väl ansöka om en fjärde spruta till våren om rädslan fortfarande sitter kvar.