2021-10-13, 03:20
Medlem
Slutet nära för Kina-Joe? Kan inte vara kul att redan förstört allting man rört vid och vara den sämsta presidenten genom tiderna i USA när man inte ens lyckades vinna valet legitimt?

Många vänsterdårar har redan insett att Trump redan vunnit 2024 om dom nu inte försöker fuska igen(detta måste GOP åtgärda). Frågan är om TDS-dårarna på forumet är nöjda med jobbet denna katastrofala administration gjort hittills? Eller det är väl bara orange man bad? Haha!
Citera
2021-10-13, 03:23
Medlem
https://thenationalpulse.com/exclusive/biden-linked-energy-firm-hits-record-level-production/

Korruptionen är uppenbar, förstår inte varför en utredning om landsförräderi ej startats än? Det är ganska uppenbart att Kina äger Joe.
Citera
2021-10-13, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Slutet nära för Kina-Joe? Kan inte vara kul att redan förstört allting man rört vid och vara den sämsta presidenten genom tiderna i USA när man inte ens lyckades vinna valet legitimt?

Många vänsterdårar har redan insett att Trump redan vunnit 2024 om dom nu inte försöker fuska igen(detta måste GOP åtgärda). Frågan är om TDS-dårarna på forumet är nöjda med jobbet denna katastrofala administration gjort hittills? Eller det är väl bara orange man bad? Haha!
Trumpare här, men jag är faktiskt inte helt övertygad om att Biden vann genom valfusk. Jag ändrar gärna uppfattning om saken, men låt mig presentera mina argument:

Förutan medias och BigTechs mörkläggande av sanningen hade Biden såklart inte vunnit. Men jag förstår inte riktigt varför det nödvändigtvis var valfusk som avgjorde. Media och Bigtech hetsade mot Trump och många gick på deras lögner. Trump hade en personlighet som retade många. Nästan ingen röstade för Biden, men många röstade mot Trump. Många gjorde det för att media hetsade dem att göra det. för att de inte orkade höra mer om Trump. Jag har visserligen inte följt auditerna särskilt väl men jag brukar lyssna på Steve Bannons Podcast och jag får intrycket av att de hela tiden skjuter upp de stora bevis som skall komma. Det har framkommit många konstigheter i Arizonas audit, men man har vad jag förstått inte lyckats hitta några bevis som skulle ändra valresultatet och håller i domstol? Jag är helt medveten om att auditarna har hela statsapparaten emot sig, men tycker ändå att det verkar tunt.

Jag vill verkligen inte nedvärdera de som undersöker valfusket och det är möjligt att det är idiotiskt av mig att jag ännu inte är övertygad om att sådant skett. Men jag känner ofta att undersökningen tar värdefull tid från att upplysa om det som är hundraprocent säkert och tillräckligt för att illegitimera Bidenregimen i väljarnas ögon om de visste om det: Fakta är att Biden är mentalt nedsatt och 100% korrupt och att hans korruption gör honom till en säkerhetsfara. Fakta är att media och BigTech gjorde det möjligt för honom att vinna valet utan att bry sig om konsekvenserna och att de därmed slog demokratin ur spel, utan att ens göra något olagligt. Detta i sig är så fruktansvärt och det är så förhållandevis lätt att bevisa med Hunters nu t o m av Politico erkända laptop. Krutet borde i varje fall läggas på det som är enklast att visa om detta enkla är tillräckligt för att visa fåren vilket förräderi som begåtts av eliten.
Citera
2021-10-13, 11:56
Medlem
Texas guvernören Greg Abbott tar strid mot och kör över "mobbaren" Joe Biden:

https://samnytt.se/texas-guvernor-skrotar-bidens-vaccinkrav
Citera
2021-10-13, 12:12
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Och BAM! Där kom den som ett brev på posten! "Whataboutismen" som vi ALLA väntat på! Vad vore ni vänsterblivna utan den? HELT MÅLLÖSA är svaret! Det blir liksom helt omöjligt för er att ta Biden i försvar och motivera hans genomruttna politik så det blir helt enkelt kortsluning i "hjärnan"* så då blir det att ni tar till det enda ord som poppar ut ur er TDS-skadade reptilhjärna. Kan du t.ex. överhuvud taget försvara Bidens urfegning ur Afghanisstan utan att nämna Trump vid ett endaste ord? Nä, jag trodde inte det heller!

*=byt ut ordet "hjärna" mot den dynga som ockuperar det utrymme hos er där en sådan normalt sett sitter på vanligt funtade människor.

Jag har upprepade gånger tagit Biden i försvar. Du påstår att Biden lämnade kvar utrustning till ett värde av massa miljarder dollar till Talibanerna. Försvaret mot det är helt enkelt att det är en ren och skär lögn, han gjorde inte det du påstår. Men som en del av försvaret är det ju viktigt att påpeka att det faktiskt var Trump som skänkte bort utrustningen du påstår Biden lämnade.

