2021-10-11, 04:54
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don tony
Det är lite så att man saknar sina kärringar på jobbet nu när man jobbar hemifrån..

Du får nog komma tillbaka nu.
Citera
2021-10-11, 05:01
Medlem
Peyotedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danebrogen
Jag har flyttat ut på vischan och börjat jobba med näringslivsfrågor, främst inriktat mot landsbygd och avfolkningsregioner. Det kanske låter drägligt på pappret men i själva verket är det rena rama pesten. Arbetsuppgifterna är uthärdliga. På den punkten kan jag inte klaga. Däremot är i stort sett alla i min närhet, såväl arbetskamrater som externa aktörer, av kvinnligt kön. Den kvinnliga överrepresentationen medför en helvetisk situation som nu eskalerat så pass mycket att jag överväger att säga upp mig med omedelbar verkan. Jag står inte ut med kärringarna. De är så erbarmligt tråkiga att min hjärna av ren självbevarelsedrift försöker stänga av livsnödvändiga kroppsfunktioner för att slippa eländet.

Alla tanter ser likadana ut, de är som kloner av varandra, även de lite yngre. Varje dag diskuteras samma hjärndöda banaliteter och den kärringhumor dessa företräder lämnar en ständigt lika besviken och stum inför mänsklighetens enfald. På arbetsplatsen pratar vi oftast om kaffe. Det är kaffe på både längden och tvären; olika sorter, kaffeminnen från förr, vem som har kaffeansvaret, om någon är sugen på kaffe. Som stående skämt har vi den lite förvirrade kontoristen Eva som alltid kokar för lite kaffe. Som vi brukar skratta!

Jag har inte hört en enda kontroversiell åsikt yttras under min tid i organisationen. Alla tycker exakt samma sak.

Men det som stör mig mest är att kärringarna pratar om "karlar". Fy fan, jag står inte ut med att höra det ordet en gång till. Det är så jävla äckligt. Maries karl har förresten renoverat verandan i sommar.

Hur tråkiga är kärringarna på ert jobb?

Ingen kärring men kanske en fag hag. Har en kollega som berättar vad han ska handla in på lidl varje gång vi arbetar samman.
Citera
2021-10-11, 18:45
Medlem
Questioneers avatar
Jobbade på ett jobb tidigare där det fanns många kärringar, de pratade konstant om sina barn på rasterna, man höll på att bli galen. Nu jobbar jag huvudsakligen med andra män som antingen sover på rasterna eller så prata folk om allt möjligt, en del intressanta saker och en del tråkiga, men ingen pratar för mycket, så att det är väldigt lätt att bara koppla av ibland. Det går fan inte att jobba med kvinnor.
Citera
2021-10-11, 18:50
Medlem
Questioneers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squie
Alla ni som klagar. Vad gör ni på erat jobb som gör arbetsplatsen mkt bättre? Vad bidrar ni med?

Det krävs två för tango.
Jag gör mitt jobb, det är det man ska göra på jobbet och vad man får betalt för. Den sociala skiten kan man göra på fritiden.
Citera
2021-10-12, 01:14
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Questioneer
Jag gör mitt jobb, det är det man ska göra på jobbet och vad man får betalt för. Den sociala skiten kan man göra på fritiden.

Många arbetsgivare kräver att man fungerar socialt för att antingen förlänga en eller ge en fast anställning. Man ska ha enkelt "bidra" med något socialt. De kärringar jag arbetat med bidrar tyvärr bara med långtradigt snack om barn eller barnbarn, husvagnssemester, recept, katter, barn igen eller kanske hundar. Vet att det är för mycket begärt, men skulle önska få prata om lite djupare ämnen. Tur det finns en fritid och vänner för det.
Citera
2021-10-12, 01:22
Medlem
Questioneers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Många arbetsgivare kräver att man fungerar socialt för att antingen förlänga en eller ge en fast anställning. Man ska ha enkelt "bidra" med något socialt. De kärringar jag arbetat med bidrar tyvärr bara med långtradigt snack om barn eller barnbarn, husvagnssemester, recept, katter, barn igen eller kanske hundar. Vet att det är för mycket begärt, men skulle önska få prata om lite djupare ämnen. Tur det finns en fritid och vänner för det.
Det innebär att man ska komma överens med folk, inte underhåller dem.
Citera
2021-10-12, 16:14
Medlem
f30malmos avatar
Verkligen igenkänningsfaktor på ts och ett av mina första vårdjobb. Skiljer sig dock väldigt mycket på hur folk är inom olika arbeten i vården, men just det där med tråkiga kärringar (och gubbar) är vanligast inom äldrevården. Ville ofta dö när jag arbetade med det när jag var tonåring. Brukade låsa in mig på toaletten för att slippa kollegorna, alternativt sätta mig inne hos någon dement äldre och röka en cigg med dem och snacka lite istället. Fick mer ut av det.
Citera
2023-11-12, 16:41
Medlem
Ja på min arbetsplats är det helt ok men hade gärna haft 50/50 av könen..chefen är snäll men en riktig babblare.
Min mamma blivit en riktig kärring som bara babblar om ointressanta saker i 1000 år och drar man upp ett modern tema så sitter hon o suckar. Lol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in