2021-10-13, 14:46
Medlem
Låt oss bortse ett ögonblick för om Trump borde kandidera 2024. Låt oss bortse från om vi tror att kommer att kandidera. Låt oss istället leka med tanken att han faktiskt väljer att kandidera, och du får jobbet som hans kampanjledare som ska göra allt i din makt för att han ska vinna. Vi kan ju leka med tanken på att han i så fall skulle ställas mot Biden, hur osannolikt det än verkar.

1. Vad borde vara Trumps politiska plattform inför en andra mandatperiod?

2. Hur borde hans retoriska framtoning vara? Samma som vi alltid har sett, eller mer tyglad och reserverad?

3. Vem borde han utse till sin vicepresidentkandidat?

Här kommer mina tankar och funderingar:

Politisk plattform
Jobbskapande och tillväxt borde vara huvudfokus, tillsammans med säkra gränser. Det blir ju tacksamt för Trump att peka på statistiken för hans första mandatperiod jämfört med Bidens. Även Bidens pandemihantering och vaccinationstvång är något som Trump enkelt borde kunna vinna många poäng på.

Retorik
Här är jag lite mer kluven. Att vara aggressiv på vänstermedia och demokraterna tycker jag att Trump ska fortsätta med, det har han inget att förlora på. Budskapet om valsäkerhet bör vara att valet 2020 ligger i det förflutna och att han inte har något att tillägga om det, samt att han kommer att respektera valresultatet 2024 oavsett eventuellt valfusk. Kontroverserna kring valet 2020 kommer garanterat att vara den huvudsakliga angreppspunkten från vänstermedia och det smartaste Trump kan göra är att inte ge dem någonting överhuvudtaget.

Vicepresidentkandidat
Måste vara en kvinna. Identitetspolitik är vidrigt men det är en realitet idag, och om Trump ska vinna större andel av de kvinnliga väljarna måste han välja en kvinnlig vicepresidentkandidat, svårare än så är det inte. Det tacksamma är förstås att vem han än väljer så kommer hon att framstå som ett geni i jämförelse med Kamala Harris. Jag hade gärna sett någon som Candace Owens, men även Nikki Haley eller Kristi Noem hade funkat.
Citera
2021-10-13, 14:55
Medlem
lundaelevs avatar
Plattform:
Tycker att han har lyckats ganska bra. Fortsätt som nu fast satsa mer på Instagram och andra sociala medier.

Framtoning:
Fortsätt med den hårda och bra retoriken.

Vicepresident:
Måste bara en kvinna. Drömmen är ju Sarah Palin
Citera
2021-10-13, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Plattform:
Tycker att han har lyckats ganska bra. Fortsätt som nu fast satsa mer på Instagram och andra sociala medier.

Framtoning:
Fortsätt med den hårda och bra retoriken.

Vicepresident:
Måste bara en kvinna. Drömmen är ju Sarah Palin
Tack för ditt svar. Det första du nämner är ju också det en viktig aspekt. Jag tror vi får utgå ifrån att alla de större sociala plattformarna kommer att stänga av Trump i förebyggande syfte. Twitter, Facebook, Instagram, Youtube, allihop. Så han kommer att bli tvungen att hitta andra kanaler för att nå ut med ditt budskap.

När det gäller vicepresident så gillar jag Sarah Palin, men vet inte om hon är den mest lämpliga kandidaten. Helst ska det väl vara någon som når väljare som Trump inte når, och då tror jag att exempelvis Nikki Haley har en fördel.
Citera
2021-10-13, 15:48
Avslutad
En kvinna som ställer upp från republikanerna hade varit ett jättebra kort, blir svårt i media att hantera det faktumet att om hon skulle vinna valet 2024 kan det bli lite sådär att de vill ju se en kvinna men gärna Kamala Harris.
Citera
2021-10-13, 16:01
Medlem
Niggwards avatar
Han kommer att kandidera igen har man ju på känn.

Han tog inte nederlaget bra och hans narcissistiska personlighet kan inte ta det. Dessutom så faller Biden som en Sten och amerikanerna är allmänt missnöjda.

Trump skulle vinna slam dunk om det vore val nu igen.

Jag tror faktiskt man bara släpper Trump lös och så löser han det själv. Folk dras till honom för hur han är och att han inte ses som en politiker utan som en amerikansk arbetsman som bryr sig om arbetarna. Han vill även stoppa/minska amerikansk imperialism och bry sig om hemmaplan mer än borta plan. ( I väljarens ögon).

