Citat:
Ursprungligen postat av
sv3rigegatis
Låt oss säga jag flyttar till Norge eller Danmark. Jag anmäler inte flytt till skatteverket här I sverige, men självklart skriver in mig i Norge eller Danmark när jag väl är där. Rapportera någon av dem länderna till skatteverket och säger att jag bor där? Detta gäller för en som inte är Svensk medborgare, men medborgare i ett annat eu land.
Man är som svensk medborgare skyldig att uppge sin adress. Har Du inkomster i annat land rapporteras dessa till skattemyndigheten. Ev meddelanden om restskatt, krav från kronofogden m m kommer till Din senaste adress i Sverige eller inte alls - om Du inte har någon postadress kan mycket skulder och annat accumuleras.
Vad menar Du att det finns att vinna på att inte tala om adressen?