På samma sätt är det svårt att försvara Biden's reträtt ur Afghanistan utan att nämna Trump då det var Trump som saboterade förutsättningarna genom att ingå avtal med Talibanerna och släppa ut tusentals av deras ledare ur fängelset osv.
Citera
2021-10-13, 12:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Trumpare här, men jag är faktiskt inte helt övertygad om att Biden vann genom valfusk. Jag ändrar gärna uppfattning om saken, men låt mig presentera mina argument:

Förutan medias och BigTechs mörkläggande av sanningen hade Biden såklart inte vunnit. Men jag förstår inte riktigt varför det nödvändigtvis var valfusk som avgjorde. Media och Bigtech hetsade mot Trump och många gick på deras lögner. Trump hade en personlighet som retade många. Nästan ingen röstade för Biden, men många röstade mot Trump. Många gjorde det för att media hetsade dem att göra det. för att de inte orkade höra mer om Trump.

Det argumentet köper jag överhuvudtaget inte. Det var samma visa 2016, dessutom mot en långt populärare motkandidat men Trump vann iallafall.

"Fuck Joe Biden" - snart på en bil nära dig i din rusningstrafik
https://t.me/officialcharliewardshow/36794
Citera
2021-10-13, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Jag har upprepade gånger tagit Biden i försvar. Du påstår att Biden lämnade kvar utrustning till ett värde av massa miljarder dollar till Talibanerna. Försvaret mot det är helt enkelt att det är en ren och skär lögn, han gjorde inte det du påstår. Men som en del av försvaret är det ju viktigt att påpeka att det faktiskt var Trump som skänkte bort utrustningen du påstår Biden lämnade.

På samma sätt är det svårt att försvara Biden's reträtt ur Afghanistan utan att nämna Trump då det var Trump som saboterade förutsättningarna genom att ingå avtal med Talibanerna och släppa ut tusentals av deras ledare ur fängelset osv.
Vem var USAs president vid tiden för utträdet? Biden eller Trump? Vem har ansvar för den egna bedriva politiken? Den sittande eller den föregående presidenten? Om svaret på dessa två frågor är det förstnämnda så fallerar hela ditt resonemang.

Vill dessutom påpeka att du återigen failade litmustestet, du grejade inte ett endaste inlägg utan att nämna Trump!
Citera
2021-10-13, 12:25
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Vem var USAs president vid tiden för utträdet? Biden eller Trump? Vem har ansvar för den egna bedriva politiken? Den sittande eller den föregående presidenten? Om svaret på dessa två frågor är det förstnämnda så fallerar hela ditt resonemang.

Vill dessutom påpeka att du återigen failade litmustestet, du grejade inte ett endaste inlägg utan att nämna Trump!
Biden var president och därmed ytterst ansvarig och han gjorde ett bra jobb med tanke på förutsättningarna som fanns.
Citera
2021-10-13, 12:49
Medlem
Citat:
Biden var president och därmed ytterst ansvarig och han gjorde ett bra jobb med tanke på förutsättningarna som fanns.
En klart majoritet av USAs befolkning (som är ytterst drabbade av Bidens politik) håller INTE med dig!
Citera
2021-10-13, 15:57
Avslutad
Känns ju som att media daltar med honom, ingen som ifrågasätter hans sätt att jobba och han verkar få kyssa många unga flickor utan konsekvenser.

Får han vara pedofil?
Citera
2021-10-13, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Det argumentet köper jag överhuvudtaget inte. Det var samma visa 2016, dessutom mot en långt populärare motkandidat men Trump vann iallafall.

"Fuck Joe Biden" - snart på en bil nära dig i din rusningstrafik
https://t.me/officialcharliewardshow/36794
Jag hoppas för mänsklighetens skull att jag har fel. Men år 2016 hade pressen och BigTech ännu inte försökt krossa Trump under fyra år. Det var ett unikt tillfälle i historien när kabalen blev tagen på sängen. Jag känner några liberaler från USA, politiska idioter hela högen som köpte medias alla lögner och beundrar John Kerry (!), men intelligenta i sina arbeten. Jag frågade dem en gång vad som var värst: Trumps telefonsamtal till Ukrainas president eller Obamas förstörelse av Libyen. Libyen brydde de sig inte om... Pressen och demokraterna lyckades också framgångsrikt skylla Covid på Trump.

Let's go Brandon!
Citera
2021-10-13, 16:08
Medlem
Citat:
Så det var ett bra jobb att lämna flygbasen och ta ut militären innan man evakuerade civilbefolkningen enligt dig? Det är du rätt ensam om i USA: 70% håller inte med dig enligt pollsen. Vad grundar du det på?

Bidens försvarsminister och general Milley sade i senatförhören att de hade sagt till Biden att han borde ha lämnat 2500 trupper kvar i Afghanistan och mer än 20 ambassadtjänstemän skrev tlll utrikesminister Blinken att Afghanistan snabbt skulle falla i talibanernas händer om de fortsatte evakuera militären.

Biden å andra sidan påstår att ingen varnade honom. Så de alternativ som finns är: 1) Biden ignorerade alla råd och ljuger om dem. 2) Biden blev inte informerad eller var inte kapabel att förstå vad som sades. 3) Generalerna ljuger i direktsänd TV om vad de har sagt till Biden (men får ändå behålla sina jobb och administrationens förtroende).

Vilket alternativ tilltalar dig mest Emma18?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in