2021-10-13, 11:32
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Nä troligtvis inte, men var och en kan ju pricka av sitt eget hemapotek ur listan och se vad de stoppar i sig. Alltid bra med lit e upplysning.

Jag vill bara visa hur lätt det kan vara för individer att falla i missbruk av olika preparat.

Jag är inte motståndare till att det används vid medicinskt syfte och i rätt sammanhang.

Jaha, så alla andra utom L får använda dessa mediciner, men när L gör det och får det på recept då blir det plötsligt "knark"?
2021-10-13, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaha, så alla andra utom L får använda dessa mediciner, men när L gör det och får det på recept då blir det plötsligt "knark"?
Men människa, du förstår ju inte.
Om en läkare hävdar att ett glas vin till maten inte är skadligt, snarare bra för hjärtat, blir det superbra om man dricker 1 1/2 flaska innan läggdax då? Då måste man bli superfrisk
2021-10-13, 11:42
Medlem
med risk för offentlig avrättning här, men finns FUP i tråden?
2021-10-13, 11:43
Medlem
Citat:
Ni är inte bara lite naiva.

Sluta att googla er fram till någon slags overklig sanning! Goggle och internet kräver en analytisk förmåga med KÄLLKRITIK, något ni fullständig SAKNAR. jag tror aldrig jag träffat på några som så bokstavligt läser Bibeln som Fan själv!

Personligen vet jag MASSOR om knark, psykmediciner, psykläkare och ond bråd död, tyvärr genom personlig erfarenhet!!

Min dotter "knarkade", i ca 15 år innan hon troligen blev mördad, men polisen avskrev det hela som överdos.

Att lämna UP på mottagning gäller s.k. "kända" missbrukare med LARO behandling, men det är kontroversiellt, UP är en kroppslig tvångsåtgärd och tvivelaktigt om det faktiskt finns lagstöd för det!!

Sedan är det inte vad jag "anser" som är viktigt, det är lagen som är viktig, och enligt den så är receptbelagda mediciner utskrivna på recept till enskild person INTE NARKOTIKA!!

Du har ingen aning om vilken kunskap jag har eller erfarenhet.
På adhd mottagningar i Stockholm ska alla lämna ett urinprov inför personal. Oavsett missbruk.

Synd att ditt barn tog överdos, jag beklagar den smärtan och sorgen.

Du kan aldrig komma ifrån att nsrkotikaklassade läkemedel, även om det förskrivs av behörig läkare inte skulle vara nsrkotika.
Som patient blir man alltid upplyst om det och har du tex använt morfin preparat, så kan utsättningssymtomen vara fruktansvärda.

Sen undrar jag gång efter annan, om inte FB är ett diskussionsforum?
Det står ingenstans att man måste vara professor i varken grammatik, läsförståelse, juridik eller något annat. Det står inte heller att du måste ha "akademisk" vana för att få skriva här?
Ni är en del bättre vetande att påpeka folks brister i det ena, än det andra. men jag tycker det är viktigt att belysa det hela annars är det lätt att det blir en klubb för inbördes beundran.
2021-10-13, 11:44
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
med risk för offentlig avrättning här, men finns FUP i tråden?

Jaa, sök på inlägg av Stefan....
2021-10-13, 11:45
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag har inga problem att tro på det, hon är en mördare; men av de mediciner jag känner till som hon äter, har jag svårt att kalla henne knarkare.

Hur går det förresten till om hon överkonsumerar dom? Apoteken håller ju koll på när nästa möjliga uttag på recept kan göras.

Har läst genom FUP:en nu och jag förstår ff inte var det framkommer att hon ”knarkar”..?
Hon fick medicin för första gången 2015 (fup sida 311), 2018 slutar hon med dessa och blir dålig, dvs hon slutar med dom frivilligt ”sen så slutade jag äta mediciner abrupt” eftersom hennes dåvarande pojkvän inte ville att hon skulle äta dessa.
Hon känner själv att hon inte fungerar utan medicin och köper det då svart, hon slutar även med dessa och lägger in sig på torken (för alkoholproblem).
Därefter sätts hon på medicin igen, men läkaren tvingar på henne en annan sort som inte fungerar (som hon inte heller vill ha) och hon blir inlagd på psyk igen och får dessutom en ursäkt av läkaren för detta.

Hon säger också ang sin adhd-medicin att hon slarvar med den, dvs inte tar den regelbundet (fup sida 234).

Jag undrar fortfarande det jag undrade innan, ni som säger att hon knarkar, vad är det hon knarkar?

Att få Imovane utskrivet eller för den delen Attentin är inget speciellt konstigt?
Jag har betydligt starkare grejer än det utskrivet.

Tillägger att jag försvarar inte människan på något som helst vis, men eftersom hon beskrivs som ett ”knarkande monster” här i tråden så undrar jag givetvis vart i fup:en jag kan hitta just där det står att hon skulle knarka?
Och vad är det hon ”knarkar”?

