2021-10-12, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Hon har tex lämnat dem och gått ut för att festa.

Om jag läser anteckningarna från psyk, så har hon ibland 4 barn och oftast 3.
Jag Vet att hon har 4.
Mammor brukar vara noga med att tala om hur mång barn de har, om de inte förnekar dem.

Hon har notoriskt stulit barnens presenter i form av pengar eller presentkort.

Ja jag tänker lite som så också att fel kan verkligen finnas i en rapport, för det är ju trots allt skrivet vad personen har uppfattas sagt. Kan ju då vara att den som skrivit rapport har hört fel också.
Men det andra låter intressant, hur vet du detta, har du varit närvarande vid dessa tillfällen?
2021-10-12, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tvivlar inte på det ni säger. Hon är en skruvad, störd, vilsen, vingklippt och stukad människa.

Men såna finns det rätt många av och det är ändå väldigt ovanligt att de drar av en hagelbrakare mot sin partner... eller på annat vis tar livet av dem.

Så era insikter är intressanta men jag vet inte vilken relevans de har för brottet ifråga?

Precis, så tänker jag lite också. Vad har det med detta brottet att göra?
2021-10-12, 19:20
Medlem
Citat:
Precis så har hon levt.

Hon har lockat till sig män, för att senare förgöra dem.

Om man läser vad du skriver så undrar jag verkligen. Är männen verkligen så svaga?
För det går väl bra för andra män hon varit med väl?
2021-10-12, 19:50
Medlem
Citat:
Jag tvivlar inte på det ni säger. Hon är en skruvad, störd, vilsen, vingklippt och stukad människa.

Men såna finns det rätt många av och det är ändå väldigt ovanligt att de drar av en hagelbrakare mot sin partner... eller på annat vis tar livet av dem.

Så era insikter är intressanta men jag vet inte vilken relevans de har för brottet ifråga?

Det kanske är så att man vill ha en förklaring till varför detta mord skett!

Vi kanske försöker förklara att denna kvinna var/är kapabel till ganska mycket och har betett sig samvetslöst många gånger förut och är totalt utan spärrar.
Lättare att få en förklaring/förstå varför det som skett har skett. Vet inte om det kan kallas motiv?
Men kan säkert nån annan som vet/kan allt härinne svara på
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-10-12 kl. 19:54.
2021-10-12, 19:58
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Det kanske är så att man vill ha en förklaring till varför detta mord skett!

Vi kanske försöker förklara att denna kvinna var/är kapabel till ganska mycket och har betett sig samvetslöst många gånger förut och är totalt utan spärrar.
Lättare att få en förklaring/förstå varför det som skett har skett. Vet inte om det kan kallas motiv?
Men kan säkert nån annan som vet/kan allt härinne svara på
Jo, men bakgrundshistoriken delar hon ju med många andra som inte mördat sin partner så vad säger att den är applicerbar som förklaring i detta fall?
2021-10-12, 20:03
Medlem
Citat:
Jo, men bakgrundshistoriken delar hon ju med många andra som inte mördat sin partner så vad säger att den är applicerbar som förklaring i detta fall?
Nja.. Tror inte många är så gränslösa som henne..
Vad tycker du vi ska diskutera om mordet här då?
2021-10-12, 20:05
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Du får diskutera om vad du vill, så tar jag mig friheten att ifrågasätta det jag inte ser som nämnvärt trovärdiga teorier om vad som ledde fram till mordet. Ok?
2021-10-12, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Om man läser vad du skriver så undrar jag verkligen. Är männen verkligen så svaga?

Precis så. Det är en jobbig insikt att man själv blivit lurad när det i efterhand känns så uppenbart och man känner sej utnyttjad och lättlurad. Vissa lär sej en läxa och går vidare och vissa blir bittra och skriver av sej på nätet många år senare.
Att man letar sockerpappor och är upp och ner i enlighet med diagnoserna betyder såklart inte att man är kapabel att skjuta någon vanligtvis. Och definitivt inte att man gör det.
Det här med att man tror att man gör tråden och omvärlden en tjänst som karaktärsvittne genom att "tala om" att hon utnyttjade män är skevt.
2021-10-12, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning

Ja.. Dom männen har ju iaf haft turen att undgå att bli stjutna
2021-10-12, 20:19
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Hon besökte fängelser med. (1a hands information fr L)
Vad i hela friden skulle hon göra det för? 😳 De som sitter där har väl inga pengar att ge henne?
2021-10-12, 20:19
Medlem
Citat:

"Enligt DSM-5 uppskattas borderline finnas mellan 1,6 och 5,9 % av befolkningen. I amerikanska psykiatriska öppenvårdsmottagningar har 10 % av patienterna borderline och hos patienter inlagda inom den psykiatriska slutenvården i USA har 20 % av patienterna borderline."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Borderline_personlighetsst%C3%B6rning

Och då är ju inte borderline den diagnos som dominerar bland mördare direkt.
Att hon mördat hittar du knappast anledningen till i att hon knullat runt. Varken i Sverige eller någon annanstans. Och definitivt inte i att hon försöker hitta mediciner som lugnar det inre kaoset. Det har varenda en med allt från milda svängningar till allvarliga störningar gjort.
2021-10-12, 20:28
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
"Enligt DSM-5 uppskattas borderline finnas mellan 1,6 och 5,9 % av befolkningen. I amerikanska psykiatriska öppenvårdsmottagningar har 10 % av patienterna borderline och hos patienter inlagda inom den psykiatriska slutenvården i USA har 20 % av patienterna borderline."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Borderline_personlighetsst%C3%B6rning

Och då är ju inte borderline den diagnos som dominerar bland mördare direkt.
Att hon mördat hittar du knappast anledningen till i att hon knullat runt. Varken i Sverige eller någon annanstans. Och definitivt inte i att hon försöker hitta mediciner som lugnar det inre kaoset. Det har varenda en med allt från milda svängningar till allvarliga störningar gjort.
Ja särskilt det fetade har jag definitivt gjort. I många år. Utan att i hela mitt liv ens höjt handen mot någon jag varit tillsammans med, för natten eller längre tid... utan diagnoser, eller mediciner

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in