2021-10-13, 11:15
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Kartan överensstämmer väl med de data som framkommit gällande smittspridning samt svår sjukdom vs erhållen flockimmunitet. Låt oss se på länder som har relevant statistik och relevanta kontroller istället, tex vårt land!
Men vi har ju vaccinerat befolkningen. Hur ska du veta vad som är vad här?

På tal om Sverige så saknas statistik från våren 2020 över hur många som smittades. Det är tydligt när du går in och tittar.

Och vi alla vet varför.

Sverige är unikt där också.
Senast redigerad av arbetet 2021-10-13 kl. 11:18.
Citera
2021-10-13, 11:25
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/september/allman-vaccination-mot-covid-19-fran-12-ar/

https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/publicerat-material/publikationer/artikelnr-21205/covid-19-vaccination-barn-12-ar-sverige-teknisk-rapport.pdf

Gör ett nytt försök att svara på mina frågor istället för att skicka 2 intetsägande länkar.

Frågor:
Vilken nytta?

Kan du kvantifiera hur många barn det rör sig om och vad exakt de drabbats av så vi kan ta rationell ställning i frågan?
Citera
2021-10-13, 11:29
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ja, från flockimmunitet och öppna skolor i inledningen när effekten av viruset var oklar.
Jag minns att Karin Tegmark på PK vid denna tid uttryckte att det är bättre barn får det naturligt.
Inte riktigt så direkt, minns inte den exakta formulering.
Till idag där man nu vill vaccinera 12 åringar när man vet att virus påverkar dom väldigt lindrigt.
Finns inga undersökningar mig veterligen som visar på nytta för samhället att vaccinera 12 åringar.

Det finns, givetvis undersökningar av diverse forskningsrapporter som visar att nyttan med vaccin överväger nackdelarna för barn från 12 år. Tror du inte att FHM, länge, gick igenom diverse forskningsrapporter, innan de bestämde sig? Riskerna för Covid-19 hos barn är låga, men riskerna med att vaccinera dem är ännu lägre!
Citera
2021-10-13, 11:30
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Vilken nytta?

Kan du kvantifiera hur många barn det rör sig om och vad exakt de drabbats av så vi kan ta rationell ställning i frågan?

Det har FHM redan gjort. Jag litar på dem!
Citera
2021-10-13, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det finns, givetvis undersökningar av diverse forskningsrapporter som visar att nyttan med vaccin överväger nackdelarna för barn från 12 år. Tror du inte att FHM, länge, gick igenom diverse forskningsrapporter, innan de bestämde sig? Riskerna för Covid-19 hos barn är låga, men riskerna med att vaccinera dem är ännu lägre!

Många barn har redan haft covid-19.
Är undersökning över tid gjord för hur alla olika sorters vaccin vi erbjuder 12 åringar påverkar denna grupp?
Citera
2021-10-13, 11:51
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Vilken nytta?

Som jag förstår det är en av anledningarna till att man vill vaccinera barn är för att de inte ska drabbas av MIS-C.

Frågan blir ju då kan barn drabbas av MIS-C av vaccinationen? Skulle det visa sig att barnen gör det så är ju vitsen betydligt mindre.
In collaboration with the EMA, the Danish Medicines Agency is investigating whether the rare inflammatory condition of MIS-C, previously observed as an aftereffect of COVID-19 infection in children and adolescents, can also occur after vaccination. While no causality with the vaccine has been established, it cannot be excluded either.

In the beginning of August, the Danish Medicines Agency received a report about a 17-year-old boy who after receiving the COVID-19 vaccine from Pfizer/BionTech developed a severe inflammatory condition known as MIS-C (multisystem inflammatory syndrome in children). The 17-year-old is now in good health after receiving treatment.

Because the 17-year-old whose condition was reported to the Danish Medicines Agency had not been infected with COVID-19, the Danish Medicines Agency suspects that in very rare cases the condition could possibly also develop in reaction to the vaccine.

Following its preliminary assessment of the report and a search for similar reports from other countries, the Danish Medicines Agency has therefore raised this concern with the EMA’s Pharmacovigilance Risk Assessment Committee, PRAC. The committee will investigate whether causality with the vaccine is likely and assess if MIS-C is to be registered as a possible rare side effect of the vaccine.
https://laegemiddelstyrelsen.dk/en/news/2021/danish-medicines-agency-investigates-a-case-of-inflammatory-condition-reported-after-covid-19-vaccin ation/
Citera
2021-10-13, 12:01
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det fungerar väldigt bra och är primäralternativet för att rädda anti-vaxxare som får svår COVID19 från att dö, och till den grad att man reserverar den behandlingen just för dessa. Vilet har skapat debatt.

Det djupt ironiska är att det är tio gånger dyrare med en kur än med de dyraste vaccinerna. Så man göder verkligen Big Pharma där.

Och jag skulle föredra egenproducerade antikroppar faktiskt.

Jag tycker regeringen och FHM borde lägga fram en plan för hur man kan få ut detta till alla sjukhus i Sverige. Det måste vara reservalternativet efter vaccinering.

Om det nu är så illa att skyddet är på väg att försvinna efter 6 månader efter sista Pfizersprutan är det rätt bråttom nu. Om vi inte ska få ett väldigt allvarligt läge i slutet av året. Man borde helt klart ge en tredje spruta i turordning nu, för annars kommer vi få det som i Ryssland där nu tusen personer varje dag får sätta livet till, om inte ännu fler för jag tror inte de räknar alla. Mörkertalet i Ryssland är nog betydande.
Citera
2021-10-13, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Det blir mer och mer våldsamt. Bilder från Italien. När kommer första upploppet?

https://youtu.be/mObVKTvqRuY
Oj, det var ju jättemånga, rena revolutionen, när faller regeringen?
Citera
2021-10-13, 12:03
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det har FHM redan gjort. Jag litar på dem!

Du sprider dynga när du påstår en massa skit utan att vara konkret... är detta ett diskussionsforum eller en länksamling?

Svara nu på frågan din kretin:

1. Vilken nytta pratar du om?
2. Kvantifiera hur många barn det rör sig om och vad exakt de drabbats av så vi kan ta rationell ställning i frågan?
Citera
2021-10-13, 12:09
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Ja, vettiga människor över hela världen reagerar mot vaccin-fascisterna, utom här

Jag hoppas att man inför vaccinpass i butiker, köpcentrum, bussar, offentliga lokaler m.m. Det är enda sättet att få slut på farsoten och få människor motiverade att ta vaccin. Så länge det springer runt en massa ovaccinerade pellejönsar och sprider viruset överallt kommer pandemin att leva vidare. Rätt som det är kommer det att leda till total nedstängning. Det vill ingen, inte ens antivaxarna.

Joe Biden har fattat det.
Citera
2021-10-13, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag hoppas att man inför vaccinpass i butiker, köpcentrum, bussar, offentliga lokaler m.m. Det är enda sättet att få slut på farsoten och få människor motiverade att ta vaccin. Så länge det springer runt en massa ovaccinerade pellejönsar och sprider viruset överallt kommer pandemin att leva vidare. Rätt som det är kommer det att leda till total nedstängning. Det vill ingen, inte ens antivaxarna.

En fundering. Tror du på fullaste allvar att hela svenska befolkningen kommer ta dos nr3,4,5 osv? Efter nyår och någon månad framåt så kommer alla som inte tagit spruta 3 i ordningen att klassas som ovaccinerad och vaccinpasset blir ogiltigt
Citera
2021-10-13, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Finns det svart på vitt att vaccinerade faktiskt inte sprider viruset vidare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in