Som jag skrev tidigare så övervakas/kollas hon även för abstinens/utsättningssymptom när hon kommer till psyket med polisen direkt efter brottet, men hon påvisar inget av detta heller.

Det ända jag hittar är att hon en period köper sin medicin svart, men (tyvärr) är det inget ovanligt att folk tvingas göra det. Det vet jag har hänt även den ”normalaste” Svensson.
Sen handlar det om preparat hon får utskrivet, och det är ju inga mängder det handlar om?

Kan det vara att folk som ropar ”knark” är personer som anser att Oxascand skulle vara nån typ av dödsknark?
Eller folk som aldrig själv varit i behov av hjälp med medicinering från sjukvården?

Jag hänger verkligen inte med, kan någon förklara exakt vad det är hon skulle missbruka (förutom alkohol som hon då legat inne på avgiftning för).
2021-10-13, 11:47
Medlem
Citat:

Det har jag aldrig sagt.
2021-10-13, 11:47
Medlem
Citat:
Jaa, sök på inlägg av Stefan....
Hittar inget inlägg av Stefan med FUP:en.
Skulle bara någon vara snäll och länka den.
2021-10-13, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Har läst genom FUP:en nu och jag förstår ff inte var det framkommer att hon ”knarkar”..?
Hon fick medicin för första gången 2015 (fup sida 311), 2018 slutar hon med dessa och blir dålig, dvs hon slutar med dom frivilligt ”sen så slutade jag äta mediciner abrupt” eftersom hennes dåvarande pojkvän inte ville att hon skulle äta dessa.
Hon känner själv att hon inte fungerar utan medicin och köper det då svart, hon slutar även med dessa och lägger in sig på torken (för alkoholproblem).
Därefter sätts hon på medicin igen, men läkaren tvingar på henne en annan sort som inte fungerar (som hon inte heller vill ha) och hon blir inlagd på psyk igen och får dessutom en ursäkt av läkaren för detta.

Hon säger också ang sin adhd-medicin att hon slarvar med den, dvs inte tar den regelbundet (fup sida 234).

Jag undrar fortfarande det jag undrade innan, ni som säger att hon knarkar, vad är det hon knarkar?

Att få Imovane utskrivet eller för den delen Attentin är inget speciellt konstigt?

Tillägger att ]jag försvarar inte människan på något som helst vis], men eftersom hon beskrivs som ett ”knarkande monster” här i tråden så undrar jag givetvis vart i fup:en jag kan hitta just där det står att hon skulle knarka?
Och ]vad är det hon ”knarkar”?

Som jag skrev tidigare så övervakas/kollas hon även för abstinens/utsättningssymptom när hon kommer till psyket med polisen direkt efter brottet, men hon påvisar inget av detta heller.

Det ända jag hittar är att hon en period köper sin medicin svart, men (tyvärr) är det inget ovanligt att folk tvingas göra det. Det vet jag har hänt även den ”normalaste” Svensson.
Sen handlar det om preparat hon får utskrivet, och det är ju inga mängder det handlar om?

Kan det vara att folk som ropar ”knark” är personer som anser att Oxascand skulle vara nån typ av dödsknark?
Eller folk som aldrig själv varit i behov av hjälp med medicinering från sjukvården?

Jag hänger verkligen inte med, kan någon förklara exakt vad det är hon skulle missbruka (förutom alkohol som hon då legat inne på avgiftning för).
vet inte om hon knarkar för dealrna skriver inte ner . men det jag feta ovan säger en del om decibella
Senast redigerad av 80y 2021-10-13 kl. 11:52.
2021-10-13, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella

Tillägger att jag försvarar inte människan på något som helst vis, men eftersom hon beskrivs som ett ”knarkande monster” här i tråden så undrar jag givetvis vart i fup:en jag kan hitta just där det står att hon skulle knarka?
Och vad är det hon ”knarkar”?

Hon har väl haft ett liv innann2015
2021-10-13, 11:49
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Missbrukare är fenomenala på att omvandla receptbelagda läkemedel till "droger".

Därför en del inte får hämta ut sin medicin själv på apoteket, utan gå till mottagningen veckovis.
Och lämna urinprov inför personal på sin mottagning.[/b]

Jag vet hur de kan utnyttja systemen och jag är knappast ensam om att veta det.

Men jag håller med dig om att syftet är att använda preparaten som medicin.
Och i kombination med alkohol, kan även dem mest harmlösa piller bli farliga för din kropp.

Det du pratar om här gäller LARO, dvs ”Läkemedelsassisterad behandling vid opioidberoende”.
Vad har det att göra med vanlig medicin?

Aldrig hört talas om att man använder detta system vid annat än just LARO?
Och Lydia hade väl inte några smärtstillande tabletter utskrivna?
Hon svarar ju t.o.m. ”nej” på läkarens fråga om hon har problem med smärta?
2021-10-13, 11:50
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Hon har väl haft ett liv innann2015

Enligt henne är det då hon börjar ta medicin.
Eller du vet att hon ätit läkemedel tidigare än så?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in