2021-10-12, 16:41
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Mer information till dig:

(Min fetning)

Orkade inte läsa hela, men är inte anledningen till att fler läggs in som reinfekterade Delta?
De lär ju inte fått delta två gånger, utan börjar med ”Wuhan” först och sedan delta?
Citera
2021-10-12, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Mer information till dig:

Tack! Tror jag har sett den innan. Det var ganska liten skillnad mellan grupperna och oklart hur sjuka de blev. Men visst, allt kan hända även om det sällan händer.
Citera
2021-10-12, 16:55
Medlem
Ni som hela tiden propagerat för att vaccinet är ordentligt testad och biverkningarna är ringa..bla bla..

Nu när modernas vaccin stoppas. Det behöver ju inte stoppas om man har full kännedom om det och det är ofarligt.

Ett rent n mot alla som tagitdet, dom måste ju känna sig lurade försökspersoner nu.
Citera
2021-10-12, 17:05
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tror inte våra statliga myndigheter avråder 12-åringar från att ta vaccin. Att de kommer få hjärtskador m.m. Det är uppenbart du som är lögnare.

Intressant .

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2021/10/studie-covidvaccination-kopplad-till-lagre-spridning-i-familjen/
Citera
2021-10-12, 17:22
Medlem
Biotechinvs avatar
Citat:
Vad är det där för trams? Är ju knappt några biverkningar alls med detta vaccin. Betänk hur många som tagit det. I Sverige har väl över 70% låtit vaccinera sig. Jämför antalet döda och intagna på sjukhus med covid19.

Själv tycker jag att antalet rapporterade allvarliga biverkningar efter vaccinering är väldigt oroväckande. IVA vård efter covidinfektion VS allvarliga biverkningar efter injektion:

Ålder 10-19: 159 209 fall.
IVA efter infektion: 10st utan underliggande sjukdomar.
Allvarliga biverkningar efter vaccination, från sjukvården: 33st.

Ålder 20-29: 202 399 fall.
IVA efter infektion: 43st utan underliggande sjukdomar.
Allvarliga biverkningar efter vaccination, från sjukvården: 148st

Ålder 30-39: 204 439 fall.
IVA efter infektion: 73st utan underliggande sjukdomar.
Allvarliga biverkningar efter vaccination, från sjukvården: 296st

Ålder: 40-49: 208 366 fall
IVA efter infektion: 171st utan underliggande sjukdomar.
Allvarliga biverkningar efter vaccination, från sjukvården: 352st

OBS! Jag har endast räknat allvarliga biverkningar som är rapporterade från sjukvården, privatpersoner är ej inkluderade, vilket hade gett dubbla siffror.

80% av alla under 65år som vårdats på IVA med underliggande sjukdom är borträknade.
Dessa sjukdomar är följande:

Barn med flerfunktionshinder
Hypertoni
Kronisk hjärt- och/eller lungsjukdom (inklusive astma >3 år), oavsett ålder
Kronisk hjärtsjukdom, oavsett ålder
Kronisk lungsjukdom (inklusive astma >3 år), oavsett ålder
Nedsatt immunförsvar (av sjukdom eller behandling), oavsett ålder
Kronisk lever- och/eller njursvikt, oavsett ålder
Kronisk leversvikt, oavsett ålder
Kronisk njursvikt, oavsett ålder
Diabetes, oavsett ålder
Extrem fetma (BMI>40), oavsett ålder
Neuromuskulär sjukdom
Någon neuromuskulär sjukdom som påverkar andningen, oavsett ålder

Risken för friska personer under 50 år att drabbas av allvarlig biverkning efter vaccinering är större än efter infektion!
Hur är det försvarbart att vaccinera hela befolkningen med dessa siffror?

Källor:
https://www.lakemedelsverket.se/4a8393/globalassets/dokument/behandling-och-forskrivning/coronavirus/misstankta-biverkningar/spikevax-fd-covid-19-vaccine-moderna-handlagda-rapporter-om-misstankta-biverkningar-2021-10-06.pdf

https://www.lakemedelsverket.se/4a836f/globalassets/dokument/behandling-och-forskrivning/coronavirus/misstankta-biverkningar/comirnaty-handlagda-rapporter-om-misstankta-biverkningar-2021-10-06.pdf

https://portal.icuregswe.org/siri/sv/report/corona.riskgrupp

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/bekraftade-fall-i-sverige/
Senast redigerad av Biotechinv 2021-10-12 kl. 17:26.
Citera
2021-10-12, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biotechinv
Själv tycker jag att antalet rapporterade allvarliga biverkningar efter vaccinering är väldigt oroväckande. IVA vård efter covidinfektion VS allvarliga biverkningar efter injektion:

OBS! Jag har endast räknat allvarliga biverkningar som är rapporterade från sjukvården, privatpersoner är ej inkluderade, vilket hade gett dubbla siffror.

80% av alla under 65år som vårdats på IVA med underliggande sjukdom är borträknade.

Hypertoni
Diabetes, oavsett ålder
Neuromuskulär sjukdom

Risken för friska personer under 50 år att drabbas av allvarlig biverkning efter vaccinering är större än efter infektion!

