2021-10-13, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag hoppas att man inför vaccinpass i butiker, köpcentrum, bussar, offentliga lokaler m.m. Det är enda sättet att få slut på farsoten och få människor motiverade att ta vaccin. Så länge det springer runt en massa ovaccinerade pellejönsar och sprider viruset överallt kommer pandemin att leva vidare. Rätt som det är kommer det att leda till total nedstängning. Det vill ingen, inte ens antivaxarna.

Joe Biden har fattat det.
Det är bra att det finns vaccinhetsare som dig så att vi blir påminda om hur illa det skulle kunna vara.

Med en kombination av tur och skicklighet har vi i Sverige ändå lyckats hålla landet öppet och vi har undvikit allvarliga inskränkningar av den enskilde personens frihet. Vi ser ännu inga tecken på en ny smittvåg trots att de flesta restriktioner tagits bort. Det beror troligen på en kombination av vaccinering och naturlig immunitet. Ytterligare vaccinering i det här läget gör ingen större skillnad, och det finns ingenting som motiverar införandet av vaccinpass eller andra restriktioner nu.

Jag blir alltmer övertygad om att vi är igenom det värsta. Det kommer säkert uppstå en del mindre utbrott med tillfälliga ökningar på sjukhusinläggningar och dödsfall under hösten/vintern men inget som kommer att leda till nedstängning.

Jag hoppas du får din tredje spruta snart så att du klarar vintermånaderna. Sedan får du väl ansöka om en fjärde spruta till våren om rädslan fortfarande sitter kvar.
Citera
2021-10-13, 14:30
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Saknas?

Vi vaccinerade from December/ Januari. Det är orsaken till minskad smittspridning, samt orsaken till att spridningen nu ökar.

Här finns underlag att studera ovaccinerade som har naturlig immunitet, vaccinerade som hade immunitet innan vaccineringen, samt vaccinerade utan naturlig immunitet.

Statistiken passar fint med det vi hittills vet om immunitet efter Covid-19 och/ eller vaccination. Iran har där emot liten koll.
Må så vara. Men vi har inga fullständiga data från våren 2020 och kan inte med säkerhet säga om folk har blivit återinfekterade.

Dessutom så har nog Iran noll koll som du säger. Det är därför dessa forskare Oxford University, Imperial College kommer in. Och jag tror de vet sin sak iom att de har hållit med sådant förut t.o.m. med Iran som utgångspunkt i peer-reviewed rapporter som den här:

Excess deaths associated with the Iranian COVID-19 epidemic: A province-level analysis

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S120197122100326X

Så släpp det nu. Du kommer ju inte ens in i samtalet. Vi alla vet nu att du inte tror på vacciner var än forskning tar oss. Jag respekterar din hållning där faktiskt.

Lycka till!
Citera
2021-10-13, 14:42
Medlem
raskenss avatar
Får man inte ta ett godkänt vaccin om man varit med i en trial? Förstår inte varför han inte bara tog ett Pfizer?

https://news.upday.com/sv/brittisk-man-angrar-att-han-deltog-i-vaccinstudie/?utm_source=upday&utm_medium=referral
Citera
2021-10-13, 14:45
Medlem
Visst var det cherry picking.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/kritik-mot-fhm-i-ny-norsk-bok-tydlig-cherry-picking/ar-AAPsKax?ocid=entnewsntp
Citera
2021-10-13, 14:56
Medlem
Citat:
Det finns svart på vitt att sjuka personer sprider mer virus omkring sig än friska. Vaccinet bidrar till att färre personer insjuknar och därmed sprider virus. Däremot finns det ingen garanti att en ovaccinerad person inte blir sjuk och därmed kan smitta ned andra.

Mig veterligen så är asymtomatisk smittspridning ett större problem än att människor med uppenbara symptom sprider viruset? Det vi vet är att vaccineringen leder till att människor inte får svåra symptom, vilket såklart är bra, men innebär detta verkligen att viruset faktiskt elimineras hos mottagaren innan det riskerar spridas till annan part?
Citera
2021-10-13, 15:05
Medlem
Citat:
Jag hoppas att man inför vaccinpass i butiker, köpcentrum, bussar, offentliga lokaler m.m. Det är enda sättet att få slut på farsoten och få människor motiverade att ta vaccin. Så länge det springer runt en massa ovaccinerade pellejönsar och sprider viruset överallt kommer pandemin att leva vidare. Rätt som det är kommer det att leda till total nedstängning. Det vill ingen, inte ens antivaxarna.