Sen är en Trump ett finger till hela USA’s politiska värld. Finns inget annat alternativ ifall man är emot globalisering och denna massiva liberala sväng i väst. Inte ens republikanerna i allmänhet litar Trump väljarna på.
Citera
2021-10-13, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Han kommer att kandidera igen har man ju på känn.

Han tog inte nederlaget bra och hans narcissistiska personlighet kan inte ta det. Dessutom så faller Biden som en Sten och amerikanerna är allmänt missnöjda.

Trump skulle vinna slam dunk om det vore val nu igen.

Jag tror faktiskt man bara släpper Trump lös och så löser han det själv. Folk dras till honom för hur han är och att han inte ses som en politiker utan som en amerikansk arbetsman som bryr sig om arbetarna. Han vill även stoppa/minska amerikansk imperialism och bry sig om hemmaplan mer än borta plan. ( I väljarens ögon).

Sen är en Trump ett finger till hela USA’s politiska värld. Finns inget annat alternativ ifall man är emot globalisering och denna massiva liberala sväng i väst. Inte ens republikanerna i allmänhet litar Trump väljarna på.
Det du säger är huvudsakligen sant, men De Santis i Florida är också en mycket lovande kraft. Har han bara lika mycket ballar som han påstår sig och verkar ha så skulle han bli en mindre splittrande och ännu bättre president än Trump.
Citera
2021-10-13, 16:21
Bannlyst
Jag tycker governören i Texas Greg Abbott för han är krigs höken USA behöver!!!!!!!!
Citera
2021-10-13, 16:29
Medlem
Jag tror ju också att det finns kandidater som skulle föra en politik liknande Trumps men som skulle vara bättre kommunikatörer. Men om nu Trump blir republikanernas kandidat så vore det intressant att se vilka skillnader vi skulle se jämfört med föregående valrörelse. Jag tror ju inte att Trump ska försöka låtsas vara någon han inte är, däremot hoppas jag att han lärt sig från misstag som gjordes i valkampanjen senast.

DeSantis är på många sätt kanske en bättre version av Trump, och bättre rent retoriskt. Däremot har ju Trump onekligen en förmåga att entusiasmera väljare på ett sätt som få andra har, just för att han upplevs som folklig på ett sätt som karriärpolitiker sällan lyckas med.
Citera
2021-10-13, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Låt oss bortse ett ögonblick för om Trump borde kandidera 2024. Låt oss bortse från om vi tror att kommer att kandidera. Låt oss istället leka med tanken att han faktiskt väljer att kandidera, och du får jobbet som hans kampanjledare som ska göra allt i din makt för att han ska vinna. Vi kan ju leka med tanken på att han i så fall skulle ställas mot Biden, hur osannolikt det än verkar.

1. Vad borde vara Trumps politiska plattform inför en andra mandatperiod?

2. Hur borde hans retoriska framtoning vara? Samma som vi alltid har sett, eller mer tyglad och reserverad?

3. Vem borde han utse till sin vicepresidentkandidat?

Här kommer mina tankar och funderingar:

Politisk plattform
Jobbskapande och tillväxt borde vara huvudfokus, tillsammans med säkra gränser. Det blir ju tacksamt för Trump att peka på statistiken för hans första mandatperiod jämfört med Bidens. Även Bidens pandemihantering och vaccinationstvång är något som Trump enkelt borde kunna vinna många poäng på.

Retorik
Här är jag lite mer kluven. Att vara aggressiv på vänstermedia och demokraterna tycker jag att Trump ska fortsätta med, det har han inget att förlora på. Budskapet om valsäkerhet bör vara att valet 2020 ligger i det förflutna och att han inte har något att tillägga om det, samt att han kommer att respektera valresultatet 2024 oavsett eventuellt valfusk. Kontroverserna kring valet 2020 kommer garanterat att vara den huvudsakliga angreppspunkten från vänstermedia och det smartaste Trump kan göra är att inte ge dem någonting överhuvudtaget.

Vicepresidentkandidat
Måste vara en kvinna. Identitetspolitik är vidrigt men det är en realitet idag, och om Trump ska vinna större andel av de kvinnliga väljarna måste han välja en kvinnlig vicepresidentkandidat, svårare än så är det inte. Det tacksamma är förstås att vem han än väljer så kommer hon att framstå som ett geni i jämförelse med Kamala Harris. Jag hade gärna sett någon som Candace Owens, men även Nikki Haley eller Kristi Noem hade funkat.

Att strypa kommunistkina ekonomiskt och ta hem industri till USA som är väsentlig för den nationella säkerheten, t ex läkemedelsindustri, måste vara fundamentalt i den politiska plattformen. Likaså att stärka försvarssamarbetet med Kinas grannländer.

