Citat:
Ursprungligen postat av
DreamTwister
Nu har jag läst stämningsansökan. Han påstås alltså ha tryckt upp fingrar i vagina och anal för medicinska undersökningar.
Nu framgår inte vad det är han förnekar, om det är att han gjort det, eller huruvida det skulle vara brottsligt. Det står bara att han förnekar brott.
Något förundersökningsprotokoll lär vi nog inte få läsa pga sekretess. Men domslutet lär iaf svara på en del frågor, oavsett om han blir friad eller fälld. Ska bli intressant att läsa.
Det står inte uttryckligen vilken sorts undersökning det skulle vara, bara att det enligt uppgift skulle vara "medicinskt motiverat".
Däremot framkommer i sista stycket på sidan två av vad jag tolkar vara ett förhör med en läkare där han svarar på "relevanta undersökningar vid urinvägsinfektion, till styrkande av att handlingen inte var ordinerad eller medicinskt motiverad".
J*hn skall alltså ha motiverat inför patienten att han måste in med sina fingrar i hennes vagina för att undersöka om hon har en urinvägsinfektion?
Jag ser fram emot att läsa domslutet.
Om det här är sant och det har hänt, då är det inte så lite creepy och den där mannen borde låsas in länge och få behandling för sin problematik. För det är ett sjukligt beteende.