Joe Biden har fattat det.
Vad är det som ska ta ”slut”? Farsoten kommer aldrig att försvinna däremot är man nu på en hanterbar nivå, utan vaccinpass.
Citera
2021-10-13, 15:10
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Vaccinerna skapar inga mutationer. Dessutom muterar viruset uppskattningsvis FLERA HUNDRA TUSEN GÅNGER per dag alldeles av sig själv, och har så gjort sedan det började spridas i större omfattning. Det muterar således alldeles själv utan någon hjälp från något vaccin.

Lilla gumman,primära Alfavarianten dog ut av sig själv sedan hände något i bl.a Israel som är mycket anmärkningsvärt då de var bland de första att injicera med biovapnet då bildades Delta som stack iväg som en raket efter injektionerna men bara i de tidiga länderna, finns hur mycket som helst att läsa om detta lägger man ned lite tid så finner man. Sedan vill jag gärna säga att jag inte är emot vacciner generellt som handlar om avdödade viruspartiklar men det här har inte med traditionella vaccin att göra.
Citera
2021-10-13, 15:17
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtsforsBois
Lilla gumman,primära Alfavarianten dog ut av sig själv sedan hände något i bl.a Israel som är mycket anmärkningsvärt då de var bland de första att injicera med biovapnet då bildades Delta som stack iväg som en raket efter injektionerna men bara i de tidiga länderna, finns hur mycket som helst att läsa om detta lägger man ned lite tid så finner man. Sedan vill jag gärna säga att jag inte är emot vacciner generellt som handlar om avdödade viruspartiklar men det här har inte med traditionella vaccin att göra.

Vart kan man läsa om denna fantastiska historia?
Jag har inte tillgång till plattjordssällskapets servrar, så du kan kanske klistra in något här?
Citera
2021-10-13, 15:28
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Vart kan man läsa om denna fantastiska historia?
Jag har inte tillgång till plattjordssällskapets servrar, så du kan kanske klistra in något här?

Har du tid en stund så kan du ju kolla den här till att börja med. Kom ihåg att detta är officiella siffror som du själv kan googla fram.

https://swebbtv.se/w/6AhuYT6bWz9RZBFvvYcUyh
Citera
2021-10-13, 15:44
Avstängd
Citat:

Lilla gubben, har du länk till den vetenskapliga studien som styrker det du påstår?
Citera
2021-10-13, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Får man inte ta ett godkänt vaccin om man varit med i en trial? Förstår inte varför han inte bara tog ett Pfizer?

https://news.upday.com/sv/brittisk-man-angrar-att-han-deltog-i-vaccinstudie/?utm_source=upday&utm_medium=referral

Om dom nu vill följa upp i ex. 24 månader, skulle det påverka deras resultat om han tog ett annat vaccin ex. vid antikroppskontroller. Så det är inte speciellt enkelt att bara ta ett annat vaccin om man är med i en trial för ett annat, man kan bryta diverse avtal och liknande.

Vaccinpassen orsakar mer osämja och skada än dom gör nytta är min åsikt. Finns väl viss användning som påtryckningsmedel och en del foliehattar känner väl sig mer säkra i sina bubblor, men det är typ allt.
Citera
2021-10-13, 16:12
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Har du tid en stund så kan du ju kolla den här till att börja med. Kom ihåg att detta är officiella siffror som du själv kan googla fram.

https://swebbtv.se/w/6AhuYT6bWz9RZBFvvYcUyh

Mmm.

Typ första kommentaren avseende ditt länkade klipp.
Skall jag ta klippet som bevis på något menar du?

” Hej! Det vore bra med källor och material som tar upp om det ni pratar om i era program. Inte för att det spelar nån roll för de människor som kallar en anti-vaxxer för att man kritiserar hela den här soppan.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in