2021-10-12, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag har läst det som framkommit i fupen. Google, är en ganska bra källa, det som en gång laddas upp, finns kvar. Det handlar om att söka på rätt ställen.
Sen är det bra om man kan läsa mellan raderna.
Det framgår i fupen att hon brukat alla droger hon kom över, att hon är gränslös, missköter sina barn, genom att ägna sig åt mer spännande saker som ger mer, män med pengar.
Man behöver inte vara raketforskare för att förstå hur det ligger till.

Var läser du att hon misskött sina barn? Har jag helt missat.
Hur var det med E då? Hade han vårdnaden om sina barn, tydligen inte. Varför det? Ändå verkar L gjort en massa för att han skulle få träffa sina barn om man läser fup.

...och vi kan läsa i FUPén att L tog hand om hans barn, att hans ex ringde L, samtidigt som hon hade egna barn och skola och mådde väldigt dåligt, men tydligen kände dom alla förtroende för henne eftersom hon kontaktades. Hade det inte varit väldigt oansvarligt av dom att be L om hon nu var så vidrig?
Det är iaf vad man kan läsa i FUP.
2021-10-12, 15:30
Medlem
Intressant att se vilka som sitter som nämnndemän i rätten?
Om alla råkar vara lusse- eller mumsbullar 🤔
Hur som, förhoppningsvis får de höra vad expertisen har att framföra. Iofs kan även de ifrågasättas med tanke på hur psykvården ibland totalt misslyckats.
Vet att det behövs vara allvarlig psykisk sjukdom för att dömas till vård, men samtidigt visar den här händelsen hur allvarligt Ls mående egentligen var/är 🤔
2021-10-12, 16:27
Medlem
Livremmens avatar
Citat:
Kan du bekräfta detta på något vis? För att sätta stopp för de som försöker få hennes skuld minimerad? För att visa vem hon faktiskt är, hur hon genom åren livnärt sig på män. Som en spindel som efter parning dödar hanen
Hur tänker du dig att jag ska bekräfta detta? Genom bankkonton eller vittnesuppgifter?
Det är rätt svårt att backa upp dessa uppgifter, det är jag medveten om men de som vet de vet.
Hon är nog inte någon kass Mamma eller syster, däremot jävligt vilsen och vill bli bekräftad och omtyckt. Men, Ja, hon hon åkte över sundet, hon tjänade pengar genom att träffa sockerpappor, hon kunde leva ett relativt liv i lyx och behövde inte redovisa för något i Sverige då allt skedde i Danmark, Helsingør och kanske även i Køpenhavn.
Om hon gjorde det för att tjäna snabba pengar, gillar rika män, sexberoende eller bara för att förse sina barn låter jag vara osagt.
Kan inte återberätta mer än så.
Väntar på viaplay avsnittet med spänning.
2021-10-12, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livremmen
Hur tänker du dig att jag ska bekräfta detta? Genom bankkonton eller vittnesuppgifter?
Det är rätt svårt att backa upp dessa uppgifter, det är jag medveten om men de som vet de vet.
Hon är nog inte någon kass Mamma eller syster, däremot jävligt vilsen och vill bli bekräftad och omtyckt. Men, Ja, hon hon åkte över sundet, hon tjänade pengar genom att träffa sockerpappor, hon kunde leva ett relativt liv i lyx och behövde inte redovisa för något i Sverige då allt skedde i Danmark, Helsingør och kanske även i Køpenhavn.
Om hon gjorde det för att tjäna snabba pengar, gillar rika män, sexberoende eller bara för att förse sina barn låter jag vara osagt.

Kan också bekräfta att det förekom många män på olika hotell även i Sverige . Kan dock inte bekräfta vad hon gjorde där.
2021-10-12, 17:19
Medlem
Citat:

En man från Danmark flyttade t o m ihop med henne där utanför Helsingborg.
Det blev en kortvarig romans.
2021-10-12, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Instämmer med dig! Undrar så var det står att hon misskött sina barn?

Hon har tex lämnat dem och gått ut för att festa.

Om jag läser anteckningarna från psyk, så har hon ibland 4 barn och oftast 3.
Jag Vet att hon har 4.
Mammor brukar vara noga med att tala om hur mång barn de har, om de inte förnekar dem.

Hon har notoriskt stulit barnens presenter i form av pengar eller presentkort.
2021-10-12, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Kan också bekräfta att det förekom många män på olika hotell även i Sverige . Kan dock inte bekräfta vad hon gjorde där.

Hon besökte fängelser med. (1a hands information fr L)
2021-10-12, 17:53
Medlem
Citat:
Kan du bekräfta detta på något vis? För att sätta stopp för de som försöker få hennes skuld minimerad? För att visa vem hon faktiskt är, hur hon genom åren livnärt sig på män. Som en spindel som efter parning dödar hanen

Precis så har hon levt.

Hon har lockat till sig män, för att senare förgöra dem.
2021-10-12, 18:08
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
En FUP läser man INTE "mellan raderna", en FUP är samlade bevis mot MGM och ska gå att kontrollera, stödjas av annat bevis, det ska vara EXAKT!

Det som saknas i ett förundersökningsprotokoll är slutsatser. För att dra slutsatser gör man bland annat det han faktiskt skrev, samlar material, behandlar och presenterar. I huvudförhandlingen väljer sedan åklagaren att presentera valda delar ur materialet, med dragna slutsatser, för att styrka sitt åtal.
Saker som står i FUP men som inte presenteras i förhandlingen är oväsentliga för domen, på samma sätt som saker som presenteras som inte återfinns i FUP.

Har du inte varit på en större rättegång med tillgång till FUP kan det vara ganska intressant att följa åklagarens arbete.
2021-10-12, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Precis så har hon levt.

Vidrigt.
Och fördjävligt att E skulle behöva sätta livet till.
Hon borde skjutit sig själv istället.
Skulle gjort oss alla den tjänsten. Nu ska hon leva på våra skattepengar resten av livet.
Blir illamående på riktigt.
2021-10-12, 18:16
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62

Citat:
Hon har tex lämnat dem och gått ut för att festa.

Om jag läser anteckningarna från psyk, så har hon ibland 4 barn och oftast 3.
Jag Vet att hon har 4.
Mammor brukar vara noga med att tala om hur mång barn de har, om de inte förnekar dem.

Hon har notoriskt stulit barnens presenter i form av pengar eller presentkort.

Citat:
Precis så har hon levt.

Jag tvivlar inte på det ni säger. Hon är en skruvad, störd, vilsen, vingklippt och stukad människa.

Men såna finns det rätt många av och det är ändå väldigt ovanligt att de drar av en hagelbrakare mot sin partner... eller på annat vis tar livet av dem.

Så era insikter är intressanta men jag vet inte vilken relevans de har för brottet ifråga?
2021-10-12, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tvivlar inte på det ni säger. Hon är en skruvad, störd, vilsen, vingklippt och stukad människa.

Men såna finns det rätt många av och det är ändå väldigt ovanligt att de drar av en hagelbrakare mot sin partner... eller på annat vis tar livet av dem.

Så era insikter är intressanta men jag vet inte vilken relevans de har för brottet ifråga?

Jag kan inte inte påstå att det är insikter. Förklarar bara vad hon är för typ av människa.

Finns en del som skriker och ifrågasätter varför ingen satt stopp för henne?
Genom åren har både privata och andra gjort det.
Om man som privat gör en orosanmälan anonymt, så läggs dessa nästan alltid ner eller som man på socialen säger - såna åker i papperskorgen.
Och om en person byter bostadsort, så följer inte dem tidigare akterna med till den nya kommunen. Allting börjar om från början.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in