Källor:
https://www.lakemedelsverket.se/4a8393/globalassets/dokument/behandling-och-forskrivning/coronavirus/misstankta-biverkningar/spikevax-fd-covid-19-vaccine-moderna-handlagda-rapporter-om-misstankta-biverkningar-2021-10-06.pdf

https://www.lakemedelsverket.se/4a836f/globalassets/dokument/behandling-och-forskrivning/coronavirus/misstankta-biverkningar/comirnaty-handlagda-rapporter-om-misstankta-biverkningar-2021-10-06.pdf

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/bekraftade-fall-i-sverige/

Fast pratar vi faktiskt antal eller procentuellt antal?
Citera
2021-10-12, 17:45
Medlem
Biotechinvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
Fast pratar vi faktiskt antal eller procentuellt antal?

Procentuellt antal.
Jag vill belysa risken för en frisk person att vaccinera sig jämfört mot infektion.
Detta hör vi inte ett knyst av från media.
Citera
2021-10-12, 17:53
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Smittskyddslagen?

Vart i den står det att jag ska tvingas vaccineras?
Citera
2021-10-12, 17:57
Medlem
Totala antalet smittade och döda från vecka 40(..förra veckan)
*Rapporterat löpande från FHM*

Vecka 40 (5-8 okt) -21

1. (1.) Stockholm= 1300 smittade(-38, -2.8%) & 13 döda(+5)
2. (2.) Västra Götaland= 673 smittade(+25, +3.9%) & 6 döda(-5)
3. (3.) Skåne= 358 smittade(-52, -13%) & 4 döda(+1)
4. (5.) Västmanland= 211 smittade(-6, -2.8%) & 0 döda(-4)
5. (4.) Västerbotten= 207 smittade(-34, -14%) & 3 döda(+3)
6. (8.) Uppsala= 184 smittade(+30, +19%) & 0 döda(-2)
7. (6.) Örebro= 180 smittade(+14, +8.4%) & 1 död
8.(14.) Gävleborg= 176 smittade(+87, +98%) & 0 döda
9. (9.) Norrbotten= 168 smittade(+45, +37%) & 0 döda(-11)
10. (12.) Sörmland= 132 smittade(+24, +22%) & 1 död(+1)
11. (13.) Halland= 91 smittade(-2, -2.2%) & 1 död(-2)
12. (7.) Jönköping= 90 smittade(-65, -42%) & 0 döda
13. (11.) Östergötland= 85 smittade(-34, -29%) & 2 döda
14. (15.) Kalmar= 68 smittade(-4, -5.5%) & 0 döda
15. (10.) Dalarna= 62 smittade(-60, -49%) & 2 döda(+1)
16. (16.) Kronoberg= 50 smittade(-6, -11%) & 0 döda
17. (20.) Västernorrland=48 smittade(+23, +92%) & 0 döda
18. (18.) Värmland= 35 smittade(-4, -10%) & 1 död
19. (17.) Jämtland/härjedalen= 24 smittade(-20, -45%) & 2 döda(+2)
20. (19.) Blekinge= 21 smittade(-5, -19%) & 0 döda
21. (21.) Gotland= 4 smittade(+1, +33%) & 1 död(+1)

Totalt= 4167 smittade(-81, -1.9%) & 37 döda(-10) = 113 smittade/död(+23)
snitt=595 smittade/dag(-12)
snitt= 5.29 döda/dag(-1.42)

*STÖRSTA ÖKNINGEN vecka 40*
Gävleborg +98 %
Västernorrland +92 %
Norrbotten +37 %
Gotland +33 %
Sörmland +22 %

*STÖRSTA MINSKNINGEN vecka 40*
Dalarna -49 %
Jämtland/Härjedalen -45 %
Jönköping -42 %
Östergötland -29 %
Blekinge -19 %

*MEST DÖDA*
Stockholm 13 döda
Västra Götaland 6 döda
Skåne 4 döda
Västerbotten 3 döda
… 26 av 37 döda,, 70 %

*TREND sommar & höst 2021*
vecka 27 = 1660 smittade
vecka 28 = 1747 (..+87, +5,2%)
vecka 29 = 2512 (..+765, +44%)
vecka 30 = 3241 (..+729, +29%)
vecka 31 = 4498 (..+1257, +39%)
vecka 32 = 5609 (..+1111, +25%)
vecka 33 = 6437 (..+828, +15%)
vecka 34 = 6829 (..+392, +6,1%)
vecka 35 = 7112 (..+283, +4,1%)
vecka 36 = 7492 (..+380, +5,3%)
vecka 37 = 6965 (..-527, -7.0%)
vecka 38 = 4425 (..-2540, -36%)
vecka 39 = 4248 (..-177, -4.0%)
vecka 40 = 4167 (..-81, -1.9%)

-Läget just nu-
https://www.bildtagg.se/bild/k86bpsh0umhk5wrv94foug
Citera
2021-10-12, 18:00
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biotechinv

Hypertoni
Diabetes, oavsett ålder
Neuromuskulär sjukdom

Källor:

Du räknar bort en stor grupp av patienterna, nämligen dom med förhöjd risk på grund av underliggande sjukdomar. Då uppstår frågan: kan man på samma sätt räkna bort vissa grupper med förhöjd risk för biverkningar av vaccinerna?

