2021-10-12, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Om man läser vad du skriver så undrar jag verkligen. Är männen verkligen så svaga?
För det går väl bra för andra män hon varit med väl?

Visste du inte att män är svaga? Jag blir chockad.
Lika väl som det finns svaga kvinnor som faller för sol och vårare, sociopater osv.

De utser sina perfekta offer, människor som har egenskaper som de själva saknar.

Lös på om manliga och kvinnliga psykopater.
2021-10-12, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Vet mycket väl vad en psykopat är (det är inte ens en erkänd diagnos och inte behandlingsbart). Du lär finna att många framgångsrika människor är det, utan att någonsin mörda någon

Men tyvärr är det väldigt många av dem som skakar galler.
2021-10-12, 21:50
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Men tyvärr är det väldigt många av dem som skakar galler.
Tyvärr är det många som inte gör det heller. Jag har haft sådana som chefer
Det är ingen precursor till mord
2021-10-12, 21:55
Medlem
Citat:
Visste du inte att män är svaga? Jag blir chockad.
Lika väl som det finns svaga kvinnor som faller för sol och vårare, sociopater osv.

De utser sina perfekta offer, människor som har egenskaper som de själva saknar.

Lös på om manliga och kvinnliga psykopater.

Får inte riktigt ihop det när det sägs att hon skulle hänga med framgångsrika män. Man är väl inte svag om man samtidigt är framgångsrik, då har man väl ett driv och självsäkerhet som heter duga, eller?
Bevisen för detta finns ännu inte verkar det som, så man får nog ta det med en klackspark och skriva av det som snack bara.
Men om en sådan person skulle välja personer med egenskaper som personen skulle sakna, hur får man ihop det med att hon då valde E, eftersom E hade samma demoner i väldigt många hänseenden.
2021-10-12, 22:03
Medlem
Citat:
Vet mycket väl vad en psykopat är (det är inte ens en erkänd diagnos och inte behandlingsbart). Du lär finna att många framgångsrika människor är det, utan att någonsin mörda någon

Psykopat är inte en psykisk sjukdom och därför heller inte behandlingsbar och kan därför göra att människan kan vara farliga.

Läser man i FUP en och journakopiorna från psykiatrin, så har hon inte följt några ordinationer över huvudtaget.
Om hon har EIPS borde hon påbörjat tex DBT för många år sen.

Och vad jag minns, om ingenting har fungerat inom öppen psyk, så börjar ju jag misstro dessa diagnoser hon fått och att hon har noll sjukdomsinsikt och bara vilar upp sig mellan varven.
Hon försöker inte ens bli bra för sina egna barns skull som de flesta med psykisk sjukdom faktiskt vill och gör allt för få ett så normalt liv som möjligt.

En person som försökt begå suicid två dagar innan, åker inte på SPA direkt från att ha blivit räddad till livet. Så fungerar det bara inte.
Det känns som ett hån mot barnen.

Därför anser jag att det här fallet inte har likhet med något annat.
2021-10-12, 22:05
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Psykopat är inte en psykisk sjukdom och därför heller inte behandlingsbar och kan därför göra att människan kan vara farliga.

Läser man i FUP en och journakopiorna från psykiatrin, så har hon inte följt några ordinationer över huvudtaget.
Om hon har EIPS borde hon påbörjat tex DBT för många år sen.

Och vad jag minns, om ingenting har fungerat inom öppen psyk, så börjar ju jag misstro dessa diagnoser hon fått och att hon har noll sjukdomsinsikt och bara vilar upp sig mellan varven.
Hon försöker inte ens bli bra för sina egna barns skull som de flesta med psykisk sjukdom faktiskt vill och gör allt för få ett så normalt liv som möjligt.

En person som försökt begå suicid två dagar innan, åker inte på SPA direkt från att ha blivit räddad till livet. Så fungerar det bara inte.
Det känns som ett hån mot barnen.

Därför anser jag att det här fallet inte har likhet med något annat.
Håller med, hennes liv är ett kaos men hur får du det till att bli orsak till mordet?
2021-10-12, 22:06
Medlem
Citat:
Jo, men bakgrundshistoriken delar hon ju med många andra som inte mördat sin partner så vad säger att den är applicerbar som förklaring i detta fall?

Det här fallet är INTE som andra fall. Ni kommer förstå.
2021-10-12, 22:07
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Det här fallet är INTE som andra fall. Ni kommer förstå.
Aha, du tror att åklagaren tänker bygga sin sakframställan på sånt? Tvivlar oerhört starkt på det
2021-10-12, 22:09
Medlem
Citat:
Tyvärr är det många som inte gör det heller. Jag har haft sådana som chefer
Det är ingen precursor till mord

Och jag känner ett antal sådana. De fungerar i sin roll som chef, men vet du hur de fungerar hemma?
Har du mött de skräckslagna familjerna som lever som fångar?
Brutna och misshandlade. Inte alltid fysiskt, men psykiskt, vilket är värre misshandel än det fysiska.
2021-10-12, 22:10
Medlem
Citat:
Aha, du tror att åklagaren tänker bygga sin sakframställan på sånt? Tvivlar oerhört starkt på det

Jag har ingen aning om vad åklagaren gör med detta.
2021-10-12, 22:10
Avslutad
Citat:
Sluta trolla, du vill bara skapa tjaffserier. Läs igenom det som finns dokumenterat.
Och som tillägg, män tänker med kuken
2021-10-12, 22:12
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Sluta trolla, du vill bara skapa tjaffserier. Läs igenom det som finns dokumenterat.
Och som tillägg, män tänker med kuken
Jag har läst... i FUP. Vad tänker du med då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in