Citat:
Ursprungligen postat av
DreamTwister
Jag har inga problem att tro på det, hon är en mördare; men av de mediciner jag känner till som hon äter, har jag svårt att kalla henne knarkare.
Hur går det förresten till om hon överkonsumerar dom? Apoteken håller ju koll på när nästa möjliga uttag på recept kan göras.
Har läst genom FUP:en nu och jag förstår ff inte var det framkommer att hon ”knarkar”..?
Hon fick medicin för första gången 2015 (fup sida 311), 2018 slutar hon med dessa och blir dålig, dvs hon slutar med dom frivilligt ”sen så slutade jag äta mediciner abrupt” eftersom hennes dåvarande pojkvän inte ville att hon skulle äta dessa.
Hon känner själv att hon inte fungerar utan medicin och köper det då svart, hon slutar även med dessa och lägger in sig på torken (för alkoholproblem).
Därefter sätts hon på medicin igen, men läkaren tvingar på henne en annan sort som inte fungerar (som hon inte heller vill ha) och hon blir inlagd på psyk igen och får dessutom en ursäkt av läkaren för detta.
Hon säger också ang sin adhd-medicin att hon slarvar med den, dvs inte tar den regelbundet (fup sida 234).
Jag undrar fortfarande det jag undrade innan, ni som säger att hon knarkar,
vad är det hon knarkar?
Att få Imovane utskrivet eller för den delen Attentin är inget speciellt konstigt?
Jag har betydligt starkare grejer än det utskrivet.
Tillägger att
jag försvarar inte människan på något som helst vis, men eftersom hon beskrivs som ett ”knarkande monster” här i tråden så undrar jag givetvis vart i fup:en jag kan hitta just där det står att hon skulle knarka?
Och
vad är det hon ”knarkar”?
Som jag skrev tidigare så övervakas/kollas hon även för abstinens/utsättningssymptom när hon kommer till psyket med polisen direkt efter brottet, men hon påvisar inget av detta heller.
Det ända jag hittar är att hon en period köper sin medicin svart, men (tyvärr) är det inget ovanligt att folk tvingas göra det. Det vet jag har hänt även den ”normalaste” Svensson.
Sen handlar det om preparat hon får utskrivet, och det är ju inga mängder det handlar om?
Kan det vara att folk som ropar ”knark” är personer som anser att Oxascand skulle vara nån typ av dödsknark?
Eller folk som aldrig själv varit i behov av hjälp med medicinering från sjukvården?
Jag hänger verkligen inte med, kan någon förklara
exakt vad det är hon skulle missbruka (förutom alkohol som hon då legat inne på avgiftning för).