Dom grupper som har förhöjd risk för allvarlig sjukdom av viruset, har dom också förhöjd risk för allvarliga biverkningar av vaccinet? Det känns på något sätt rimligt att en person som är extre känslig för viruset, och är extra känslig för vaccinet. Dom individer som drabbades av allvarliga biverkningar av vaccinet, skulle samma personer ha drabbats ännu hårdare av viruset såvida dom inte hade tagit vaccin?
Citera
2021-10-12, 18:04
Medlem
barkies avatar
Citat:
Du ser inte poängen. Om det är för att du inte förstår, eller inte vill förstå vet jag inte. Man kan känna sig tvingad att köra bil nykter, eftersom det är lag på att man inte får köra bil full. Vissa vill ju få det till att de mer eller mindre tvingas ta sprutan för att inte förlora jobbet, för att få rätt att resa, för att få "vistas i samhället" på samma sätt som övriga. Därmed skulle det i vart fall vara ett indirekt tvång att ta sprutan för att inte få sin frihet inskränkt. På samma sätt kan man ju se det som en frihet att få hinka en kvarting och sätta sig bakom ratten. Gör man det förbjudet inskränks friheten. Problemet är bara att man utsätter massa andra människor för risker som ev kan leda till deras död. Därför är det förbjudet att göra så. På samma sätt utsätter man andra människor för risk om man jobbar inom vården och vägrar vaccinera sig. Ja, det händer att även vaccinerade människor smittar, men konsensus inom medicinvetenskapen är ändå att vaccinerade människor smittar mindre, då de förhoppningsvis inte utgör smittkällor för att virus som replikerar sig. Vaccination minskar smittspridningen. Återgår vi till rattfyllot kan det ju faktiskt hända att även en nykter människa kör på någon som avlider, men det råder ingen tvekan om risken ökar högst avsevärt om man kör bil onykter.

Jag förstår exakt vad du menar.

Att köra bil rattfull är inte något du kan jämföra med att sticka in en nål med ett vaccin de säger är 100% säkert och effektivt.

Jag kan lova att under historiens gång har många lyssnat på lögner.

"hoppa! Det är bara 50 meter, du klarar det lätt om du landar på fötterna. Marken blir mjukare ju längre du hoppar ifrån".

Nej. Det är inte koncensus bland läkarkåren. Det är oerhört många som blivit censurerade och tystade för deras åsikter inte delar mainstream. Du kanske missar läkarna i Sverige som skrev under på att det är galet att ge barn vaccin? Samma sak har skett i USA.

Texas införde en lag i helgen där man absolut inte får tvinga någon att vaccinera sig med hot om uppsägning eller friheter i samhället. Förhoppningsvis följer fler.

Folk som du förstår inte - jag är inte antivaxxer. Jag är skeptiker. Jag tycker, med rätta, att det här vaccinet inte testats ordentligt och vi har ingen aning om de långsiktiga effekter de har på hälsan, det är FAKTA.

Effektiviten hos dessa vaccin lämnar ju även de en hel del att önska. Snacka om fiasko när man ständigt måste jabba sig mot en förkylning för att ett banbrytande vaccin inte håller med än ett halvår.

Kom ihåg, munskydd på, avstånd, även om du är vaccinerad. Du kan smitta, och jag tror de vaccinerade driver smittan med tanke på de spikes i dödsfall i exempelvis UK och Frankrike av vaccinerade.

Jag kan ta sprutan om 3-5 år. Då lär de finnas tyngre belägg för dess säkerhet och effektivitet. Jag kommer försöka att inte döda någon med min covid infektion (som jag redan haft) tills dess.

Eller kanske ta vaccin trots att trettiotalet studier visar på att naturlig immunitet är totalt överlägset vaccinet? De borde du ju veta, du är ju den mest aktiva och insatta på den här forumdelen.
Citera
2021-10-12, 18:29
Medlem
Biotechinvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Du räknar bort en stor grupp av patienterna, nämligen dom med förhöjd risk på grund av underliggande sjukdomar. Då uppstår frågan: kan man på samma sätt räkna bort vissa grupper med förhöjd risk för biverkningar av vaccinerna?

Dom grupper som har förhöjd risk för allvarlig sjukdom av viruset, har dom också förhöjd risk för allvarliga biverkningar av vaccinet? Det känns på något sätt rimligt att en person som är extre känslig för viruset, och är extra känslig för vaccinet. Dom individer som drabbades av allvarliga biverkningar av vaccinet, skulle samma personer ha drabbats ännu hårdare av viruset såvida dom inte hade tagit vaccin?

Bra frågeställning.
Det är ett rimligt antagande. Tyvärr vet jag inte hur många av dessa som drabbats av allvarlig biverkning efter vaccination som hade en eller fler underliggande sjukdomar.

Dock går det inte förneka att antalet är väldigt högt, hälften är redan borträknade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in