Retoriskt borde han vara mer fokuserad och statsmannamässig. Han bör lyssna på sina rådgivare här. (Jag är tyvärr inte optimistisk om att han klarar detta. Förra veckan sade han t ex hos Hannity att haitierna som illegalt krossar gränsen har mycket Aids. Det är visserligen sant att det finns mycket aids i Haiti, men de haitier som krossar gränsen hade redan bort en lång tid i Latinamerika och det finns ingen statistik som säger att dessa exilhaitier har mer aids än andra latinamerikaner så vitt jag vet. Sådana detaljer är väldigt viktiga, anser jag.)

Mike Pompeo är ett måste i varje republikansk administration. Antingen som VP men ännu bättre som utrikes eller försvarsminister. Argumentet med en kvinnlig VP väger rätt tungt men jag vet inte riktigt vem det skulle bli. Nikki Hailey litar jag inte riktigt på. Kayleigh Mcenany vore skoj, men hon är väl för färsk. Tulsi Gabbard vore fantastisk VP men hon lär inte vilja. Ben Carson är också ett måste i en Trumpadministration.
Senast redigerad av TomSowell 2021-10-13 kl. 16:42.
Citera
2021-10-13, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Att strypa kommunistkina ekonomiskt och ta hem industri till USA som är väsentlig för den nationella säkerheten, t ex läkemedelsindustri, måste vara fundamentalt i den politiska plattformen. Likaså att stärka försvarssamarbetet med Kinas grannländer.

Retoriskt borde han vara mer fokuserad och statsmannamässig. Han bör lyssna på sina rådgivare här.

Mike Pompeo är ett måste i varje republikansk administration. Antingen som VP men ännu bättre som utrikes eller försvarsminister. Argumentet med en kvinnlig VP väger rätt tungt men jag vet inte riktigt vem det skulle bli. Nikki Hailey litar jag inte riktigt på. Kayleigh Mcenany vore skoj, men hon är väl för färsk. Tulsi Gabbard vore fantastisk VP men hon lär inte vilja. Ben Carson är också ett måste i en Trumpadministration.
Jag instämmer helt med dig. Känns som att Trump ibland är sin egen värsta fiende och fokuserar på fel saker. Bråket med exempelvis Jeff Sessions kändes ganska onödigt. Jag är inte heller helt övertygad om Nikki Haileys politiska övertygelser, men vilken VP som helst under Trump kommer förmodligen ändå inte att ha speciellt mycket att säga till om. Kayleigh Mcenany vore kul, men håller med om att hon är nog alldeles för färsk för den rollen. Däremot borde hon vara självskriven som pressekreterare även denna gång om hon vill, har aldrig sett någon som är lika duktig på jobbet som henne. Tulsi Gabbard hade varit ett spännande val, men som du säger, hon lär nog inte vara så sugen.

Eftersom identitetspolitiken nu är vad den är så skulle även Ben Carson kunna vara en tänkbar VP-kandidat, och han är ju förstås oerhört smart och kvalificerad även bortsett från politiskt korrekta överväganden.
Citera
2021-10-13, 16:59
Bannlyst
Jag tycker endast med GA:

USA stärker deras armé förband till början av 1990 tals trupp nivå enda krav för en slagkraftig militär på hemmaplan man vet aldrig om Kina eller muslimska nationer anfaller.

Mellan 2025 och 2035 är krigsscenariet på USA's ytor om inte en upprustning sker.

USA måste ha den stora kärnvapen arsenalen i USA's militär.
Citera
2021-10-13, 19:23
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Tack för ditt svar. Det första du nämner är ju också det en viktig aspekt. Jag tror vi får utgå ifrån att alla de större sociala plattformarna kommer att stänga av Trump i förebyggande syfte. Twitter, Facebook, Instagram, Youtube, allihop. Så han kommer att bli tvungen att hitta andra kanaler för att nå ut med ditt budskap.

När det gäller vicepresident så gillar jag Sarah Palin, men vet inte om hon är den mest lämpliga kandidaten. Helst ska det väl vara någon som når väljare som Trump inte når, och då tror jag att exempelvis Nikki Haley har en fördel.

Sant! Men isåfall tycker jag han bör göra den traditionella kampanjen, gå ut och knacka dörr! Gärna kvinnliga latinos, tror han hade vunnit mycket på de.

Ja tekniskt sätt på är nog nikki bäst men jag fullständigt älskar Palin!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in