Citat:
Ursprungligen postat av
Lugnochfinnutack
Du har rätt i att det verkar märkligt. Men eftersom jag inte sett röken av några bevis för attentat så tror jag på förarfel.
Som berodde på att han inte kunde hantera bilen i hög fart. Eller rättare sagt vad som nu hände bredvid eller framför honom.
Det kan givetvis även vara hjärnblödning, föraren var ju antingen 35 eller 44 år.
Jag förstår såklart hur du tänker. Eftersom många tänkt likadant.
Kanske inte med så stor vana att köra bilar i 200-250. Eller ens glida fram på motorvägen i 140-160 som ju är helt odramatiskt. Nu vet vi ju inte hur fort det har gått ens. Men det vet utredarna exakt.
Men det är för mycket som inte stämmer med teorin att liksom bara köra av vägen.
Bromsspåren har först gått ut mot höger vägren innan vänstersladden/svängen.
Det går inte ens att förstå varför ett plötsligt hinder tvärs över vägen ens skulle få den effekten.
Då bromsar man max och väjer åt höger. I värsta fall ner i diket. Inte svänger vänster.
Att hantera en bil även som den är extratung är fullt möjligt även i hög fart.
En frisk polis där en av dem dessutom inte bara var tränad i avancerad körning för skyddsförare dessutom var instruktör bara skulle köra av vägen på just det sättet känns helt osannolikt.
Vid sjukdom är det faktiskt ännu märkliga scenario. Då agerar man troligen inte så pass mycket alls utan glider av vägen och den som sitter bredvid kan agera.
Innan jag hörde ljudfilen så var jag säker på någon form av teknik problem i framvagnen (naturligtvis kan det vara svårare att hantera ju högre fart man har)
OM ljudfilen skulle vara äkta så är det ett vapen som avfyrats. Vilket jag inte kunde drömma om som ett alternativ av flera skäl.
Men det behöver inte vara ett pansarskott som detonerat i/på bilen.
Det kan ha varit grovkalibrigt vapen med pansarbrytande ammo vilket är betydligt mer sannolikt om man verkligen vill ha precision i träffbilden.
Det kan ha gjort skada på föraren eller stört så mycket att det renderat i undanmanöver som inte är intränad.