Citat:
Ursprungligen postat av
Aramir2
Som du ser finns massor med osäkerhetsfsktorer. Främst den att massor kan ha haft Covid och sedan blivit smittade en andra gång utan att ha vetat om första eller bägge gångerna
Ja men det mest sannolika är att vaccinerade som inte haft covid blir sjuka utan att känna av det och går runt och smittar sin omgivning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aramir2
Vi har väldigt dålig koll på vilka som haft covid eller inte men väldigt bra koll på vaccinerade. Därmed kan effekten på vaccinet studeras noga medan effekten av att ha varit smittad är väldigt svår att studera.
Såklart. Allt för att gynna läkemedelsindustrin. De vill såklart sälja massvis med vaccindoser till allt och alla trots att det inte ens behövs. Jag förstår att äldre och multisjuka vill vaccinera sig och de ska de få göra. Det jag vänder mig emot är tvånget att alla måste vaccineras. Det är helt jävla sinnessjukt. Låt folk bestämma själva över sina kroppar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aramir2
Och som tidigare konstaterats är risken att bli allvarligt sjuk eller dö många gånger högre av att bli smittad än av vaccinet.
Det beror helt på vad du har för riskprofil. Är du ung och frisk att covid inget speciellt att oroa sig för. Hur många under 30 utan bakomliggande sjukdomar har dött med covid? För barn och unga är det bara en onödig risk att vaccinera sig.